Direcția Județeană pentru Evidența Persoanelor Arad a transmis datele referitoare la eliberarea actelor de identitate în weekendul alegerilor prezidențiale. Astfel, situația la nivelul județului Arad, la toate Serviciile de Evidenta a Persoanelor privind solicitarea pentru eliberarea actelor de identitate relevă că au fost eliberate peste 400 de acte de identitate, atât provizorii cât și definitive.
Sâmbătă, 23 octombrie, în intervalul orar 8,00 – 16,00 DJEP Arad a transmis că au fost preluate 34 cereri pentru actele de identitate. De asemenea, în același interval au fost eliberate 158 acte de identitate, dintre care 141 cărți de identitate și 17 cărți de identitate provizorii.
Duminica, 24.11.2024, în ziua alegerilor prezidențiale, în intervalul orar 7,00 – 20,30 la serviciile pentru Evidența Persoanelor din județul Arad s-au primit 84 cereri. Tot duminică au fost eliberate 267 acte de identitate, din care: 220 cărți de identitate și 47 cărți de identitate provizorii. Așadar, în total vorbim de 425 de cărți de identitate care au fost eliberate sâmbătă și duminică în weekendul alegerilor.
Se lucrează 7 din 7
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad anunţase că toate serviciile de evidenţă vor lucra, timp de trei săptămâni, 7 zile din 7, tocmai pentru a veni în întâmpinarea arădenilor care au cărţi de identitate expirate, deteriorate sau pierdute, dar care vor să îşi exercite dreptul de vot.
„Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi cele 20 Servicii locale de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului, respectiv, municipiul Arad, orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș și comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu, Ghioroc şi-au adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât să asigure deservirea cât mai promptă în activitatea de eliberare a actelor de identitate, a tuturor cetățenilor, cu sau fără programare prealabilă, telefonică sau online”, au anunțat reprezentanţii DJEP.
Așadar și în weekendurile care urmează arădenii vor putea să își înnoiască cărțile de identitate pentru a-și exercita dreptul de vot.
Documente necesare
Documentele pe care cetățenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt: Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate; Certificatul de naştere, original; Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original; Certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original; dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; Certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, în original; Extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original; extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic; Documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate, respectiv 7 lei pentru cartea de identitate și 1 leu pentru cartea provizorie de identitate.
„În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii”, au mai transmis cei de la DJEP.
Citiți principiile noastre de moderare aici!