ARAD. Nu au avut şanse nici a doua oară. Propunerile Primăriei Arad privind înfiinţarea unui serviciu pentru administrarea bazelor de agrement (ştrandul şi patinoarul), iar apoi trecerea acestui serviciu în grija Recons, pentru cel puţin patru ani, nu a trecut nici la a doua încercare de aleşii municipali. Primul proiect, cel privind înfiinţarea serviciului, a adunat tot 14 voturi „pentru”, ca şi acum două săptămâni, şi tot 7 abţineri, aşa că cel de al doilea nu a mai intrat nici tura aceasta la vot. Nu a fost, însă, cu scandal nici de această dată, în pofida faptului că printre cei care au luat cuvântul a fost chiar şi omul de afaceri Leo Aslău, în război cu Municipalitatea pe tema ştrandului de ani de zile. Toţi au ştiut probabil cum se va finaliza întrevederea din CLM şi toţi au ştiut ce vor. Opoziţia a precizat, de pildă, prin vocea lui Florin Galiş, că subiectul va fi votat de aleşi când se vor primi mai multe lămuriri legate, de pildă, de trecerea ştrandului de la GCA la Primărie, în trecut, şi după ce se va dezbate serios pe temă. Primarul a ştiut, şi el, că joi va reveni într-o altă şedinţă CLM cu subiectul ştrandului şi le va cere consilierilor să voteze crearea serviciului baze de agrement în interiorul Primăriei. Fiind convins că, în două-trei luni, când Guvernul va trece la descentralizare şi aici şi va da Aradului Bazinul de înot şi Sala Polivalenta, consilierii PSD vor fi cei care vor cere scoaterea acestui serviciu de sub pălăria Primăriei.
Până când Guvernul va trece la descentralizare, ştrandul va rămâne în grija Primăriei, voturile Opoziţiei fiind absolut necesare pentru mutarea bazei de agrement în grija Recons. Fiind un proiect care vizează patrimoniul municipiului, pentru a trece de CLM era nevoie de o majoritate calificată, adică de 16 voturi „pentru”. Cu doar 14, ştrandul rămâne în grija directă a Primăriei.
Falcă a menţionat, în cadrul şedinţei de luni, că pentru Primărie nu este o problemă să administreze pe mai departe ştrandul, dar va fi o problemă legală dacă aleşii nu vor vota înfiinţarea unui serviciu baze de agrement la viitoarea şedinţă, serviciu care va putea prelua ce va da Guvernul. Edilul le-a mai precizat aleşilor că, dacă nu vor dori acum să înfiinţeze un serviciu public în afara Primăriei, o vor face peste câteva luni oricum, când se va trece la descentralizare. Falcă a mai precizat că, în scurt timp, Direcţia de tineret va dori să se scape de Bazinul de înot şi de Polivalentă pentru că nu mai are bani să le administreze, moment la care consilierii PSD vor fi cei care vor face un proiect de înfiinţare a unui serviciu pentru baze de agrement în afara Primăriei.
Opoziţia vrea claritate
Nici intervenţiile edilului, nici noua şedinţă de joi pe aceeaşi temă, nu i-au convins pe aleşii Opoziţiei să voteze proiectele de acum ale Municipalităţii până nu se fac lămuriri. Florin Galiş a indicat că se vor lămuriri în plus referitoare la modul cum a fost administrat ştrandului, că există suspiciuni cu privire la capacitatea Recons de a administra baza dat fiind traseul economic al societăţii, şi că se doreşte înainte de toate elaborarea unei strategii pe termen lung legată de eficienţa administrării ştrandului care nu există nici la această oră. Până atunci, e clar, voturile nu vor curge în favoare administrării ştrandului de către Recons, în ciuda disponibilităţii Opoziţiei pe subiect, spune Galiş.
Liber la angajări?
Omul de afaceri Leo Aslău a acuzat faptul că Primăria propune aceste proiecte pentru a rezolva problema juridică cu care se confruntă la intrarea pe ştrand, unde încă percepe taxe, şi a indicat primarului că plângerile sale din trecut legate de faptul că nu sunt angajaţi decât trei oameni care să se ocupe de ştrand (adică un număr insuficient) nu sunt reale, pentru că există 18 posturi pentru ştrand şi patinoar, iar din 8 aprilie s-a dat liber şi la angajări. De această ultimă decizie a Guvernului a amintit şi Falcă când a precizat că pentru Primărie nu există nici o problemă că ştrandul rămâne în grija Municipalităţii pe mai departe, „pentru că acum se spune că se pot face angajări”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!