A început şantierul efectiv pentru viitorul pasaj denivelat de pe centura de ocolire a Aradului de pe DN7, peste calea ferată Arad-Bucureşti. Anunţul a fost făcut vineri, la Prefectura Arad, de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, flancat de către prefectul Călin Bibarţ, dar şi de parlamentarii Ovidiu Marian şi Lucian Riviş Tipei. Parlamentarii au fost invitaţi la eveniment, după cum susţine Eusebiu Pistru, pentru contribuţia pe care au avut-o la finanţarea acestui proiect.
Poate cea mai bună veste dată de secretarul de stat, dincolo de startul lucrărilor, este faptul că acest pasaj va fi gata în 12 luni calendaristice, adică în iunie 2012 şi că finanţarea va fi asigurată fără probleme.
O altă informaţie pe care au insistat mai toţi oficialii din prezidiu face referire la suma de bani în contul căreia executantul va ridica pasajul peste liniile de tren: 6,5 milioane de euro cu TVA, în condiţiile în care previziunile iniţiale vorbeau de o sumă de 12 milioane euro plus TVA. „Am reuşit să facem, în urma licitaţiei, o economie de aproape patru milioane de euro, iar acesta este un lucru îmbucurător”, a precizat Pistru.
Primii bani
În momentul de faţă, pentru pasajul de pe centură este asigurată suma de un milion de euro. Oficialii susţin, însă, că banii erau puşi iniţial toţi, dar pentru că lucrurile s-au mişcat încet, când a venit vorba de licitaţii, dar mai ales de contestaţii, s-au lăsat în buget doar banii necesari pentru debutul şantierului. „Vor fi bani suficienţi pentru toate lucrările ce vor fi făcute anul acesta, pentru că în toamnă va fi o rectificare de buget. Important este ca firma să muncească, căci lucrările vor fi plătite”, a precizat de pildă Ovidiu Marian, în timp ce Eusebiu Pistru a indicat faptul că în acest an jumătate din suma necesară ridicării pasajului va fi direcţionată spre această lucrare.
În acest moment se execută lucrări în zona Selgros, de deviere a traficului de pe centură, iar săptămâna viitoare sau în maximum două săptămâni vor începe lucrările la realizare a unui sens giratoriu acolo.
Asociaţia care a câştigat acest proiect este SC Confort SA Timişoara şi SC Vel Service SRL Bucureşti şi vor avea la dispoziţie 12 luni şi 5.874.000 de lei pentru a realiza pasajul.
Traseul viitorului pasaj este traseul actual al centurii ocolitoare, traficul urmând să se desfăşoare în perioada de execuţie a acestuia pe o variantă provizorie, pe partea dreaptă a traseului actual.
Istoricul centurii
Potrivit informaţiilor primite de la Eusebiu Pistru, „centura de ocolire a municipiului Arad a fost realizată cu ocazia reabilitării drumului naţional 7, fiind clasificată ca drum naţional european şi asigură traficul de tranzit şi de ocolire a municipiului din direcţiile Deva, Oradea şi Nădlac”.
Nebunia de pe centură
„Trecerea existentă la nivel cu calea ferată Arad – Bucureşti, situată pe centura de ocolire Nord Arad, reprezintă un punct critic în desfăşurarea fluentă şi în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumul naţional”, susţine Pistru, barierele stând închise, pe zi, ore întregi, iar TIR-urile formând cozi kilometrice. Toate acestea aduc cu sine, zilnic, „importante pierderi în exploatare, datorită staţionării autovehiculelor la barieră”.
Eusebiu Pistru susţine că viitorul pasaj va elimina „pierderile de timp generate de staţionarea la barieră, scurtând astfel timpul de călătorie şi reducând accidentele, poluarea mediului şi costurile pentru transportul de mărfuri şi călători”.
Date despre pasaj
Proiectul „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste C.F. Arad – Bucureşti” impune construirea unui pasaj rutier de 722 metri lungime, care să supratraverseze calea ferată şi va reduce, conform actelor, numărul de accidente la trecerea la nivel cu calea ferată cu 2,9%. Lungimea construcţiei va fi de 722 de metri iar a pasajului de 322, lăţimea pasajului fiind de 13 metri. Acest pasaj este prevăzut şi cu două piste de biciclete, fiecare în lăţime de 1,2 metri.
Sumele
74 de închideri ale barierei pe centură se impun zilnic ca urmare a circulaţiei pe calea ferată Arad – Bucureşti
170 de minute în 24 de ore stă închisă bariera care asigură protecţia peste calea ferată Arad-Bucureşti
7.200.000 euro, suma economiilor prognozate până în 2015 din reducerea timpului de călătorie prin eliminarea staţionarii autovehiculelor la barieră
500.000 de euro, economii obţinute tot până în 2015 din reducerea numărului de accidente
Citiți principiile noastre de moderare aici!