Oameni de afaceri din Coreea de Sud au fost în Arad, pentru discuţii cu oficialii privind posibilitatea unei investiţii uriaşe în zonă. Ei sunt interesaţi să ridice fabrici pe o suprafaţă de aproximativ 1.000 de hectare de teren la marginea municipiului, spre Pecica.
“Ar fi vorba de un parc industrial de mari proporţii, practic un oraş în oraş, care ar avea inclusiv şcoală, grădiniţă, biserică. Producţia principală ar fi de baterii pentru maşini electrice. Ceva ce nu mai există în vestul ţării. Investitorii au venit la Arad prin intermediul Guvernului şi au mai tatonat Clujul. La Arad, infrastructura bună e un mare plus, însă sud-coreenii sunt preocupaţi de asigurarea forţei de muncă necesare, pentru că şomajul este mic, problemă găsită de ei şi la Cluj. Ar avea nevoie de 5.000 – 10.000 de angajaţi în prima fază a dezvoltării afacerilor”, ne-a declarat o sursă oficială.
În parcul industrial nu s-a produce doar baterii, ci şi alte componente pentru industria auto. Mai mult, afirmă sursele noastre, s-ar dezvolta multe alte afaceri conexe, astfel că parcul industrial s-ar putea extinde şi mai mult spre Pecica.
Investitorii nu vor ca informaţii despre această posibilă afacere să ajungă în presă, astfel că discuţiile au avut loc în cadru restrâns şi se ştiu foarte puţine lucruri la nivel instituţional. Nu se cunoaşte ce sumă ar fi investită, dar cu siguranţă ar fi vorba cea mai mare investiţie din ultimii 30 de ani din zonă.
Cercetarea pe care o fac sud-coreenii în Arad şi Cluj nu s-a încheiat, însă sursele noastre afirmă că investitorii nu exclud şi alte ţări din estul Europei.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean nu au dorit să comenteze informaţiile, precizând doar că în această perioadă sunt mai mulţi investitori interesaţi de judeţul Arad.
“Există discuţii cu diferiţi investitori care sunt interesaţi de suprafeţe mari de teren în judeţ, considerând un avantaj faptul că Aradul este un hub logistic pe cale feroviară şi dispune de autostradă care ne leagă cu restul Europei”, ne-a declarat directorul de comunicare din cadrul Consiliului Judeţean, Andrei Ando.
Sursele noastre mai spun că şi un mare retailer european este interesat să cumpere zeci de hectare de teren în judeţ, pentru a dezvolta un centru de depozitare şi distribuţie produse alimentare şi nealimentare către un lanţ de supermarketuri din România.
De asemenea, în zona Expo Arad Internaţional, pe o suprafaţă de circa 20 de hectare, un alt investitor ar urma să construiască un mare parc logistic.
Sursa foto: https://www.scmp.com/
Trimite articolul
XNu va vindeți ba pământul de sub voi ca veți fi sclavi pe el, dați.l în chirie ca tot bani primiți voi și copiii voștri
-
si daca se vinde se poate nationaliza
-
Cu plata unor despăgubiri. A se vedea pretențiile de la Roșia Montana și nici măcar nu cumpăraseră terenurile.
-
-
Asa e. Sa mearga in alta parte. Aradul nu are nevoie de investitii.
-
nu mai incepeti cu prostii comuniste cu ce v-a fost spalat creierasu de taticu nostru iliescu
-
Cand te gandesti ca stadionul trebuia sa fie acolo,undeva!!!ta-va Stalin si dzeu.2j de mii de locuri,magazine,parcari.UTA va juca in curand in cupele europene.vivat-patria(tu-ma-n ea gandire).
-
Bonlav la cap
-
-
Eu cred ca nu e vorba de sud coreeni ci de securisti chinezi, deghizati in oameni de afaceri, un fel de voiculesti pe vremea lui ceausescu. Ma bazez pe proportia melgalomanica a parcului industrial, tipica pretentiilor fanatice de matre putere ale chinei comuniste. Iar problema fortei de munca o vor rezolva prin aducerea de chinezi, sau chiar infiintare unui lagar de munca pentru uiguri, Lizica Mihut ii poate sprijini.
