Pasajul peste calea ferată din Curtici, deschis în urmă cu un an și jumătate după o investiție de 33 milioane de lei (bani europeni obținuți de CFR), a tulburat apele în oraș, încă de la început. Primele nemulțumiri au fost ale șoferilor de camioane, care au constatat că se pot forma blocaje la intrarea sau ieșirea de pe pasaj, dacă două vehicule de mare tonaj trec în același timp pe sensuri opuse. Fiind prea îngust și cu un viraj de 90 de grade la joncțiunea cu cele două drumuri de la capete, nu se poate circula simultan. Mai mult, șoferii au reclamat înclinația prea mare, ceea ce face ca pasajul să fie urcat cu dificultate de un camion încărcat cu marfă, dar mai ales de utilajele agricole. Ulterior, localnicii au fost cei care au semnalat probleme, iar acestea sunt încă de actualitate.
Patru străzi afectate
Traficul greu ajunge de pe pasaj chiar în centrul orașului, în condițiile în care anterior folosirii construcției, camioanele aveau un traseu mai scurt prin Curtici, traversând direct calea ferată de la intrarea în localitate dinspre Arad. Acum, patru străzi sunt traversate zilnic de până la 500 de camioane, conform unor sondaje făcute de polițiști. Sunt afectate zeci de familii de pe străzile Mețianu, Cloșca, Revoluției și 1 Decembrie.
„Zi și noapte trec TIR-uri prin fața casei. Uneori simțim cum se zgâlțâie casa cu noi. Ne temem că se vor crăpa pereții. Cu gemurile nu putem sta deschise din cauza zgomotului și a prafului”, se plânge o localnică.
Speranțe în pasajul din Arad
Primarul orașului, Bogdan Ban, spune că situația se va îmbunătăți doar când pasajul din zona CET Arad va fi deschis. „Foarte multe camioane vin prin Curtici din cauză că se formează coloane în fața barierei CFR din zona CET Arad. Mulți șoferi preferă să treacă prin Curtici, dacă au drum spre Oradea, decât să aștepte zeci de minute pe centura Aradului. Când pasajul CET va fi deschis, estimăm că traficul greu din Curtici se va reduce la jumătate”, a spus primarul. Asta ar urma să se întâmple din iulie, însă curticenii vor nu vor scăpa complet de traficul greu.
Centură în 2021
Camioanele nu vor mai ajunge pe străzile din Curtici abia peste câțiva ani, când va fi finalizată șoseaua de centură a orașului, în lungime de peste șapte kilometri. Contractul de finanțare a lucrărilor va fi semnat în curând de către reprezentanții Consiliului Județean, care au obținut bani europeni, printr-un program transfrontalier, pentru drumuri din zona de graniță cu Ungaria. Centura Curticiului va costa aproximativ patru milioane de euro și va fi gata cel mai devreme în 2021, dacă procedurile birocratice nu vor amâna prea mult începerea lucrărilor, iar constructorul care va câștiga licitația va respecta termenele impuse de autorități.
Citiți principiile noastre de moderare aici!