De ani de zile Aradul se chinuie să atragă un operator permanent pe Aeroportul Internațional. S-au făcut investiții, s-a modernizat terminalul, dar în afară de cursele charter pe perioada verii, Aeroportul stă fără zboruri. În acest context, vestea cum că Tarom va introduce nu una ci două curse săptămânale către București, a venit ca o promisiune de revitalizare a zborurilor de pe Arad. După anunțurile făcute în toamna lui 2018 de parlamentarii PSD de Arad, confirmate de Tarom, a fost organizată chiar și o vizită la Arad a celor de la compania de aeriană, care au promis că ba de la 1 decembrie, ba de la 1 martie 2019 sau cel târziu 1 mai, vor opera zboruri de pe Arad.
Lunile au trecut, angajații aeroportului au tot așteptat vești de la cei de la Tarom, iar arădenii au sperat că doar, doar vor putea zbura către Capitală.
Toate fărâmele de speranțe au fost, însă, spulberate joi, 11 aprilie, de chiar ministrului transporturilor Răzvan Cuc. Acesta, prezent la Arad, a declarat că „totul a fost o minciună a celor de la Tarom”. Practic, ministrul a afirmat că atât parlamentarii care au promis zborurile, cât și conducerea Aeroportului și angajații, au fost, spune el, duși cu preșul de fosta conducere a Tarom. „Din păcate cu toții am fost mințiți de fosta conducere Tarom. Au spus că au profit, dar când de fapt au dispărut zeci de milioane de dolari din conturile companiei, au spus că au introdus curse profitabile, dar acele curse nu aveau mai mult de 20% grad de ocupare. Din păcate, promisiunile pentru cursele de la Arad au fost doar promisiuni, fără nicio bază”, a declarat ruinând orice plan de revitalizare a aeroportului ministrul.
Răzvan Cuc, ministrul transporturilor, a dat asigurări însă că se va face un studiu și se va analiza piața zborurilor pentru a vedea profitabilitatea unei curse de pe Arad. „M-am întâlnit și cu conducerea Aeroportului Arad, am vrut să văd chiar eu aeroportul, și să mă asigur că sunt întrunite toate condițiile. Am văzut și o analiză a pasagerilor care zboară de pe Timișoara spre București și cred că se impune o cursă din Arad. Dar trebuie să avem un studiu fundamentat și vă asigur că voi susține introducerea acestei curse”, a specificat ministrului Cuc.
Zborurile către București ar fi trebuit să fie operaționale chiar de la 1 decembrie 2018, dar mai apoi s-au invocat proceduri tehnice privind auditul și instruirea personalului, zborurile fiind amânate pe 1 martie. Între timp, Executivul a trimis Corpul de Control la Tarom, unde s-ar fi găsit „găuri” de zeci de milioane de dolari, iar directorul companiei – cel care a promis cursele de la Arad, a fost demis.
Rămâne de văzut de unde vor fi reluate discuțiile cu privire la zborurile din Arad, sau dacă totul s-a reîntors, din nou, la stadiul studiilor și analizelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!