Arad. Drumul de legătură între Calea Aurel Vlaicu şi Bujac a ajuns şi în CLM, deşi acesta este deja gata, în pofida protestelor locatarilor. Locuitori cărora, ieri, primarul nu le-a dat dreptate, deşi, pentru problema cu care se confruntă, a intervenit consilierul PSD, Marin Lupaş. Ba mai mult, în războiul dintre locatari şi supermarketul Kaufland e posibil ca cel de al doilea să îşi mai treacă în cont o victorie, dincolo de succesul repurtat cu drumul de acces care trece pe lângă blocul cu locatari nemulţumiţi.
Vestea acestei posibile noi victorii a fost adusă ieri în CLM de primarul Gheorghe Falcă, care susţine că reprezentanţii companiei cu pricina au cerut ca în dreptul magazinului să fie realizată o staţie de tramvai. Edilul spune că staţia ar urma să fie făcută pe banii companiei, dar că acest proiect va trece prin CLM, moment la care consilierii municipali vor putea aproba sau refuza iniţiativa.
Cu răspunsuri întârziate?
Edilul este, însă, de acord cu staţia de tramvai pe care susţine că au cerut-o şi locuitorii cartierului, aşa cum tot aceştia au cerut şi trecerea de pietoni deja realizată spre magazin. O singură omisiune, am preciza noi, în aceste cereri: solicitările au fost făcute cu ani în urmă şi nu au primit vreun răspuns favorabil decât după ce supermarketul s-a instalat în zonă şi la rândul său a solicitat trecerea cu pricina. Desigur, edilul ar putea invoca aici şi a şi invocat (la cererea consilierului Lupaş legată de cine a suportat investiţiile din zonă), că parte din lucrările realizate în Vlaicu au fost făcute pe banii companiei private. Ar fi intersant de văzut, totuşi, cifrele exacte ale acestor finanţări.
Revenind la problema din Vlaicu (care a fost prezentată pentru prima dată de ziarul nostru şi de site-ul www.aradon.ro), în şedinţa ordinară CLM de joi, consilierul Marin Lupaş a cerut o analiză atentă a acestei situaţii şi închiderea drumului de acces nou creat, care nu reprezintă nimic altceva decât o problemă de siguranţă pentru cetăţenii urbei. Lupaş a precizat, printre altele, că a ridicat problema şi la ultima şedinţă CLM, dar că nu a primit nici până astăzi vreun răspuns, că pentru acel drum de acces nu există nici PUZ, nici PUD, arătându-se interesat, totodată, de cine a aprobat această lucrare şi care a fost firma care s-a riscat să facă un drum atât de periculos. Lupaş a mai indicat faptul că, „iniţial, din cele 90 de apartamente ale blocului X42 doar 6 şi-au dat acordul pentru acel drum”. Totuşi, alesul nu a omis să precizeze că, ulterior, reprezentantul firmei a prezentat o listă cu 75 de semnături vizând acordul pentru drumul cu bucluc şi faptul că, pe 5 august, comisia de sistematizare a circulaţiei şi-a dat avizul pentru acesta.
Deja cu probleme?
Consilierul PSD spune că problemele sunt deja mari pe drumul de legătură, pentru că, în acest moment, se circulă pe ambele senuri, fapt care a adus deja o serie de conflicte dar şi de accidente, ce-i drept minore (care însă prevestesc dramele ce pot avea loc pe această stradă).
Ca şi înainte?
Replica edilului Gheorghe Falcă nu s-a lăsat aşteptată. Criticându-l pe Lupaş şi pe mai toţi aleşii PSD, care refuză constant proiectele urbei, primarul a spus că acel acces exista şi înainte de investiţie, doar că înainte „accesul nu era definit ca acces pietonal şi/ sau pentru maşini, ci drept un acces comun cu o viteză de 30 km la oră”, aşa cum de fapt este şi acum. Falcă mai spune că nu se vorbeşte de un acces comun doar pentru blocurile învecinate, ci pentru aproximativ 800 de apartamente pentru care până mai ieri existau variante limitate de intrare: o intrare pe Haţeg (care nu era foarte folosită) şi una la Lebăda. „Nu mi se pare normal ca locuitorii a aproximativ 800 de apartamente să aibă o singură intrare şi ieşire”.
Falcă a mai susţinut că, în fapt, la baza deciziei de a face acolo un drum de acces asfaltat a stat studiul de trafic comandat, plătit de Primărie şi realizat de experţi nemţi, pe care instituţia are de gând să-l respecte.
Încă o trecere de pietoni
Dar edilul nu s-a oprit aici, ci a venit şi cu noutăţi de prin zona cu probleme: acesta a precizat că între Fortuna şi Lebăda vor exista două treceri de pietoni, dar şi faptul că firma Kaufland a cerut Primăriei realizarea unei staţii de tramvai în dreptul supermarketului.
Să accepte…
Concluzia edilului nu le dă prea mari speranţe celor de la X42 ci îi lasă să se gândească doar la rezolvarea problemei în instanţă. Şi aceasta pentru că primarul a concluzionat, referitor la acest subiect: „Înţeleg şi apreciez efortul oamenilor de la X42, dar toţi trebuie să acceptăm că trăim în comunitate şi că există şi alte zone unde maşinile trec sub geamurile oamenilor. Din cauza problemelor de sistematizare a circulaţie şi a creşterii numărului de maşini (Vlaicu este cartierul cu cel mai mare trafic), rezolvările sunt dificile”.
Noi am adăuga că aceste rezolvări ar trebui să nu creeze alte probleme (de poluare fonică, de circulaţie şi siguranţă în trafic, de pildă), pentru că, pe viitor, tot instituţia va fi nevoită să le rezolve şi pe acestea într-un fel sau în altul. Am spune, într-unul, totuşi, mai inteligent.
„Dacă se va întâmpla un accident grav acolo, cineva va trebui să răspundă” – Marin Lupaş
„Acolo există un număr de aproximativ 800 de apartamente pentru care există doar două intrări” – Gheorghe Falcă
Citiți principiile noastre de moderare aici!