-
Tu realizezi ce tampenii debitezi? Fac pariu ca nu.
-
Fac pariu ca are dreptate, naivu din Bilbao
-
-
Ce ,,viziuni”sau …imaginație ai!!
-
-
Esti prost. Dar nu vor venii oricum. Sunt prea prosti liderii din Arad pebtru asa ceva.
-
Hai sa lasam povestile o data!! Numai “amenintari” de megainvestitii pana acuma si ninmica, nada, nothing, nicht pana astazi la Arad!! Ne-ati “amenintat” si cu o fabrica Volkswagen aici la Arad si nimic! Da, Aradul are o pozitie (dintre cele mai bune din tara) strategica excelenta pentru investitii cu A1 si A11 (in perspectiva) si cu principalul coridor feroviar din Romania cu iesire spre vest pe la Curtici proaspat reabilitat pentru 160 km/h la calatori si pentru pana 120km/h pentru marfa! Dar asta nu a ajutat cu nimica Aradul pana acuma! Iar cu forta de munca nu este nici o problema: va dau un sfat coreenilor (daca chiar nu glumiti si veti ajunge vreodata sa investiti in Romanica la Arad): dat cu vreo 300-400 RON (si alte pachete salariale) peste ceea ce da Yazaki, Leoni , joyson sistem (foata Takata), Boss, etc. si veti avea 5000 de candidati la poarta in 24 de ore! Iar cat priveste ingrijorarea cuiva de aici ca la societatile enumerate mai sus calificarea se face intr-o zi la locul de munca in mod similar se poate face si la eventualele (dar nu prea cred) noi fabrici: inginerii si tehnicienii trimisi in Coreea de Sud la calificare iar personalul muncitor face training la locul de munca vreo trei luni si s-a rezolvat problema! Ce spuneti de asta coreenilor? Veti prelua cineva de la CJA ideea mea , trebuieste sa merg eu sa vorbesc cu coreenii sau dormiti cu limba in gura la CJA??????
Nu va fi nimic la Arad fiindcă analizele au relevat că există un deficit major de forță de muncă și o incapacitate tot decisivă de calificare și recalificare.
Clasa politică locală nu deține nici măcar un minim de informații care să-i permită să vadă ce se întâmplă.
Aș putea afirma că Aradul va muri încet dar sigur! Sunt TOATE premizele care conduc doar spre o involuție sau, în cel mai bun caz, o stagnare economică și socială.
Articolul nu menționează nici faptul că locațiile Arad și Cluj din România sunt în competiție cu ate locații: Serbia, Croația, Polonia – mult mai competitive din perspectiva capcității de reconversie profesională.
Noi vom muri cu încetul într-o atmosferă frenetică de entuziasm pedelisto. faclonist- neoliberal! Vom muri din prea multă prostie și din mult prea imulte poziții tehniuce din administrație ocupate de foștii pedeliști lipitori de afișe complet nepregătiți și puși pe lins și autorealizare personală indecentă.
-
,, Amice ,, vorbesti doar ca sa te afli in treaba !!! …da ! la actualele salarii , coreenii ar putea sa intampine dificultati in a gasi forta de munca necesara , dar ia sa pluseze cu 3oo -400 de lei fatza de ce se plateste acum pe piata muncii din Arad , vor sta oamenii la coada sa se angajeze la ei , in ce priveste forta de munca calificata 🤔🤔🤔😮 de unde pana unde crezi ca aradenii sunt chiar
intr atat de neajutorati ??? cand sa format zona industriala din gai cu firme care au domeniu de activitate care inca nu exista pana la acel moment in arad , cum naiba de firmele respective au gasit oamenii cu care sa porneasca la drum ? sau ai vaga impresie ca toti cei din Arad sunt doar agricultori ?… aici totul tine de banii pe care sunt dispusi sa plateasca asiaticii pentru salar si teren pt investitie , si in special pozitia terenului fatza de infrastructura rutiera si feroviara-
Crede-mă că știu ce vorbesc. Firmele din zona industrială funcționează cu forță de muncă necalificată care se califică într-o zi la locul de muncă.
