De câteva luni bune, unele stații de autobuz din municipiu au început să fie modernizate. Numai că lucrările au fost abandonate de ceva vreme, lucru ce a ridicat un semn de întrebare. Am solicitat Primăriei Municipiului Arad să ne spună care este stadiul de implementare a investiției „Amenajare stații de autobuz în Municipiul Arad”, dar și care este motivul pentru care, de câteva luni, nu s-a lucrat nimic la noile stații.
Conform răspunsului transmis de Direcția Tehnică – Serviciul Investiții din cadrul Primăriei Municipiului Arad, până în acest moment s-au efectuat lucrări la 64 de stații de autobuz, din 117 câte sunt cuprinse în proiect. Așadar, puțin peste jumătate dintre ele. În cazul celor 64 de stații la care, totuși, s-a lucrat ceva, stadiul fizic al lucrărilor este de 48%, conform răspunsului dat de municipalitate.
Motivul blocării proiectului de modernizare a stațiilor este prețul crescut al materialelor. Soluția? O nouă licitație. „Având în vedere creșterea prețurilor la unele materiale sau produse finite care a generat în unele situații triplarea valorii existente la momentul depunerii ofertelor, astfel încât creșterea nu poate fi acoperită prin ajustarea prețului conform OUG 47/2022, aceste categorii de lucrări (închideri copertine și toalete automate) vor fi supuse unei noi proceduri de achiziție, ținând cont de prețurile actuale ale pieței”, se arată în răspunsul semnat de Lucia Giurgiu, șeful Serviciului Investiții din cadrul Primăriei.
O altă întrebare adresată municipalității a fost legată de stația de autobuz amenajată în fața Gării CFR Arad. Aici, stația a fost amenajată pe spațiul verde de vizavi de gară, iar accesul călătorilor în acest moment se poate face prin două variante, ambele la fel de ilegale: fie pe spațiul verde, fie pe banda de circulație. Reprezentanții municipalității ne-au asigurat, însă, că această problemă va fi rezolvată: „Referitor la accesul călătorilor spre stația de la Gară, sens de mers Piața UTA-Podgoria și încă câteva aflate în aceeași situație, se vor realiza în cadrul proiectului trotuare de acces cu pavaj”.
Așadar, arădenii vor mai avea de așteptat până să aibă stații noi de autobuz, deoarece va fi nevoie de o nouă licitație. Cu toate astea, multe dintre stațiile aflate în curs de modernizare sunt folosite deja, fiind amenajate pe locul fostelor stații de autobuz. În proiectul inițial erau propuse spre modernizare 147 de stații de autobuz, însă doar 117 au fost cuprinse, în final, în proiect. Trei dintre acestea urmează să aibă și toalete publice.
Trimite articolul
XIete scârț
Motive .motive………
preturile la bilete sunt f mari si asa
statiile de tramvai si de autobuz sunt prost concepute: copertinele (acolo unde exista_) sunt inalte si inutile daca stai in statie fie esti ud leoarca dupa ploaie fie ars de soare in arsiță.
sunt zeci de statii in care lipsesc bancile pe care sa stea calatorii . dintre care multi sunt batrani, femei cu copii mici persoane cu handicap locomotor etc Am vazut persoane ce s-au asezat pe bordura in asteptarea tramvaiului sau a autobuzului. Frumos ce sa zic !
Oare nimeni dintre edili nu lamureste aceste neajunsuri ale CTP ?intreb doar!
Firmele de casă, știau că vor lua bani mai mulți decât cei din contract.
aia de la gara e si pusa bine acolo fara vreo legatura cu trotuarul
pai daca la noi o lucrare de 2 zile dureaza 2 ani….si normal.