ARAD. Desfiinţarea staţiei de tramvai „30 Decembrie” (denumită aşa după vechiul nume al străzii I.C. Brătianu) a nemulţumit mulţi arădeni care folosesc sistemul de transport public. De-a lungul ultimilor ani, de când s-a luat această decizie, o mulţime de cititori – în special vârstnici – ne-au sunat şi pe noi la redacţie pentru a-şi exprima nemulţumirea şi a cere reintroducerea acesteia în traseul opririlor tramvaielor. Cu atât mai mult cu cât staţia de pe sensul de mers spre Podgoria există din punct de vedere fizic, punctul trafo aferent acesteia fiind chiar cosmetizat. Administraţia nu a dat, însă, curs doleanţei călătorilor de a reactiva staţia „30 Decembrie”.
Dar lucrurile s-ar putea schimba.
Subiectul, în CLM
În ultima şedinţă a Consiliului Local Municipal – „ordinara” din septembrie – alesul USR Codrin Vlad a adus în atenţie această chestiune: „Există o staţie de tramvai nefuncţională la colţ, la <30 Decembrie>, unde oamenii din când în când mai stau. Acea staţie a fost dezafectată înainte să se facă modernizarea liniilor de tramvai. Acum, dacă pleci de la Libelula din staţia de tramvai, spre Podgoria, nu mai poţi să cobori decât dincolo de sensul giratoriu – ori în dreapta, ori în stânga. Pe sensul opus, este staţie dincoace de sensul giratoriu. Deci, pur şi simplu, ar trebui doar activată staţia respectivă” – a spus Codrin Vlad.
Primarul Călin Bibarţ a părut deschis la această sugestie: „Eu propun să preia subiectul domnul Chifa (consilier USR, bun cunoscător al sistemului de transport public arădean – n.r.), să ia legătura cu CTP şi, dacă se poate şi nu e nicio problemă, nu văd de ce nu… Eu ţin legătura cu dânsul şi cu domnul director ” – a spus edilul Aradului.
CTP: Tehnic, e posibil
Contactat de Jurnal arădean/ Aradon, directorul CTP Arad, Claudiu Godja, a precizat că reactivarea staţiei de tramvai este posibilă. „Noua structură, noua poziţionare a staţiilor a fost stabilită atunci când s-a făcut proiectul BERD pentru refacerea infrastructurii pe linia centrală. Ca la orice staţie de tramvai sau de autobuz, e necesar acordul Primăriei şi avizul Comisiei de Sistematizare a Circulaţiei. După care documentele merg la ADI, ADI introduce staţia în <caietul de sarcini> –aşa se numeşte fiecare traseu – şi opreşte tramvaiul în staţia respectivă. Deci nu e o problemă din punct de vedere tehnic” – ne-a declarat Claudiu Godja.
Aşadar, sunt toate şansele ca staţia de tramvai „30 Decembrie” (sensul de mers spre Podgoria) să redevină funcţională. Ar fi, cu siguranţă, o decizie pe placul arădenilor care călătoresc cu tramvaiul.
FOTO: D.D.
Trimite articolul
XDacă își va găsi rostul eu zic ca e periculoasa zona.?
Păcănele nu STI cine ese de acolo.
un ”cineva” care sigur avea masina la scara nu s-a gandit prea mult cu ani in urma si a desfiintat aceasta statie .Bine ca nu mai e in functie ……….
asteptam reinfiintarea acestei statii pe ambele sensuri. Doamne ajuta !
O decizie foarte buna daca s-ar infiinta din nou statia. Se vede ca idiotii care au desfintat-o nu circulau cu tramvaiul. Singura problema e ca au desfiintat si statia din sensul opus care era pe partea cealalta.
-
nu au de cat sa o refaca pt ca nu e mare lucru
Doar că…. Vor trebui să aștepte aprobarea de la specialistul Falcă pentru a poziționa stațiile după semafoare, așa cum a făcut în tot orașul, realizare care a încetinit circulația. Un mic experiment: faceți o călătorie de la Boul Roșu la Făt Frumos și vedeți cât timp se pierde așteptând la semafoare,ca apoi, după semafor să oprească în stație!
-
Tacora,
Si cite accidente din cauza asta: de multe ori ca sa prinda verde, vatmanul intra in viteza in intrsectie si apoi in statie. Apoi pietonii sint neatenti, crezind ca statia e la semafor.
O decizie foarte bună. De exemplu, vrei să mergi la Ziridava sau la Smartfit.
-
Nu as zici nu.Insa trebuie sa se schimbe programul la tramvaie cu surplus de 3-4 minute pt ca-daca opresti in statie pana coboara si urca -calatorii se pierde semaforul si acolo cam tine vreo 3 minute pana la urmatorul verde.Plus ca statia,peronul trebuie ajustat mai aproape de tramvai-daca nu se vrea caderea intre tramvai si peron-e distanta mare iar unii poa sa cada-isi rupe piciorul,capul(evident vatmanu-i de vina).in rest ce sa zic-facem statie oprim din 2 in 3 sute de metri,la fel pe Dornei la facultativa apoi la 300 m e statia ce trebuie desfiintata inainte de coltul cu Mucius S.-ca tare mult e pana la Boul..ok,oprim,facem statie dar mariti fras-ului timpii.Din birou e usor sa vorbesti,gata se rezolva imediat sefu in sus,sefa in jos dar la bordul de conducere e cu totul altcv.