Investiția despre care se vorbește este o fabrică a LG de acumulatori cu un necesar de cca.5000 de locuri de muncă din care foarte mulți pe specialitatea electricieni specializați. Scoate-i de unde nu-s sau reconvertește-i pe cei care vor – și vei afla că nu avem pe domeniul respectiv nimic de recalificare. NIMIC!
La nivel central dar și local formarea profesională a fost transformată de corupție șemecherașilor în simple fabrici de diplome care produc doar impostori. Firmele care insistă să facă formare adevărată intră în faliment fiindcă nu fac față la competiția neloială pe care o practică fabricile de diplome care nu au cheltuieli pe partea de practică și nici teoria nu o fac serios sau ciar deloc.
În afară de funrizorii de formare ar mai fi sistemul de educație cu liceele industriale și școlile profesionale, inclusiv cele în sistem dual – care însă nu califică decât tineri, NU fac reconversia adulților.
În concluzie LG va merge în altă parte și politrucii doar vor să valorifice mediatic NIMICUL cu LG.
Marea strategie a autorităților locale (niște proști îngânfați, reduși care ar avea nevoie de multă instruire să evolueze la nivelul în care ăși vor da seama cât sunt de proști) a fost că vom aduce forța de muncă din Ungaria și Serbia – o strategie cel puțin neserioasă.
-
-
DIXIT !!!
-
Trist dar adevărat!
Nu-s prosti, dar cu poluarea cum ramane? Vin sa isi lase rahatul aici pe salarii de mizerie? Nu stiu intreb ptr Un prieten
-
Sa vina si sa se duca invatindu-se. Doar fabricarea si producerea unei singure celule de baterii pentru o singura masina polueaza cat ar polua o masina pe motorina timp de 9 ani. Deci sa ne lase…
-
Ce redus esti
-
Zi sa mori tu…
-
-
-
Nu stiu cat de mult ai studiat cele spuse dar partea de poluare este la minarea materiilor. Plus se presupune ca vor fi fortati sau au deja standarde mult mai ridicate de siguranta decat alte fabrici de aici. Poate chiar vor fi model pentru altii.
Șanse mici , dar oare de ce ii secret locul unde se vrea sa se amplaseze mega fabrica…nu de alta , dar am ceva teren in zona
-
dupa zona industriala vest pe partea dreapta. Nu ai acolo teren ca acolo au niste smecheri de Bucuresti
-
Ghinion…eu am in stanga.
-
…
-
Pe cat facem pariu ca in Ungaria se duc!?
-
Nu mai au forță de munca în Ungaria au mari probleme Mercedes acolo.
Nu avem nevoie de sud-coreeni.
-
exact! ii avea pe patronii nostri romanasi care te platesc bine si se comporta frumos cu angajatii!
-
Da avem nevoie de Nord coreeni.
Imi place ca tot astia au masca da o poarta pe barbie nu si pe nas…. de ce?
Vai de noi cu pandemia asta……………..
Investitorii nu vor ca informaţii despre această posibilă afacere să ajungă în presă,??????????????????????????
si atunci voi de unde stiti?
Cercetarea pe care o fac sud-coreenii în Arad şi Cluj nu s-a încheiat, însă sursele noastre afirmă că investitorii nu exclud şi alte ţări din estul Europei.
clar am iesit din schema
se va realiza la fel ca fabrica de avioane cu care se lauda Balcea cand credea ca va candida pentru primarie…
oricum este bine ca suntem zona de interes….celelalte orase, in special cele conduse de baronii PSD, nici nu viseaza la asa ceva.
-
Cu catzu e mai bine?tot e praf..
-
Cu cazzo e cum zici.Cazzo!
-
-
Terenul era important nu fabricarea avioanelor.Dacă au reușit sa-l ia înseamnă ca e obiectiv atins.
Cand Mercedes a vrut sa constriasca s-au lovit de administratia Falcone care vroia sa castige si ea ceva din afacere ca doar asa e obiceiul. Daca terenul pe care se construiește e al unora de la București care, de altfel, au si adus investitorul la Arad fiindcă au de castigat atunci poate ca se face ceva. Sper să nu isi dea seama coreenii de la Hyundai/Kia cu cine au de-a face. Pana nu vom avea politicieni care sa pună interesul comunității înaintea interesului personal de 20%, pana atunci nu se va face nimic. Aveti ce ati votat. Eu am plecat….
