Complexului Universitar de Studii Multiculturale și Patrimoniale din cadrul Universității de Vest „Vasile Goldiș” a organizat, miercuri, la Casa Universitarilor și Studenților, o masă rotundă cu tema „Starea mass-media din România”.
La dezbateri au participat prof. univ. dr. Marian Petcu, din cadrul Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității București, prof. univ. dr. Marius Grec, directorul Complexului Universitar de Studii Multiculturale și Patrimoniale, conf univ. dr. Cristian Bențe, decanul Facultății de Științe Socio Umane a UVVG, conf. univ. dr. Speranța Milancovici, dr. Doru Sinaci, directorul Centrul Cultural Județean Arad, cadre didactice, studenți și masteranzi.
„Am avut o dezbatere botezată generic „Starea mass-media din România”, deoarece mass-media traversează o perioadă cu mai mult dramatism decât în alte momente. Este vizibilă, dar noi nu ne ocupăm numai de ceea ce este vizibil și măsurăm aceste fenomene. Prin urmare am adus o sumă de indicatori economici privind consumul de media”, a subliniat prof. univ. dr. Marian Petcu, din cadrul Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității București.
Cu această ocazie, au fost lansate și două cărți coordonate de prof. univ. dr. Marian Petcu: „Sociologia Luxului”, care este prima monografie românească de sociologie și istorie a luxului, unde ne ocupăm exclusiv de spațiul românesc. Cea de-a doua carte „Studii și cercetări de istorie a publicității” se referă la istoria publicității din spaţiul românesc, intrând și în câteva reprezentări din Republica Moldova”.
„Se întâmplă că ne privim într-o oglindă spartă, adică tehnologiile fac în același timp foarte mult bine, dar și foarte mult rău. Fac bine pentru că ne scutesc de suportul numit hârtie, de exemplu, iar internetul rezolvă foarte multe lucruri. Fac mult rău pentru că, din cauza orgoliilor și a lipsei de spirit antreprenorial, lumea crede că oricine poate face mass-media, astfel încât am găsit orășele în care existau cinci cotidiene, ceea ce mi se pare o risipă de bani și de timp. Este momentul să părăsim o parte dintre naivități, să înțelegem că jurnalismul este o profesie, iar profesia are practici și valori consacrate”, a precizat prof. univ. dr. Marian Petcu din cadrul Universității București.
Citiți principiile noastre de moderare aici!