Consilierii locali au aprobat două proiecte de hotărâre prin care administrarea Ștrandului Neptun a fost atribuită S.C. RECONS pentru următorii cinci ani. Primul proiect de hotărâre a avut drept obiect alegerea formei de gestiune, existând două posibilități – gestiunea directă sau gestiunea delegată. În urma studiului aferent acestei decizii, s-a propus spre votul consilierilor varianta gestiunii delegate, ca fiind varianta mai convenabilă pentru administrația locală, după cum se arată și în referatul de specialitate ce însoțește proiectul de hotărâre. „Gestiunea delegată permite un control asupra modului de îndeplinire a responsabilităților care decurg din lege privind asigurarea realizării lucrărilor și a măsurilor necesare implementării și conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecției mediului pentru serviciile furnizate cetățenilor”, se arată în studiul de specialitate.
După aprobarea studiului și implicit a modalității de dare în administrare, consilierii locali au fost chemați să voteze „documentația de atribuire a serviciului public pentru organizarea, amenajarea, întreținerea și exploatarea zonei de agrement din municipiul Arad – Ştrandul Neptun către S.C. RECONS S.A. Arad”, mai exact contractul propus spre a fi încheiat între municipalitate și societatea subordonată.
Pentru delegarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat, operatorul datorează autorității publice locale redevență. În cazul S.C. RECONS, în schimbul transmiterii dreptului de administare și exploatare a zonei de agrement, s-a stabilit o redevență de 1%, calculată din valoarea sumelor încasate de către operator (valoare fără TVA). Plata redevenţei se va achita trimestrial, până la data de 25 a primei luni următoare trimestrului. ”Operatorul va comunica concedentului până în data de 15 a lunii următoare celei în care se încheie trimestrul veniturile înregistrate în vederea facturării contravalorii redevenței trimestriale. Pentru neachitarea la termenul de scadență de către operator a obligațiilor contractuale, se datorează, după acest termen, majorări de întârziere legale stabilite pentru impozitele și taxele locale. Cumularea majorărilor, până la o sumă echivalentă cu cuantumul redevenţei neachitate la scadenţă, atrage desfiinţarea de drept a contractului, fără a mai fi necesară punerea în întârziere sau îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile”, se stipulează în contractul de administare votat în Consiliul Local Municipal.
Investiții și indicatori de performanță
Pe perioada celor cinci ani de contract sunt propuse a fi realizate următoarele investiții: reabilitarea și modernizarea instalațiilor și echipamentelor de filtrare, tratare, încălzire și recirculare a apei din bazinele de înot, atât la cele destinate adulților, cât și la cele pentru copii; modernizarea zonelor de acces în zona de agrement Ștrandul Neptun.
Au fost stabiliți și indicatorii de performanță, pe baza cărora va fi evaluată activitatea concesionarului. Astfel, a fost stabilită o creștere a numărului de utilizatori de minimum 2% față de sezonul anterior, dar și obligația operatorului de a reduce, de la un an la altul, costurile de exploatare și întreținerere cu minimum 1%. Cu 100% trebuie redus numărul de reclamații privind serviciul public de administrare a
zonei de agrement, la fel cum tot cu 100% trebuie să crească standardele de întreținere și amenajare a spațiilor verzi, dar și calitatea apei din bazine, dezinfectarea și filtrarea periodică. „Neîndeplinirea indicatorilor de performanță se va menționa într-un Raport prin care se dispune ducerea acestora la îndeplinire într-un termen stabilit”, se mai arată în contract.
Regulament de funcționare
În CLM a fost aprobat și „Regulamentul serviciului pentru organizarea, amenajarea, întreținerea și exploatarea zonei de agrement Ștrandul Neptun”. Astfel, în cadrul zonei de agrement se stabilesc patru zone: Zona I – Zona Ştrandului adulţi şi tineret; Zona II – Zona Ştrandului copii şi vârstnici; Zona III – Zona căsuţelor de agrement; Zona IV – Zona de activități economice.
”Programul de funcţionare a Ştrandului Neptun pentru perioada 01.05 – 31.08, este următorul: zonele I și II: Luni: 13.00 – 21.00; Marți – Duminică: 8.00 – 21.00. Dacă condițiile atmosferice permit acest lucru, programul de funcționare poate fi prelungit și în luna septembrie. Accesul în zonele I şi II se face până la ora 20.00. În incinta ștrandului, accesul în zonele delimitate este reglementat astfel: – PIETONAL în zonele I și II; AUTO pentru proprietarii sau chiriașii căsuțelor de agrement în parcările special amenajate”, se mai precizează în regulament.
Tarife majorate
Cu această ocazie, au fost stabilite și tarifele ce vor fi aplicate în sezonul următor, care au suferit majorări, în special cele de acces. Astfel, dacă în sezonul 2024, un bilet cu preț întreg pentru acces în zona I şi II – bazine adulţi și bazine copii – costa 30 de lei, anul viitor același bilet va costa 33 de lei pe zi. Prețul biletului pentru elevi, studenţi cu vârsta până la 25 ani, pensionari, persoane cu handicap va crește și el de la 15 la 17 lei pe zi. Acceași modificare de preț a fost aprobată și pentru biletul de acces după ora 16:00. Pentru accesul la evenimente (concerte, festivaluri, târguri), participanții vor plăti 18 lei pe zi, față de 15 lei cât a fost anul acesta. Și biletele familiale vor fi mai scumpe: doi adulți și doi copii vor plăti 72 de lei pe zi, în loc de 68 de lei.Valoarea unui abonament pe întreg sezonul crește și ea, de la 800 la 880 de lei, iar a celui lunar va ajunge la 550 de lei, de la 500. Copiii cu vârste de până în 7 ani beneficiază de gratuitate.Nemodificate rămân, însă, tarifele de la care pornesc licitațiile pentru închirierea căsuţelor libere şi a terenurilor aferente.