CFR Infrastructură anunţă că au început lucrările de modernizare a căii ferate Arad-Ronaţ Triaj (Timişoara), lot care face parte din mega-proiectul de modernizare Arad-Caransebeş. „În prezent, se desfășoară lucrări de defrișare a vegetației, realizarea drumurilor tehnologice, demontarea firului linie de contact demontarea catenarelor, demontarea stâlpilor și demontarea suprastructurii de cale ferată”, au anunţat cei de la regionala din Timişoara a CFR Călători.
Potrivit companiei feroviare, obiectivele proiectului sunt următoarele: creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă; introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
„Printre beneficiile proiectului, putem enumera reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson; creșterea gradului de siguranță feroviară; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată”, au mai transmis cei de la CFR Infrastructură.
Constructor „cu cântec”
Licitaţia pentru acest lot a fost câştigată de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, care va încasa 2,2 miliarde de lei, plus TVA, pentru modernizarea şi dublarea în întregime a liniei ferate dintre Arad şi Ronaţ Triaj. Fondurile pentru această lucrare sunt nerambursabile şi vin de la Uniunea Europeană, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. „Durata de execuție a proiectului este de 102 luni, dintre care 6 luni pentru proiectare, 36 de luni pentru execuţie şi 60 de luni garanţie”, au mai spus reprezentanţii companiei feroviare. Perioada de proiectare s-a scurs deja, iar acum s-a intrat în perioada de execuţie. Din păcate, liderul asocierii care a câştigat licitaţia, respectiv WeBuild, este compania care a preluat falimentara Astaldi, o altă societate italiană care a avut nenumărate lucrări de infrastructură rutieră şi feroviară în România. Din păcate, una dintre „cărţile de vizită” a celor de la WeBuild este modernizarea căii ferate de la Ghioroc la Bârzava, o lucrare care are deja o întârziere de patru ani, faţă de termenul stabilit prin contract. Iar finalizarea acestei lucrări nu va fi gata până la anul, potrivit estimărilor.