Arad. Conform unui comunicat de presă remis de către Direcția Generală Poliția Locală Arad, Primăria are noi planuri în privința fluidizării traficului în municipiu, unul dintre principalele scopuri fiind identificarea unor soluții privind locurile de parcare. Toate acestea, „în urma numeroaselor sesizări provenite de la cetățenii municipiului Arad privind aglomerarea circulației rutiere pe anumite segmente de drum, necesitatea degajării traficului, precum și identificarea unor soluții privind locurile de parcare”, se arată în comunicatul de presă. Astfel, Primăria Municipiului Arad, prin Direcția Generală Poliția Locală, evaluează situația străzilor cu sens unic, urmând să inițieze un proiect care “se va transmite spre analiză Comisiei de Sistematizare a Circulației. Anterior, opțiunile propuse pentru străzile cu circulație în sens unic vor fi discutate și cu reprezentanții comunităților respective.”
Vizate – străzile înguste
Anunțul Poliției Locale Arad vine la câteva zile după luarea măsurii de interzicere a opririi pe străzile adiacente Fast-Park-ului din Micălaca și după decizia luată de Comisia de Sistematizare de schimbare a sensului unor străzi din municipiu (Unirii, Octavian Goga etc).
De data aceasta, modificările vor fi aplicate pe câteva străduțe din cartiere – Micălaca, Aurel Vlaicu – unde, deşi sunt două benzi, se poate circula doar pe o singură bandă, cealaltă fiind ocupată de mașinile parcate: „Reiterăm faptul că problema parcărilor este în strânsă legătură cu sensurile de circulație, în special în zonele cu o densitate mai mare de autoturisme, deoarece pe arterele din aceste zone, în lipsa unui număr suficient de locuri de parcare, autovehiculele sunt imobilizate la marginea părților carosabile, blocând astfel o bandă de circulație. Din această cauză, pe arterele colectoare sau de folosință locală, circulația nu se poate desfășura în ambele sensuri simultan, participanții la trafic fiind obligați să își acorde prioritate de deplasare unul altuia”, se explică în comunicat.
În situația mai sus menționată, au fost identificate strada Abrud, tronsonul cuprins între strada Miorița și strada Pășunii, dar și străzile Prieteniei, Alba Iulia și Frăției din Zona 500-700. În cartierul Aurel Vlaicu au fost nominalizate străzile Constanța și Victor Hugo.
Inele rutiere
Rezolvarea Primăriei în chestiunea lipsei locurilor de parcare, de fapt, sunt „inelele rutiere”, explicate în comunicat, după cum urmează: „Transformarea străzilor cu circulație în ambele sensuri în străzi cu circulație într-un singur sens, în mod circular, prin realizarea unui “inel rutier” poate constitui o soluție locală mai apropiată de interesele comunității, atât din punct de vedere al confortului, cât și al siguranței traficului. Amplasarea pe fiecare stradă cu sens unic a unui indicator rutier “Drum cu sens unic”, iar în zona de ieșire, a indicatorului cu semnificația “Acces Interzis” ar fi dublată de un regim similar al circulației rutiere pe strada paralelă, dar în sens invers.”
În implementarea acestui proiect, se va ține cont, desigur, de “analiza influenței semafoarelor din proximitate și contorizarea volumului de trafic, astfel încât, soluția favorabilă comunității respective să îmbunătățească sau măcar să mențină parametri de trafic din cartierele limitrofe și, la nivelul întregului municipiu”, se arată în finalul comunicatului.
Pe bani?
Cel mai probabil, banda de circulație momentan ocupată de mașini parcate va fi transformată în locuri de parcare delimitate. Și cum Primăria se gândește serios la extinderea zonelor de parcare cu plată și în cartiere, toate demersurile din ultimele zile ar putea duce în această direcție.
Trimite articolul
XPrimăria din Arad ar trebui să facă mai multe locuri de parcare..nu locuri de parcare rezidențiale…la ora actuala ea riscă să fie dată în judecată de către șoferi ce primesc amenda …din cauză că nu au creat suficiente locuri de parcare in zonele intens circulate ..au trimis poliția locala sa sancționeze șoferi care parchează pe unde pot . Iar ei au creat o Companie care sa administreze pentru a nu răspunde în fața Legi…Din păcate Aradul este pe primul loc în țară la amenzi date pentru parcare inlegal ….oare Numa in arad se parchează pe unde se apuca??? Oare Numa in arad ii un număr mare de mașini…sau oare Primăria Arad ii obliga pe șoferi să parcheze inlegal …permițând blocare locurilor de parcare rezidențiale și facindule într-un număr exagerat de mare..fara a mai lasă nici un loc de parcare in accea zona pentru cei aflați în vizită sau pentru persoane care locuiesc în acea zona..din păcate Primăria Arad se face responsabila pentru Nr.mare de amenzi aplicate pentru parcare inlegal….
