Sala Palatului Cultural a vibrat, zilele trecute, la glasuri superbe, cu o tehnicitate, acordaj şi interpretare, ce aminteşte de corul „Madrigal”. Cu un repertoriu demn de invidiat şi o interpretare de filigram, concertul corului „Emil Monţia” a cuprins o paletă largă de lucrări începând cu madrigalul lui Orlando Lassus şi G. P. da Palestrina, la „Aleluia” de G.F. Händel , lucrări religioase – „La învierea Domnului” de F. Dehtearev, „Privegheaţi şi vă rugaţi” de Gh. P. Brăneşti, piese Gospel – „Deal away” de J. Pagot şi „Swing low sweet caariot” de A. Ohrwall – prelucrări populare româneşti – „Iac-aşa” de S. Niculescu, „Mă luai luai” de T. Jarda, „Rapsodia Română” de G. Enescu, „Măria neichii Mărie” de N. Lungu, „Căluşul” de N. Gâscă, şi „Sârba pe loc” de Gh. Danga – şi, cum era firesc, s-a încheiat cu un buchet de colinde româneşti – „Bună dimineaţa la Moş Ajun” de I.C. Chirescu, „Legănelul lui Iisus” de V. Teodorian, „Sus boieri” de Gh. Cucu, „La Vifleem colo-n jos” de N. Lungu şi „Cântec de Crăciun” de G. Budiş.
Dirijorul Ovidiu Boar şi-a dat măsura capacităţii sale artistice aducând corul „Emil Monţia” la un nivel artistic de mare clasă, prin abordarea unui repertoriu vast într-un concert solid, bine structurat, diversificat, abordând cu măiestrie genuri corale, într-o interpretare care a ridicat publicul în picioare. Soliştii concertului – Raluca Voimereştean, Luminiţa Muler, Rodica Anghel, Dan Julean şi Valeriu Muler – au dat strălucire prin intervenţiile lor lucrărilor corale.
Corul „Emil Monţia” sub bagheta maestrului Ovidiu Boar reuşeşte să aducă un nou suflu cântului coral care pe nedrept a fost şi este înlăturat de mass media românească, de radio şi televiziune. Să nu se uite că marile evenimente ale lumii din toate timpurile precum şi naşterea lui Isus au fost însoţite de corurile lumii, aducându-ne într-o reuniune sufletească, întărindu-ne în credinţă şi simţire umană.
C.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!