-
vezi si tu dupa revolutie in epoca Iliescu ca Mercedes a vrut sa cumpere producatorul de camioane Roman….au iesit oamenii in strada sub sloganul: NU NE VINDEM TARA!…si Mercedes a plecat, Roman a ramas al romanilor si poti face o comparatie unde e Mercedes acum si unde e Roman…..la fel se intampla si cu Dacia fara cei de la Renault.
*este video pe youtube cu protestul romanilor impotriva Mercedes…protest provocat de baietii destepti si executat de prostime.
-
Sa vină asiatici să faca drumurile si căile ferate!
Sa-l facă in ritmul cu care fac la ei !
Eventual o firmă a lor sa se ocupe de curățenie si mesajul orasului !
E impardonabil ceea ce vedem si trăim !-
Pe ochi frumosi?Crezi ca sunt fraieri?Trezitziva odata din visul comunistoid cum ca noua ni se cuvine totul,altzii sunt fraieri!
-
-
Si nici nu a aparut in presa? Asa-i?
Si autoritatile ce fac? ??????Cionca ce faci?????Acum cand ai ocazia sa te speli de toate pacatele iesi din barlog si bate-te pentru a atrage acest investitor , nu are rost sa discutam , nu avem politicieni sa gestioneze tipul acesta de oportunitati!!!!!!!!!!!!!!! TREZITI-VAAAAAAAAAAAAAAAAAA
-
Autoritățile mănâncă pe “ciolan” cu Cionca si restul haimanalelor !
O gloata de rebuturi si escroci !
Defapt asta s-a “votat” anul trecut.-
ce mai face “pretinu” tau CAPrar , soferu’ ???? Ca de ceilalti PeSeDe rbedei nu te intreb ..”O gloata de rebuturi si escroci ! “
-
Ganditi-va ce inseamna o asa gigantica investitie , genereaza locuri de munca ,direct angajatii din fabrica , in plus locurile de munca adiacente acestei investitii, furnizori , transportatori etc. Trebuie sa faca Cionca pe dracu-n patru si sa atraga acest investitor aici , in judetul Arad.Oferiti-le toate facilitatile pentru a-i face sa se hotareasca sa aleaga judetul nostru.Cred ca e prea frumos sa fie adevarat … in fine om traii si o sa vedem.
-
De transportatoricare distrug drumurile suntem satui
-
Si cine vrei sa munceasca in aceasta mega fabrica? Nu vezi ca e deficit de forta de munca in Arad? Chiar in alte domenii de activitae sunt angajati asiatici, pakistanezi, srilankezi etc. Ai nostri pelaca dincolo nu stau pe salariile de sclavi pe care le va ofei aceasta mega fabrica…dar daca tot vin asiaticii pe aici ii angajeaza pe ai lor vitetnamezi, ca tot asiatici sunt.
-
De acord cu Nicu, Dar ciudat la noi cei care fac pe nationalistii (“nu ne vindem tara”) sunt cam tot aceiasi care in acelasi timp ii lauda pe chinezi care au ajuns o super forta economica prin atragerea multinationalelor cu tot felul de facilitati asa cum si laudatul Viktor Orban de catre cam aceiasi tot prin mentinerea unei cote de 9% impozit pe profit intrand in conflict cu intentia UE de a se stabili un impozit minim de 15%, Chinezii prin salariile mici ale angajatilor atrag deasemeni mari investitori in timp ce la noi putzoi care nu au lucrat macar vreo 15 ani pe vremea comunistilor adica 6 zile din 7 pe saptamana (si sarbatori legale cu zile libere doar de 1-2 mai si 23 august si atunci mai trebuia sa mergi la defilare sau pregatiri cu garzile patriotice) atunci nu erau slugi evident. Nici ca nu puteai merge in vizita macar intr-o excursie de o zi in Ungaria vecina (tot comunista si ea, culmea) daca nu erai casatorit si eventual mai aveai vreo pregatire dar normal nu erai sluga, doar acum cand lucrezi 5 zile din 7 pe saptamana, cu zile libere de toate sarbatorile religioase, iar tichete de masa nici acelea nu existau pe vremea comunistilor dar se pare ca alea nu conteaza deloc.
