ARAD. Primăria Arad anunță demararea unui proiect care are ca scop reducerea emisiilor de carbon rezultat din transportul urban în municipiul Arad şi transferul unei părți din cota modală a transportului individual cu autoturisme către modalități mai ecologice de transport, respectiv transportul public și deplasarea cu bicicleta.
Despre ce proiect este vorba? „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi Str. Ştefan cel Mare”, proiect care are serie întreagă de obiective de îndeplinit. Printre aceste se numără achiziționarea de autobuze electrice (10 buc), care vor asigura serviciul de transport public pe traseul propus prin proiect. Obiectivul va contribui, potrivit primăriei, la creșterea numărului de pasageri care apelează la transportul public cu autobuze, dar va contribui și direct la reducerea poluării aerului deoarece sunt mult mai ecologice decât cele utilizate în prezent. Un alt obiectiv important stabilit în proiect este amenajarea traseului UTA – str. Ștefan cel Mare, constând în realizarea de lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere care va contribui la îmbunătățirea transportului cu autobuzele, pe traseul de la UTA – P-ța Spitalului – str. Andrei Șaguna – Calea Timișorii, până la intersecția cu str. Ștefan cel Mare, cu traversarea Mureșului pe un pod nou și va facilita accesul spre și dinspre cartierul Aradul Nou. Amenajarea va asigura creșterea calității serviciului de transport public și prin modernizarea stațiilor de autobuz existente și realizarea de stații noi, modernizarea și extinderea sistemelor de semnalizare și semaforizare adaptivă și sincronizată, care vor asigura acordarea de prioritate transportului public cu autobuze, plantarea de aliniamente de arbori și arbuști pe traseul propus, precum și extinderea pistelor pentru biciclete și a traseelor pietonale. Se vor realiza și două stații de încărcare rapidă, la capetele traseului propus, pentru a asigura autonomia de deplasare pentru autobuzele electrice.
Proiectul a cărui start a fost anunţat acum vizează și implementarea sistemului de închiriere a bicicletelor. Cele 22 de stații de închiriere amplasate pe raza municipiului vor asigura un mijloc de deplasare rapid și economic pentru utilizatori, având ca efect reducerea utilizării unor mijloace de transport mai poluante.
Tot prin proiect vor trebui realizate campanii de conștientizare, care să informeze populația despre avantajele utilizării mijloacelor de transport public (autobuze) în detrimentul transportului cu autoturisme individuale, precum și privind avantajele utilizării bicicletelor oferite prin sistemul de închiriere în transportul urban din municipiul Arad.
Rezultatele propuse
În anunțul privind demararea acestui proiect pe fonduri europene sunt amintit și care ar trebui să fie rezultatele proiectului: scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an), achiziționarea celor 10 autobuze electrice ( 5 autobuze electrice capacitate medie și 5 autobuze electrice capacitate mică), construirea celor două stații de reîncărcare pentru autobuzele alimentate electric, realizarea de stații de transport public – 23 stații din care 17 modernizate și 6 construite.
Sunt amintite tot aici „lungimea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători :7,7 km; lungimea pistelor pentru biciclete: 3,65 km; realizarea de 20 de intersecții semaforizate; aliniamente de arbori și arbuști plantați: 300 bucăți; lungimea zonelor pietonale /semi pietonale construite: 0,00516 kmp”.
Valoarea şi durata
Proiectul finanțat de europeni are trecută ca dată de start 20.11.2019, perioada de implementare a lui fiind cuprinsă însă între 01.10.2016 şi 30.09.2023, finalul fiind programat a avea loc peste trei ani. Valoarea totală a proiectului este de 227.398.838,1 lei, finanţarea nerambursabilă fiind de 66.712.849,40 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile din FEDR este de 44.005.789,47 lei și valoarea eligibilă din bugetul național este de 6.730.297,21 lei.
