Tot mai grav pe autostrada Nădlac- Arad. După ce muncitorii au părăsit cele două şantiere de pe autostradă, după ce una dintre firmele executante a ameninţat că îşi face bagajele şi pleacă pentru că nu a fost plătită de cealaltă firmă cu care a intrat în parteneriat (liderul de proiect), acum Comisia Europeană e cea care, se pare, vine şi face ultimele ravagii pe acest tronson.
Din informaţiile oferite de Mediafax, Comisia Europeană pregăteşte o scrisoare de întrerupere a uneia din plăţile solicitate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pentru un contract de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac. Motivul: „Iregularităţi şi suspiciuni de fraudă”.
Mediafax spune că posibilitatea întreruperii plăţilor este menţionată într-un document oficial redactat după discuţia pe care ambasadorul României la UE, Mihnea Motoc, a avut-o, pe 3 iulie, cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politică Regională al Comisiei Europene) şi Angela Martinez-Sarasola, şefa Unităţii pentru România din cadrul acestui directorat.
Se spune că atunci reprezentanţii Comisiei Europene au transmis mai multe nemulţumiri în contextul existenţei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.
„În ceea ce priveşte POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat că, în contextul identificării unor iregularităţi şi a unor suspiciuni de fraudă, în prezent se află în pregătire o scrisoare cu privire la întreruperea uneia din plăţile solicitate de către CNADNR pentru un contract de lucrări legat de construcţia unei autostrăzi”, se arată în document.
Lucrurile nu stau bine deci pe autostrada Nădlac – Arad nici pe teren (unde gradul de execuţie al lucrărilor pe unul dintre cele două loturi în care a fost împărţită lucrarea) e de-a dreptul ruşinos, nici în acte.
Construcţia autostrăzii Nădlac – Arad, în lungime de 39 de kilometri, a fost împărţită în două loturi. Primul lot a revenit asocierii româno-portugheză Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar al doilea companiei germană Alpine Bau, pentru 124,45 milioane euro.
Lucrurile păreau uşoare pe această autostradă, care nu ridica probleme nici din punct de vedere tehnic (mai toţi miniştrii Transporturilor susţineau că e una dintre cele mai uşor de executat din cauza faptul că e pe câmpie şi nu impune nici ridicarea de poduri), şi nici din punct de vedere financiar. Totul, în condiţiile în care finanţarea venea de la UE (Fondul de Coeziune al Uniunii Europene).
Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare fiind anul 2013.
Citiți principiile noastre de moderare aici!