ARAD. Primăria a deschis procedura transparenţei decizionale pentru un proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2024.
„Ținând cont de necesitățile bugetului local pentru anul 2024, necesitatea păstrării, în general, a unui nivel al fiscalității locale comparabil cu anii anteriori în vederea asigurării caracterului predictibil al impozitelor și taxelor locale, impozitele și taxele locale aplicabile în anul 2024 se propun la același nivel cu cel aplicabil în anul 2023, cu excepția unor categorii de impozite și taxe al căror nivel în anul 2023 se află sub nivelul impozitelor și taxelor rezultate în urma indexării obligatorii pentru anul 2024” – se arată în documentaţia aferentă proiectului de hotărâre.
Explicaţii
„Stabilirea impozitelor și taxelor locale se realizează potrivit art. 489 și art. 491 din Codul Fiscal, care prevede că la unele puncte indexarea se face în raport cu rata inflației. Prin urmare, legea ne-a impus ca pentru anul 2023, indexarea acestora să se realizeze conform ratei inflației de 5,1%, aferentă anului 2021. Pentru anul 2024 am fost obligați prin lege să facem indexarea raportată la rata inflației de 13,8% aferentă anului 2022. În concluzie Primăria NU majorează dările pe care arădenii trebuie să le achite, singurele modificări care se fac în acest sens sunt stabilite exclusiv printr-un act legislativ emis de către Parlamentul României” – explică reprezentanţii Primăriei Arad.
Transparenţa
Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2024 poate fi consultat pe pagina de internet a Primăriei, la sediul instituţiei – Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5, luni, marți şi miercuri, între orele 8:30-15:30, joi, între orele 8:30-17:30, şi vineri, între orele 8:30-14:00. Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul Relaţii cu Publicul al Primăriei.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 28 mai 2023 prin formularul online disponibil pe pagina de internet a instituţiei, ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: dezbaterepublica@primariaarad.ro sau prin poştă, pe adresa Primăriei Municipiului Arad, Bulevardul Revoluţiei, nr. 75.
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de hotărâre, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la 28 mai 2023.
Trimite articolul
XS-au indexat in ton cu salariile!!! Sunt foarte grijulii la adunat bani.
-
Pavajul de granit pe bulevard, costa bani.
BANI vreți dar ce faceți cu ei ? În ce MĂGARII sau hoții îi INVESTIȚI ca după aceea iar aud că nu aveți BANI că vă trebuie și nai mult și tot așa
Reduceti personalul taietorilor de frunze la caini cu 60 procente , se reduc cheltuielile.