Trimite articolul
XHai sa numai visam aiurea ca astea sunt promisiuni de Campanie Electorală. Asa au promis si parcare subterana in Piața Catedralei si Piața Avram Iancu. Asa au promis finalizarea centurii si a stadionului. Asa au promis si preluarea cetății de către Primarie si o gramada de alte povesti la care fraierii visează si Votează Balcea si PNL !!!
-
Corect! Sper sa tina cont aradenii la vot! PNL niste mincinosi!
fratilor ce fumati…..sau e din alta parte
-
Ce fumează sau dacă fumează e treaba lor , problema e că se găsesc destui fraieri care cred în astfel de vorbe și periodic , din 4 în 4 ani ,le dau girul să poată promite în continuare .
Dupa ce au dat drumul la inmatriculari de rable, acum aducem autobuze electrice. DEGEABA.
-
Ba voi ati inebunit cu rablele…da ce masina ai vrea tu sa vezi la unii ce muncesc pe 300€ ,ca juma de tara pe banii astia muncesc…ce dracu tot o dati cu rable,ai fost in Portugalia sa vezi ce masini circula pe acolo? Dar in Franta? Ca te crucesti…si cu toate astea nimeni nu se crizeaza…asta e nivelul de trai.Foarte bine ca isi poate omul inscrie masina…si asa Romania e foarte slab motorizata.Omul daca are o masina e mobil si poate merge la munca,nu sta cu mana intinsa…
Am stat in UK 10 ani si pot sa-ti confirm ca erau plin de masini la 500-1000£ pe care lumea le cumpara sa se foloseasca de ele pt servici si cumparaturi…numai la noi se vorbeste rable si poluare cu toate ca suntem saracii Europei..
Am vrut sa cumpar o masina noua luna trecuta si vreau sa-ti spun ca rata era peste 1200 lei…iar eu castig 3000…asa ca m-am orientat spre un sh din Danemarka iar cea noua…cand or fi vremuri mai bune..-
bine punctat
-
Exact asta spuneam si eu de multa vreme. Bravo !
-
Corect, numai noi avem figuri si basini in cap si de fapt ne mananca sobolanii pe strada. Dar figuri cat incape…. vai de capul nostru
-
Hahahahahaha. Asta-i ceva joc pe calculator pentru primari??? :)))
Acest proiect este halucinant. Daca se va face asa cum spune in articol, Aradul va fi blocat total pe strada Andrei Saguna si toate zonele pe unde se amenajaza. Vedeti cum se circula acum si imaginati-va si mai multe masini care vor sa treaca in Aradul Nou. Potrivit cifrelor din articol, vom avea cate un semafor la fiecare 385 de metri, o statie de autobus la fiecare 335 de metri si un blocaj rutier total. Vai de capul nostru. In afara de sifonare grosolana, de punere in valoare a unor terenuri din Aradul Nou unde nu este acces facil si drept urmare nu pot fi vandute scump, proiectul va aduce la distrugerea malului Muresului si realizarea unui tun financiar in favoarea ” Bruxelului”. El nu semneaza documentele … 🙂
Că și gondola pe muresel! Actuala administrație cred că fumează șoricioaică!
-
Sa nu uitam de arteziana muzicala de pe Mures ca si ea asteapta constructia la fel ca Mureselul navigabil in rest numa de bine sa auzim ca gropile se inmultesc zilnic De ar creste natalitatea pre cum le vin idei ilustrilor conducatori nu am mai avea probleme de astea
Votați urmasii lui Ghiță. Ca ei nu stie numeni sa mintă.Au avut de învățat de la un ,,doctor în minciună,,
De ce nu se introduc si in Arad troleibuze Ar circula si pe strazi inguste si mai ales in toate cartierele unde nu sunt mijloace de transport in comun ? De ce la Timisoara , la Brasov si in alte municipii se poate si la noi NUUU!
-
Nici o firma a pnl-iștilor nu are în vizor troleibusele d-aia !