-
Ce o fi super mișto ba? Sa te duci sa lucrezi pe 13 milioane și bonuri?!? Asta e un vis frumos pentru tine ba? Atunci înseamnă că ești o sărăcie cu ciucuri și îți meriți sărăcia și soarta.
-
Băă…, Băă…, c..ie…!Ce sti tu despre economie … cand tu nu sti sa faci diferenta intre 13 milioane de lei si 1300 de lei, sa iti bag in dovleac cu palnia ceva… ? ce sa iti bag in dovleac…???? Sa presupunem prin reducere la absurd … ,(ceea ce nu e cazul tau sa ne intelegem bine),o persoana care castiga mediul sau chiar peste mediul salariului pe economie ce interes are sa se bage in seama ca tanga in c…r , cand pe acea persoana oricum nu o afecteaza. Tzatza,esti invidios cumva ?
-
Nicusor maica, ce te spamezi asa? Vezi ca omul are dreptate.
-
-
parole,parole….oare cineva poate crede aceste informatii raspindite de serviciile ce sprijina politicul ?
Domnul Cionca ne ia de proști. Ne spune că va fi ceva unic în vestul țării (fabrica de baterii electrice pentru autovehicule) dar acum 1-2 luni presa economică avea zeci de articole pe tema investiției de la … Timișoara. O investiție a unei firme germane ( o fi venit pe filiera Fritz) în valoare de 200 milioane de euro pentru o fabrică de baterii electrice pentru autovehicule și un centru de cercetare-dezvoltare. Pe ăia nu i-am auzit că este ceva “unic”. Pur și simplu au anunțat investiția. Nu intenția!!!
Nu o sa investeasca nici un cent .
Stiu galbejitii aia ce spagari si corupti sunt romanii.
Nu va imbatati cu apa chioara.
-
Când ajungi sa te exploateze asiaticilor, e jale.
-
Serios? Uite ca in Ungarie de zeci de ani e suzuki.prostule
-
Nu compara japonezii cu chinezii.
-
Si tu confunzi chinejii cu sud-coreenii
-
Zau? Ii confund zici? Da’ de cand suzuki e firma sud-coreana ? Traiti-ar familia saru’mana boieru bahtalo.
-
-
Satan ai o cunoștința extraordinara in geografie.
-
Japonezii sunt nordafricani.Nici din gresala asiatici.
-
-
-
Ungaria scrie pe fabrica.
-
👍
S-a zvonit pe mapamond ca muncitorul roman lucră ieftin. Doar cei de la stat lucră scump.
Nu vor veni in Arad. E o stire falsa. Aceasta fabrica se va face in Maroc. Au cochetat cu Europa dar forta de munca este scumpa.
Practic băgăm cancer și boala în noi cu aceste investiții păguboase, care inafara de poluare nu aduc nimik benefic pentru populație, salariile fiind 1300 lei net +bonuri ca în majoritatea “mega” investițiilor din Arad.
Practic am ajuns un popor de mana a 3-a unde vin toate firmele de 2lei sa își facă bani și sa se pise pe oameni.
-
Daeschide tu o mica afacere si angajeaza macar 1-2 muncitori cu salarii babane (si cu plata contributiiloer aferente de inca 50% in plus) si apoi mai poti comenta.
-
Și ca necalificat poți depăși 2.000 de lei cu bonusurile de performanță și sâmbetele și duminicile lucrate plătite 200% Mai i-ați ceva part-time și ajungi la venituri de 3.000 de lei pe lună.
Eu cred ca nu e vorba de sud coreeni ci de securisti chinezi, deghizati in oameni de afaceri, un fel de voiculesti pe vremea lui ceausescu. Ma bazez pe proportia melgalomanica a parcului industrial, tipica pretentiilor fanatice de matre putere ale chinei comuniste. Iar problema fortei de munca o vor rezolva prin aducerea de chinezi, sau chiar infiintare unui lagar de munca pentru uiguri, Lizica Mihut ii poate sprijini.
Mai bine nu!!!!
E adevărat soția lucreza la prefectura Tims
Au fost cei de la Hyundai în luna mai la Timișoara.
De aci au fost direcționati spre Arad Timișoara șomajul e ap 0 și nu mai găseau in jur de 15 000 oameni ptru investitie.
