ARAD. Poate că nu suntem chiar cimitirul Europei în ceea ce priveşte parcul auto, dar nu suntem nici tare departe. Registrul Auto Român Arad (RAR) a organizat, pe parcursul anului 2014, zeci de acţiuni în trafic pentru a depistat autovehiculele cu probleme.
„Prin controalele tehnice pe care le facem zilnic, eliminăm de pe șosele vehiculele care pun în pericol siguranța participanților la trafic. Este contribuția noastră substanțială la a avea un parc auto cât mai sigur în România”, spun cei de la RAR. Acţiunile din 2014 s-au soldat cu verificarea a 1.414 autovehicule în judeţul nostru. Multe dintre acestea au fost depistate, însă, cu probleme, unele mai mici, altele mai mari. Din capul locului, patru dintre autovehiculele controlate prezentau pericol iminent de accident, şoferii acestora rămânând fără certificatul de înmatriculare. Defecțiunile descoperite la aceste maşini au fost la sistemele de frânare şi direcţie. „Certificatul poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice la reprezentanțele Registrului Auto Român”, au mai spus cei de la RAR.
Cu sutele
Statisticile RAR arată că 21,29 la sută din maşinile oprite în trafic în judeţul Arad au avut diferite probleme tehnice, cum ar fi proasta funcționare a instalației electrice de iluminare și semnalizare, defecțiuni ale sistemului de frânare, starea necorespunzătoare a șasiului, caroseriei sau pneurilor ori jocuri anormale în mecanismul de direcție sau în articulațiile punților față și spate. Alte 0,57 la sută dintre autovehiculele oprite în trafic au avut probleme legate de identificare. Mai precis, seriile poansonate pe şasiu sau caroserie difereau faţă de cele din acte sau culoarea maşinii era alta decât în documente. Din cele 1.414 vehicule verificate, 3,68 la sută nu aveau inspecţie tehnică periodică sau aceasta era falsă, iar la 0,72 la sută dintre maşini au fost depistate depăşiri ale nivelului maxim admis al emisiilor poluante.
Şi sancţiunile
Inspectorii RAR nu au trecut cu vederea neregulile descoperite şi au aplicat nu mai puţin de 372 de sancţiuni care se traduc, practic, prin faptul că 372 de certificate de înmatriculare au fost reţinute. Totodată, pentru defecţiunile depistate la maşina pe care o conducea, un şofer a rămas şi fără permisul de conducere. Asta pentru că acţiunile celor de la RAR au fost organizate în colaborare cu Poliţia Rutieră, instituţie care are dreptul de a reţine documentele.
Nu reflectă parcul auto
Cei de la RAR ţin, însă, să ne liniştească puţin. „Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte R.A.R. – Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”, spun inspectorii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!