Joi seara o rupere de nori a făcut ca puhoaiele de apă să curgă în cascadă de pe versanți și să inunde o parte din drumul Julița-Mădrigești. Imaginile surprise în acele momente arată cum apa pur și simplu năvălea peste șosea, fără a fi preluată de vreun șanț de scurgere. Ca atare, Consiliul Județean prin Direcția Tehnică, s-a deplsat la fața locului constatând că de fapt șanțurile erau înfundate cu trunchiuri de arbori. Mai mult, doi lucrători forestieri au fost prinși în flagrant în timp ce exploatau pădurea din zonă fără a respecta normele legale.
„În urma viiturilor din noaptea de joi spre vineri, care au acoperit o porțiune consistentă din drumul județean Julița-Mădrigești, președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a dispus Direcției Tehnice a Consiliului Județean verificări pe respectivul tronson. În urma acțiunii de vineri s-a constatat că o parte din șanțurile de scurgere a apei pluviale au fost blocate cu trunchiuri de arbori proveniți de la exploatările forestiere din zonă, ceea ce a determinat defularea apei pe șosea. În cadrul verificărilor au fost identificați, în flagrant, și sancționați, doi lucrători forestieri care acționau în zonă fără să respecte prevederile legale”, se arată într-un comunicat transmis de CJA.
Cionca a explicat: „Sunt două aspecte în discuție: pe de o parte, unele exploatări forestiere blochează șanțurile de pe marginea drumului, depozitând acolo trunchiurile de pom. Pe de altă parte, trunchiuri de copaci sunt târâte pe șosea, în unele situații pe o suprafață destul de mare, și strică asfaltul. Așa tot putem noi să investim milioane de euro, dacă noi construim și reparăm și vin alții și strică, în dispreț față de tot efortul nostru și față de așteptările arădenilor. De asta am dispus verificări și amenzi, acolo unde este cazul. Din păcate nu putem pune „jandarmi” pe fiecare drum județean, să le păzească, de aceea m-aș bucura ca și comunitățile care sunt deservite de aceste drumuri să reacționeze”.
Ruperea de nori și torentele de pe munte
Joi seara, o rupere de nori a determinat alunecări de teren pe tronsonul Julița-Mădrigești, în zona montană a județului Arad. S-au format torente care au acoperit șoseaua cu aluviuni. Astăzi traficul a fost reluat pe toată lungimea drumului, după degajarea aluviunilor.
„Săptămâna viitoare vor intra în reparații opt podețe (șapte au fost colmatate total și unul distrus), un zid de sprijin care a cedat pe o lungime de aprox. 10 m, suprastructura rutieră degradată pe aprox. 3000 mp și se vor decolmata șanțurile, pe o lungime de 5,4 km”, a mai transmis Consiliul Județean Arad.
Un drum de 40 de milioane
Drumul Julița-Mădrigești a fost inaugurat în urmă cu 8 ani, având o 24, 671 de kilometri, drum realizat din fonduri europene. Bugetul proiectuluia fost de 40.063.653,14 lei, din care: asistenţă financiară nerambursabilă prin POR 28.892.287,23 lei, contributia Consiliului Județean Arad a fost de 589.638,51 lei.
Trimite articolul
XBravo ! Asa trebuie. Data viitoare sa va ia apa si casele.
Domnul țigan Tudor șeful proaspăt de la romsilva a spus acum câteva zile că nu vede nici o problema că sunt tăieri de păduri și că n-au legătură tăierile cu viiturile. Întrebat de împăduriri, a spus că nu are date și informații ce să spună…
După oameni că ăsta, vine potopul de-a dreptul.
Și camioanele care trec pe acest drum cu piatra de la cariera, nu au stricat drumul, dl Cioanca?
tartorele hotilor de padure din arad se ajunse mare bos peste clanurile romsilva &co,acu sa vedeti jaf,ce a fost pina acuma a fost parfum
Doresc sa sesizez despre taieri la doi pasi de Arad. Mai precis la Vladimirescu unde s-a defrisat o padure tanara de 28- 30 de ani.
Cu acordul cui ??? Incercati sa vizitati locul bine ascuns. Reper : Capatul drumului asfaltat . Dreapta. Ramane asa zisa ferma de vaci si beltile in dreapta si se continua pe vechiul drum cu intrare in padure. Acum e opturat de vegetatie. Canva acolo exista si o bariera ! aprox 300 metri . Cine s-a nascut si a copilarit in zona il doare sufletul sa vada asa ceva. Ma refer si la depozitarea gunoaielor , a resturilor de constructii , a oamenilor fara locuinta si a vacilor care traiesc in conditii precare in noroaie permanente.
Bine , bine domnule președinte nu zice nimeni că nu aveti dreptate cu privire la exploatariile forestiere din zonă dar acestea strca drumul in mica măsură fată de ce stricăciun produc mașinile de mare tonaj incărcate cu piatră altădata la capacitate maximă .Apropo despre această asa zisă comisie tehnică a CJ cred că vad doar unele aspecte de pe acest drum .V-au adus la cunoștiintă desre vegetatia forestiera care ocupă in unele locuri aproape o treime din ecartamentul drumului de craterele foate in drum si care din pacate nu sunt putine si multe alte probleme care ar mai fi .Asteptati reactii din partea cetăteniilor din zonă cu privire la aceste aspecte ,cred că au fost dar de cele mai multe ori nu au avut concursul din partea CJ .Nu știu de ce ? dar sperăm ca pe viitor să fim luati mai mult in seamă !!!! Vă multumim .
Era restrictie de tonaj pe drumul acela, 7.5T. S-a ridicat?
DIRECTIA SILVICA SUGE LA VIATA….CU UN PAI MIC SI SUBTIRE
Veritas :Așa ar trebui să fie restictie de tonaj dar din păcate nu se respectă.S-a dat drumul la bătaie de joc fată de localnicii din zonă că doar mai importante sunt afaceriile domnulu Faur de la SilcoTrans sau după noi potopul Este doar o reactie așa cum a cerut domnul președinte al CJ .Aștept și un răspuns !!!!