Într-o clasă „Step by Step” copiii nu sunt lăsaţi să rămână în urmă, sunt supravegheaţi tot timpul, sunt corectaţi şi li se cultivă sentimentul de încredere în forţele proprii, programa fiind aceeaşi ca în sistemul tradiţional. Sistemul permite şi activitatea de performanţă pentru copiii dotaţi. În clasele Step by Step copiii învaţă pe centre de activitate (grupe de lucru) şi este stimulată comunicarea între ei şi exprimarea lor liberă.
Relaţia învăţător-elev, într-o clasă Step by step, este una de prietenie, colaborare, în care educatorul sugerează şi întăreşte motivaţia pozitivă de descoperire a copilului. Aceasta se datorează şi faptului că părinţii îşi lasă copiii la şcoală dimineaţa şi îi iau chiar şi după ora 16. Un copil din clasa Step by Step este mult mai deschis, mai comunicativ, iar nivelul cunoştinţelor acumulate este superior.
În Şcoala Generală nr. 22 „Caius Iacob” sistemul educaţiei alternative Step by Step funcţionează încă din anul 2002, copiii obţinând rezultate foarte bune la concursuri (Smart, Cangurul, Olimpiada naţională de limba română- locul I, locul III, menţiune). „Putem spune că integrarea copiilor în clasa a V-a a fost un succes, fiindu-le mai uşor decât celor care proveneau din învăţământul tradiţional, pentru că sunt învăţaţi să lucreze independent şi să-şi caute singuri informaţiile”, ne-a declarat o învăţătoare de la aceste clase.
„Ideile bune şi inovaţiile trebuie să fie aduse la viaţă printr-o răbdare plină de curaj” H. Rickover
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!