Unele societăţi din judeţul nostru nu oferă produsele sau serviciile pe care le promit, iar acest lucru se reflectă în sesizările depuse de arădeni la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Arad. Reprezentanţii acestei instituţii au prezentat un raport către Prefectura Arad, raport din care reiese că, în perioada ianuarie-iunie 2017, au fost înregistrate 531 de sesizări şi reclamaţii venite din partea consumatorilor din judeţul nostru. Cele mai multe reclamaţii, 218 la număr, au vizat produsele nealimentare, iar alte 178 de reclamaţii serviciile nealimentare. În ordine, urmează serviciile alimentare, pentru care au fost depuse 69 de reclamaţii, produsele alimentare, vizate de 58 de reclamaţii, iar restul plângerilor au fost depuse pentru alte produse sau servicii.
Multe neîntemeiate
Potrivit datelor celor de la Protecţia Consumatorului, din totalul sesizărilor, 188 au fost întemeiate, iar 167 neîntemeiate. Mai departe, 99 de reclamaţii au fost rezolvate amiabil, în timp ce 30 au fost nesoluţionabile. Alte 25 de sesizări au fost redirecţionate, 9 au fost clasate, iar 7 sunt în curs de cercetare şi acum.
Acţiuni şi amenzi
Pe lângă sesizările primite, inspectorii comisariatului au efectuat, în primele şase luni ale acestui an, 1.671 de acţiuni de control la producători, importatori, distribuitori, vânzători sau prestatori de servicii. „S-a acţionat pentru depistarea şi sancţionarea comportamentului contravenţional al operatorilor economici în relaţia cu consumatorii, fiind încheiat un număr de PVCC prin care s-au dispus sancţiuni contravenţionale, respectiv amenzi sau avertismente. Am acţionat pentru depistarea comportamentului incorect al operatorilor economici, fiind aplicate 499 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 1.024.520 de lei. Valoarea vărsămintelor la bugetul de stat, încasate operativ, a fost de 199.750 de lei”, au precizat reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Arad.
Continuă acţiunile
Inspectorii instituţiei au precizat că, pe viitor, vor intensifica acţiunile de informare şi educare atât a consumatorilor, cât şi a operatorilor economici.
Nu-şi cunosc drepturile
Cu toate că numărul reclamaţiilor făcute de arădeni este mai mare de cât în trecut, faptul că arădenii nu îşi cunosc încă pe deplin drepturile şi nu ştiu să şi le ceară (încă nu sunt obişnuiţi să se adreseze pentru orice neregulă instituţiilor abilitate), face ca serviciile la nivel de județ să lase în continuare de dorit. Pentru că, dacă se poate şi cu servicii de proastă calitate pe bani mulţi, de ce nu?
Trimite articolul
XBună seara acuma vin de la magazinul penny zona uta au făină de mălai la reducere cu 68 bani și la casă taxează cu 1,68 bani credeti că e corect ? Tot ce e reducere pe sală la casă te axează nu e prima oară. Vă mulțumesc.