si asa orasul e supraaglomerat in ceea ce priveste traficul rutier edilii au recurs la multe strazi cu sens unic . Nu cred ca e un lucru bun
Mai bine deschideau strazile din centru inchise total pt niste terase ce sunt mai mult goale obligand aradenii sa inconjoare mult .acea zona
de ex. Pta a Iancu inchisa pe o laterala duce la strangularea traficului pe Cozia unde se formeaza de multe ori cozi .pt a ajunge o masina pe Tr Dobra cu directia Ar Nou La fel si celelalte strazi inchise total
-
au inchis circulatia prin Avram Iancu pt cineva de acolo de la baruri si terase are pile suficient de puternice la primarie. cand ai pile ti le pui in functiune sa vinzi 3 cafele, inchizi Avram Iancu si modifici sensul pe jumate din Horia ca sa nu gatui tot traficul si asa sufocat
-
jumate din Unirii nu Horia (greseala)
-
Asa a ajuns Aradul condus de o mana de hoti care tot se schimba intre ei…. Oradea prospera si noi ca la sat…
-
-
poate o sa gaseasca edilii nostri vreun specialist care sa se ocupe de sistematizarea circulatiei in muncipiu si sa il angajeze la primarie
Ar fi f util!
-
Este futil sa crezi ca se va intampla ceva
Dar stiu ca Aradon s-a transformat in ziar umoristic. Municipalitatea gandeste !!! Asta da banc bun !! Totusi,as avansa ganditorilor o parere,tinind cont de numarul mare de evenimente rutiere grave,cu victime,din Arad. Cred ca instituirea unor zone de 30 km/h pe unele strazi secundare si limitarea vitezei pe artere principale la 50 km/h ar putea fi o piedica in calea acestor evenmente. Asta evident daca are cine supraveghea regimul de viteza si sanctiona incalcarea lui.
-
Respecta cineva ? Vezi limitarea din fata la Tichindeal, luata complet in deradere !
-
limitarea vitezei la 30/ora ?
aiurea, ai vazut radar in functie in oras in ultimul timp? Se merge cu viteze mult peste cea legala ca de ex. pe Cl Victoriei Padurii Romanilor Cl Timsoarei Saguna , Vlaicu , centura etc etc
In Cartierul Aurel Vlaicu…Str Constanta ????? pffffffffffff
Sorina draghe! Nu stiu de la cine ai primit informatiile dar strada Constanta nu este in cartierul Aurel Vlaicu! Este in Micalaca(intersectie calea Radnei)
Pe cand o sincronizare REALA a semafoarelor (de exemplu) pe artera Gara-Vlaicu=>? poate copiati semafoarele care se pun din timp pe verde pt. salvare, pompieri, politie si puneti lumini pe TOATE trecerile de pietoni nu ca acuma pe o parte/pe un sens e luminata trecerea ca aveau de ce sa o prinda si pe cealalta parte ba ca nu aveau de ce sa o prinda (ex. politia vlaicu si mai sunt)
Fluidizati arterele/caile nu stradutele(inguste)/fundaturile!!!
[De cand sunt “supermarketurile/mall-urile” pentru care ati adaugat/inventat repede treceri de pietoni si semafoare (da, le-ati bagat fb. pt siguranta pietonilor) totul e PE FRANA pt. vehicole! si bineinteles de restul sa “uitat”, ori nu mai aveau importanta financiara (de ex. gen timpi de stationare, fluidizare, ergonomie, ecologie)
Aaaaa e nevoie de bani, pe care trebuie studiiati cu firme cu studii de (TEP)ABILITATE]
S-a mai relatat despre ideile acestea, cel puțin in Micalaca, dar nu se spune de când se va începe.
Cum va fi parcarea ? Paralel, la 45 … ?
Poza din articol e cu Oficiul Postal Arad 8. de pe strada Victor Hogo! :))
Ăștia nu au la stat nici măcar o persoana capabilă? Una?
Fiecare cartier are zone de bosketarie unde stau șobolani de ce nu le identificați și faceți parcări, imediat faceți sens unic sa aibe pulimea mașina la 1cm de bloc și sugrumati traficul, faceți parcări supraetajat și subterane ca tot faceți sens unic unde dracu o sa ajungem?
Bani si iar bani. Macar de s-ar vedea ceva in oras si nu doar in buzunarele smecherilor care conduc comuna Arad. Pe de alta parte circulatia dinspre UTA spre Fortuna, exact din zona Kaufland încolo, este gâtuita de inexistenta unor benzi speciale de refugiu dedicate pentru a o lua în stânga spre Kaufland, la fel si la Lidl/Politie si la ultima spre Fortuna/Dâmbovitei.
Vii pe banda 2 si te trezesti ca esti obligat sa o iei în stânga, în loc sa fie asigurata o banda de refugiu pentru acest lucru, iar tu sa ramâi pentru a merge înainte. Vad o multime de soferi, care nu sunt din Arad, încurcati de aceste intersectii gândite cu partea dorsala. Pe de alta parte ramâi cu o singura banda de iesire din oras, doarece în dreapta ai masini parcate. Iar la orele de vârf e dezastru…