Evenimentul este programat să aibă loc în 17 mai. Municipiul Arad şi celelalte municipii care şi-au anunţat participarea au şansa de a se prezenta, prin intermediul standurilor de prezentare şi promovare, de a veni cu produse specifice zonelor reprezentate, pliante, filme, documentare sau alte modalităţi ingenioase de a se face cunoscute.
Zeci de participanți
Aradul îşi va prezenta oferta alături de alte 36 de comunităţi locale – oraşe, provincii, regiuni – ce vor fi prezente la Comitetul Regiunilor, cu prilejul „Zilei porţilor deschise la instituţiile europene”, pentru a sublinia atractivitatea spaţiului european, dar şi pentru a prezenta vizitatorilor resursele şi tradiţiile lor. „Suntem pregătiţi pentru a ne prezenta oferta şi pentru a-i convinge pe cei prezenţi că merită să vadă Aradul şi că oraşul nostru merită să devină Capitală Europeană a Culturii în anul 2021. Am decis să participăm cu acest stand, a căror ultime detalii le pregătim acum, la acest eveniment european pentru că Aradul trebuie să fie văzut şi cunoscut, pentru că o astfel de şansă nu trebuie ratată, cum nu trebuie ratat nici un eveniment prin care putem face imagine oraşului nostru. Şi mă refer aici la târgurile internaţionale care sunt dedicate unor astfel de acţiuni de promovare”, a declarat primarul Gheorghe Falcă.
Organizatorii mizează pe prezenţa a peste 2.000 de vizitatori la „Open Doors Day – Ziua porţilor deschise la instituţiile europene din Bruxelles”, manifestarea fiind dedicată atât publicului larg, cât şi actorilor importanţi implicaţi în dinamica europeană.
Produse tradiționale
Cei care vor vizita standul Aradului vor putea gusta din produsele tradiţionale româneşti specifice zonei – precum salamul de Nădlac, brânza, cozonacul, ţuica sau vinul din Podgorie, vor putea pleca acasă cu broşuri de promovare a Aradului, vor putea vedea un film de cinci minute de prezentare a municipiului nostru, copiii se vor putea juca la spaţiul de joacă special amenajat pentru cei mici etc. Punctul forte este, însă, mini-studioul foto gândit de Primăria Arad şi testat deja de organizatori pentru ca totul să decurgă bine în ziua evenimentului. În cadrul acestui mini-studio vizitatorii vor fi invitaţi să devină actori ai unei poveşti din Arad, cu ajutorul tehnicii digitale, „turiştii” urmând să fie „proiectaţi” în Arad şi să devină vizitatori virtuali pe străzile municipiului. Tricourile inscripţionate cu ţinta finală a oraşului – titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021 – vor completa şi ele atmosfera arădeană de la Bruxelles.
Companie selectă
La acest eveniment, alături de municipiul Arad, din România şi-au anunţat prezenţa Regiunea Nord-Est şi judeţele Dâmboviţa şi Harghita, oraşul nostru fiind singurul municipiu din ţară care va avea stand de prezentare. Aradul se va afla într-o companie selectă, printre participanţi numărându-se Riga, Mons, Valencia, Brussels, Tallinn, Karlovy Vary, regiunea Pilsen etc.
CITESTE SI:
Standul Aradului la Bruxelles, pe ultima suta
Citiți principiile noastre de moderare aici!