JURNAL ARĂDEAN: Domnule Răzvan Cadar, acum doi ani arădenii acordau un vot majoritar pentru PNL la alegerile locale, pentru Consiliul Județean. A trecut jumătate din mandat, în ce măsură ați respectat angajamentele asumate?
RĂZVAN CADAR: Am respectat, în primul rând, angajamentul de a construi, de a lucra pentru dezvoltare. Am continuat să punem accentul pe investiții, cea mai mare parte finanțate din fondurile europene. Am făcut asta deși în acești doi ani am traversat fără discuție cea mai grea perioadă de după Revoluție, dacă avem în vedere pandemia și efectele ei iar acum războiul din Ucraina și criza energetică.
JA: Sunteți mulțumit de rezultatele investițiilor în drumurile județene?
CADAR: Întotdeauna se poate mai bine! Avem o rețea complexă de drumuri care, dacă ne întoarcem în timp, a avut și are încă nevoie de reparații. Bineînțeles că ne dorim mai multe fonduri, licitații mai rapide și lucrări mai bune. Nu controlăm toți factorii implicați, mă refer la legislație, la firmele care lucrează, dar sper că se vede efortul nostru de a avea rezultate bune. În 2020, Consiliul Județean Arad a reușit să finalizeze reabilitarea a 100 km de drumuri județene, iar în 2021 s-au încheiat lucrările pe 41 km de drumuri județene. Cred că sunt rezultate bune, care dincolo de cifre înseamnă legături între oameni, între comunități, dezvoltare economică, siguranță și confort sporit.
JA: Criza actuală afectează capacitatea de a continua investițiile?
CADAR: Sunt cunoscute problemele legate de creșterea prețurilor materialelor de construcții și problemele de aprovizionare. Cu toate acestea, nu facem pași în spate. Avem în execuție mai multe drumuri județene, în diferite faze: Sânmartin – Șimand – Olari – Caporal Alexa, Arad – Șiria – Pâncota – Buteni, Bârsa – Moneasa – limită de județ Bihor, Socodor – Nădab, Sânmartin – Socodor, Dieci – Dezna, Lipova – Șiștarovăț – Cuvejdia. În total, sunt deschise șantiere pe 155 km de drumuri județene, cu o valoare a investiției de peste 353 milioane de lei! Sunt lucrări importante la drumuri care contează pentru comunitățile locale, pentru zeci de mii de oameni. În această perioadă, pregătim investițiile mari, finanțate din fonduri europene, mă refer în special la centura de sud-est, care va lega autostrada de DN 7 și de drumul expres Arad – Oradea.
JA: Apropo de drumul expres, sunt multe comentarii critice, că ar fi meritul celor din Bihor sau că județul vecin ar fi avantajat de legătura cu autostrada în Ungaria…
CADAR: Drumul expres va fi un mare avantaj pentru toate comunitățile legate prin ruta de mare viteză, pentru toate zonele pe care le traversează. Cooperarea între Arad și Bihor este un exemplu foarte bun până acum legat de capacitatea autorităților locale de a coopera pentru proiecte regionale. 1 miliard de euro intră în economiile din cele două județe, creăm legături între autostrăzile din România și cu Ungaria. Toate acestea înseamnă dezvoltare în interesul cetățenilor.
JA: Ce așteptări aveți de la următorii doi ani de mandat?
CADAR: Să traversăm cu bine criza actuală, să folosim inteligent oportunitățile pe care le deschide, mă refer în special la fondurile pentru redresare și reziliență. Poate digitalizarea care reprezintă un obiectiv major pentru UE și România ne va ajuta să reducem birocrația. Bineînțeles, ne dorim să avansăm cu proiectele în lucru și să adaptăm continuu strategia pentru noi investiții care să ducă la o viață mai bună pentru oameni. De asemenea, ne dorim să fim parteneri de încredere pentru administrațiile locale, pentru primari, care sunt întotdeauna cel mai aproape de nevoile și aspirațiile oamenilor.
Trimite articolul
XBai idiotule, ai fost pe Lipova-Neudorf?! Drumul e ca in Ucraina, dar acolo e razboi! Dupa Neudorf, spre iesire pe autostrada, drum care a fost bun, (fiind complet reabilitat), acum e distrus complet ed autobasculantele mari de 40 to, care circula cu viteza intr-o veselie! Pana la intrandul in autostrada, am numarat 24 de autobasculante (intr-o ora!)…..Doamne, cat de cretini puteti fi voi cei de la CJ Arad?!
Intre Masca si Buteni drumul e bun,exceptand portiunea Tarnova-Silindia,care e un dezastru.Am trecut ieri pe acolo.Ar fi bine daca CJ Arad ar controla macar unul din factorii implicati-adica Directia de drumuri judetene.E penibil sa arate asa.
Păi, stați liniștiți că e numai octombrie și a vorbit Cadar, în decembrie o sa vorbească Bâlcea sau Cionca și ne vor spune de drumul județean 792 sau 794 că le vor reabilita la anul. Așteptăm articolul cu interes.