Va rog frumos sa prezentati sursa articolului. Vreau sa vad publicata pe pagina primariei aceasta informatie. Vreau termene concrete, altfel e doar pipi in vant.
Dupa ce se sifoneaza cateva sute de mii de € sau mai mult pe studii de fezabilitate va iesi un mare nimic! Cel mai bun exemplu sunt pistele de biciclete platite cu milioane de €,trebuie sa fi sinucigas sau kamikaze sa le folosesti,in cazul in care vezi marcajul aflat sub masinile parcate.Sa inchiriem biciclete sa circulam cu ele pe trotuar. Suntem de rasul curcilor!
Avem piste de biciclete? Unde,pe strada Marului?
Daca chiar ar fi real de ce numai pana la UTA? De ce nu din Gai sau macar de la Fortuna? Daca ar avea putina logica cine a facut traseul mie mi s-ar parea viabil un traseu din Aradul Nou pana la Mall-ul de la fortuna vizavi cu fosta fabrica spirt si drojdie. Daca tot a-ti facut acel mall de ce acum il lasati sa moara? Bine ca ne-am trezit cu un munte de beton in mijlocul orasului si acum il lasam in paragina. Eu cred ca cei de la primarie nu traiesc in Arad sau poate se teleporteaza dintr-o alta constelatie.
-
Mai adi, mallul ala e investitie privata, ca toate mall-urile si supermarkert-urile. Si daca erau destepti il capacitau pe proprietarul de la Kackson sa il ia ca e la reducere si muta acolo tot ce e in mizeria aia de Jackson mai ales ca tramvaiul trece prin fata complexului. Si eliberau terenul pentru ca sa poata fi construite pe locul satrei de acum numite Jackson, sectiile de orl, infectioase, psihiatrie, maternitate, oncologie, dermatologie. Adica erau cladiri spitalicesti noi,igienice, cu dotarile cerute pentru sectiile spitalului judetean ce sunt acum raspandite prin oras in cladiri vechi, insalubre, pentru care se platesc chirii astronomice fata de starea cladirilor alora.
-
Da, in principiu ai dreptate,dar vor iesi in strada toti proprietarii de gherete din Jakcson.Pentru ca mall-ul de care vorbesti s-a inchis ca era departe,nu avea vad comercial si puteai gasi aceleasi produse in magazine situate mult mai aproape,sau chiar in Galeria-mall.Dar pentru aradeni ar fi un pas inainte.
-
vine campania electorala…si unii din noi..ca fraierii…voteaza functie de articolele de aici! Povesti …praf in ochi.
Cine ia spaga pentru troleibuzele aruncate la fier vechi in vest ?
Eu locuiesc in gai linga fostul bat, noi nu avem nici un fel de transport public, asa ca trebuie sa ne scoatem rabla din garaj sa ajungem in centru.. Intre uta si aradu nou sunt tramvaie ecologice, asa ca ptr cine sunt viitoarele autobuze?
-
Pai pana acolo in fundul lumii ce vrei frate? Nu-si scoate parleala autobusul.
Vreți să încărcați și mai mult strada Andrei Șaguna? Sau aveți de gând să fluidizați cumva circulația pe acolo?Pe hârtie (planșe) toate sunt frumoase.Realitatea oare cum va fi la terminarea investiției?
Catre Semi-Zeii Administratiei locale:
Voi chiar sunteti dusi cu capul? Nu sunteti in stare sa faceti o pista de biciclete civilizata , ca in restul lumii moderne. De 30 de ani nu sunteti in stare sa faceti o trecere de cale ferata normala in tot judetul. Si cand va aud aberand la filme SF imi vine greata de cat de idioti sunteti. Suntem in ultimul hal in acest oras, incepeti de jos, cu salubritatea, cersetoria, infractiunile, amenajarea centrului , ca arata ca dupa razboi, totul este distrus, incepeti oameni buni sa ganditi normal, lasati dracului soricioaica…..