ARAD. „În primele douã luni ale anului, polițiștii locali din cadrul Direcției Generale Poliția Locală Arad au organizat o serie de acţiuni pentru depistarea şoferilor care încalcă prevederile HCLM 303/2016privind aprobarea Regulamentului de acces și circulația utilajelor și a autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 t în municipiul Arad”, informează Poliția Locală, într-un comunicat de presă.
Au fost executate controale în cele mai tranzitate zone, respectiv cartierul Micălaca și cartierul Confecții, unde mai multe maşini de mare tonaj intrau pe zona restricţionată, şoferii traversând tronsonul în care circulația vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone este interzisă. Totodatã, în timpul verificãrilor s-a constatat faptul că o parte dintre autoutilitarele care au fost surprinse circulând pe drumul public, nu dețin autorizație de acces eliberată de Primăria Municipiului Arad pentru zona respectivă.
În acest context, au fost aplicate 138 de sancţiuni contravenționale, conform art.22, lit. d) din HCLM 303/2016, însumând 138.000 de lei.
„Acţiunile de acest gen vor continua, cu atât mai mult cu cât au existat numeroase sesizări de la cetăţenii oraşului privind încãlcarea prevederilor Hotãrârii 303/2016 privind restricționarea accesului şi circulaţiei autovehiculelor destinate transportului de mărfuri şi a utilajelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în anumite zone din municipiul Arad. Analiza rezultatelor aplicării HCLM 303/2016 în anul 2021 relevă faptul că, din totalul de 1.011 de sancțiuni aplicate în anul 2022, 149 au vizat contravenienți din municipiu, iar 862 din afara UAT Arad. Dat fiind faptul că, în conformitate cu prevederile OG 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, actualizată, amenzile aplicate se fac venit la bugetul localității de domiciliu, rezultă că majoritatea șoferilor contravenienți nu își achită obligațiile față de UAT Arad generate de accesul neautorizat cu vehicule de trafic greu în oraș”, mai semnalează cei de la Locală.
Tarif majorat
Ca atare, DGPL va înainta o propunere de modificare a hotărârii de consiliu local menționată, în sensul responsabilizării tuturor șoferilor aflați în culpă prin plata către bugetul Municipiului Arad a unui tarif majorat pentru accesul vehiculelor grele în oraș, în situațiile în care conducătorii auto respectivi nu pot prezenta dovada achitării autorizației anterior opririi lor de către patrule. Abia după expirarea unui termen de câteva zile în care se poate plăti respectivul tarif majorat, s-ar proceda la aplicarea amenzii, considerabil mai substanțiale, de către agenți constatatori din cadrul Poliției Locale.
Trimite articolul
Xe chiar asa greu sa se puna o camera video in giratoriu la aradul nou si pe arterele din micalaca apoi le iei nr si le tragi amenzi..oricum sunt foarte agresivi mai toti camionagiii…
Posibil doar in România.
De ce mai trebuie taxă de tranzit dacă firma de transport a plătit toate taxele si rovignetele pt camioane!?
-
Pt că își inmatriculeaza firma și mașinile pe un sătuc, unde plătește taxe mici, dar el defapt circulă prin alte părți și distruge drumurile. Drumuri care trebuie reparate pe cheltuiala Aradului, de exemplu.
-
Mă,tu chiar esti prost!?
Indiferent unde este înscrisă firma in Romania, că-i la Plescuta sau la Constanța, taxele și rovigneta, sunt aceleași.
Iar un drum nou, ,,modernizat” care nu rezistă in sec XXI unui camion de 40 de tone, atunci acela-i un drum din care s-a furat și indirect, menține zona in saracie. Nici un investitor străin nu va investi intr-o zona in cate nu-și va putea transporta marfa.
Lwgat de reparații, de aceea se si platesc tot felul de taxe, impozite, rovignete iar jumatate din prețul carburantului e format tot din taxe si accize! Mai ho, hoților!
-
sunt zeci de camioane pe romanilor,zilnic. nu ii pasa nimanui ,