-
Găsești dacă plătești și nu vii doar pt forță de muncă ieftina. Oricum sa scoți 1000 ha din circuitul agricol cu teren de cea mai buna calitate e o prostie. Peste ceva timp dupa cumparare o sa aflam ca a fost revândut adevăratului proprietar.
E VORBA DE HYUNDAI BIROURILE VOR FI LA TIMIȘOARA IN VOX TECHNOLOGYAU AU INCHRIAT DIN MAI 2000 MP.
E ORICUM INVESTITIE MARE UNDEVA LA 200 MILIOANE EURO.
Hiunday
Au mai fost pe aici si Mercedes, si BMW (investitii facute in Ungaria), Porsche (facut la Timisoara) si lista ar putea continua. Din pacate, forta de munca ofertata de Arad sunt fie necalificati, fie “universitari” cu diplome fara valoare. Unde sunt scolile de meserii si absolventii cre si stiu meserie, adica sunt realmente calificati ?
Secusigiu, Vinga sau Lipova merita zone industriale 😜. Teren ieftin suprafețe mari.
Arad nu are nevoie de acest tip de investiții. Care duce benefici numai la prieteni lu falcutu care are terenurile.
Pentru restul aduce o grămada de gunoaie din toată țara
-
Iaca un “Leu” de …2 bani !!! Mare-i gradina DOMNULUI !!!!
-
Mai mare este grădina prietenul tău falcutu
-
” 1000 de hectare de teren, arabil? “. Vă gândiți puțin?. investițile lui pește. Nu distrugeți terenurile în special cele arabile. Vreți să nu mai avem agricultură și să mâncăm toate rahaturile din import?. Nu vindeți țara. Din ’90 a distrus Ion-el et company aproape toată țara noastră frumoasă, în loc să o conserve și să o pună în valoare. Ăștia străinii să stea și să facă investițile la ei în țară.
-
azi nu mai gasesti romani care sa accepte sa lucreze in agricultura sub 100-150 lei/zi asa ca propietarii romani si/sau straini prefera mai degraba sa le lase parloaga. Doar putin care le cultiva pt. nevoi proprii (ramanem cu agricultura de subzistenta tipica Romaniei) deci nicun un (super)market nu se complica sa faca contracte cu taraita si alea cu produse chiar mai scumpe decat duse en gros de afara. Din pacate.
-
Asa ar trebui plătiți cu măcar 4000 lei net și atunci vedem cine mai vrea să plece pe meleaguri străine. Sper că ne vom trezi din amorțeală.
-
Sunteti nebumi?ar fii o catadtrofa ptr Arad…voi stiti cat polueaza alea?trebuie sa ne mutam toti de aici
-
Edti cu capul ls Stutagart Varta face cea mai mare fabrica de baterii din Europa si la Timișoara Drexelmaier a doua ca marime.
Si cum informatia a ajuns in presa, ca de aia e aici, aradul a picat testul discretiei deci fix pwla o sa mai se faca investitia. Prosti mai sunteti…
PINA VA MOSMONDITI VOI AZI LA TIMIȘOARA A INVEPUT CONSTRUCTIA Drexelmaier A DOUA FSBRICA DE BATERII CA MARIME DIN EUROPA
Nu vor veni în România. Clujul are 0 tradiție și know-how în industrie, poziție geografică slabă și perspective prea îndepărtate de circulație pe autostradă și calea ferată reabilitată, iar Aradul are șomaj 0.
Poate dacă s-ar face la jumătatea dintre Arad și Timișoara pe la Vinga/Orțișoara, că tot vor să le unească într-un megapol, Timișoara ar veni cu cercetători/ingineri iar județul Arad cu forță de muncă brută.
-
Asa e respect.
În ultimii 10-15 ani au venit pe la Arad la nivel declarativ ba, Mercedes, ba Wolkswagen, ba Suzuki Motors, ba Airbus. Ciudat că niciuna nu s-a stabilit efectiv!
Ăștia care bat din gura sa nu ne vindem tara unde drqcu ați fost în 89 ? Și asa suntem datori vânduți la al treilea reich UE. Lăsați sa construiască sa aibă oamenii de lucru. Nu o sa luați nimic când muriți.