Consiliul Local Municipal Arad s-a întrunit, miercuri, într-o şedinţă de îndată, cu un singur punct pe ordinea de zi: proiectul de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru prestarea serviciului public de salubrizare stradală în Municipiul Arad.
Argumente
„Serviciul public de salubrizare stradală şi deszăpezire în Municipiul Arad a fost prestat în baza Contractului de servicii nr. 40883/2017, care şi-a încetat valabilitatea. Procedura de atribuire prin licitaţie deschisă a acordului-cadru de prestare a serviciului public de salubrizare stradală şi deszăpezire, demarată în data de 25.08.2017 nu a fost finalizată. În această situație, pentru asigurarea serviciului în regim de continuitate și permanență se impunea identificarea unei soluții pentru încheierea unui nou contract. Astfel, prin hotărârea nr. 183/02.05.2018 Consiliul Local a aprobat documentaţia de atribuire, precum şi modalitatea de atribuire a contractului de servicii pentru prestarea serviciului de salubrizare stradală prin negociere fără publicarea unui anunț, conform art. 104 alin. (1) lit. „c“ din legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice. Procedura de negociere a fost desfășurată în data de 11.05.2018” – se arată în expunerea de motive care însoţeşte proiectul de hotărâre.
Fără prea multe discuţii, aleşii locali au aprobat cu unanimitate tarifele de prestare a serviciului public de salubrizare stradală în Municipiul Arad, negociate în cadrul procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, conform art. 104 lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice.
Declaraţii la cald
„Ne bucurăm că cei din administraţia oraşului au ţinut cont de ceea ce am solicitat în şedinţa trecută, atunci când spuneam că nu este normal să se negocieze doar cu firma contestatară proiectul de salubrizare stradală a oraşului. Astfel că aceasta este situaţia de normalitate, să se cheme toate firmele la negocieri şi să se aleagă cea mai bună ofertă. Lucru care s-a întâmplat şi din acest motiv am şi votat astăzi acest proiect” – a declarat la finalul şedinţei de miercuri, Beniamin Vărcuş, liderul Grupului PSD-ALDE din CLM.
„În urmă cu aproape două săptămâni am avut prima dată un Comitet Local pentru Situaţii de Urgenţă şi apoi o şedinţă de consiliu deoarece contractul pe salubrizare stradală expirase, licitaţia a fost contestată şi ne-a lăsat fără posibilitatea de a încheia contractul. S-a trecut la această fază intermediară – e doar pe 90 de zile – pentru încheierea unui contract prin negociere pentru curăţenia stradală. Am înţeles de la comisie că s-a negociat cu cele trei firme care au şi depus ofertele la licitaţia mare (Polaris, RER şi o firmă din Deva-n.r.). În urma negocierilor, câştigătoare a fost declarată firma Polaris. De aceea ne-am întâlnit astăzi, pentru a aproba tarifele care s-au negociat şi pentru a se putea încheia contractul. Asta e legislaţia română, nu este cea mai grozavă… Îngrijorarea mea este că se face tot pe segmente. Acum e pe 90 de zile. Dacă, Doamne fereşte, la contractul mare competitorii continuă să conteste, o să ne trezim peste 90 de zile că va trebui să reluăm toate aceste proceduri din nou pentru a putea avea continuitate pe serviciul de curăţenie. Asta e legislaţia, e o legislaţie proastă cu care e un pic mai greu să faci administraţie performantă” – a subliniat viceprimarul Călin Bibarţ.
Intervenţie
Singura luare de cuvânt din şedinţa de îndată de miercuri i-a aparţinut consilierului ALDE, Ionel Ciupe, care a solicitat Executivului Primăriei o informare scrisă privind tarifele prezentate de Polaris la licitaţie, tarifele actuale practicate de RER pentru salubrizarea stradală şi tarifele negociate acum.
[related-post post_id=”2032867″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!