Sunteţi o continuatoare a Şcolii de arte şi meserii şi a Liceului Industrial nr.1 din Arad, instituţie şcolară cu renume în ceea ce priveşte latura tehnică în domeniul educaţiei. Menţineţi profilul tehnic al şcolii pentru asigurarea unei cariere tehnice tinerilor din oraşul nostru?
M.B.: De câte ori am prezentat şcoala, am invocat legătura cu trecutul, prin faima unui lăcaş de învăţământ fundamentat pe ideea însuşirii unor meserii de bază pentru industria arădeană. Azi, după 118 ani de existenţă, şcoala şi-a păstrat menirea: un învăţământ tehnic cu impact benefic asupra noilor aspecte din societate.
De-a lungul timpului, locul metalurgistului, al tâmplarului sau al forjorului a fost luat, treptat, de tehnicianul electrician electronist auto, tehnicianul în transporturi, tehnicianul în instalaţii electrice şi de tehnicianul proiectant CAD, schimbări justificate de necesitatea de a forma specialişti pentru exigenţele economice de piaţă.
Prin ce se deosebeşte Grupul Şcolar Industrial „Aurel Vlaicu” de alte licee din filiera tehnologică?
M.B.: Grup Şcolar Industrial „Aurel Vlaicu” este şi ne străduim să fie în continuare, un punct de atracţie pentru tinerii cu înclinaţii tehnice care, dispunând de o bază de cunoştinţe solide şi deprinderi practice suficiente, vor putea oricând sa răspundă provocărilor şi exigenţelor industriei arădene. Vor găsi o şcoală cu o bază materială modernă şi cu o dotare de excepţie, iar aspectul actual de şantier este dovada preocupării noastre de a extinde şi îmbunătăţi spaţiile de formare profesională şi culturală a elevilor.
Credeţi în revigorarea industriei arădene, având în vedere faptul că aţi oferit zeci de ani forţa de muncă necesară unor uzine semnificative pentru economia din Arad?
M.B.: De felul meu, sunt optimistă şi cred că viitorul va fi de partea arădenilor. În faţa schimbărilor ce ţin de diversificarea profesională, de apariţia unor specializări noi şi atractive, am construit o ofertă educaţională flexibilă, cu profiluri şi calificări solicitate pe piaţa muncii, cu un grad mare de adaptabilitate la noua realitate economică.
În faţa liceelor teoretice ce şanse au celelalte şcoli cu un anumit profil?
M.B.: Din nou sunt optimistă. În condiţiile în care azi, Uniunea Europeană pune accent pe profesionalizare, tânărul absolvent al unui institut de învăţământ cu profil tehnic se va putea angaja nu numai în ţară, ci şi în Europa. Este opţiunea lui, dacă îşi va continua studiile în învăţământul superior, şi, o poate face, dar având şi o calificare cu un salariu corespunzător va avea şi independenţa financiară, atât de mult dorită de el.
Aş vrea să reiterez ideea că în şcoala noastră se reuneşte trecutul cu prezentul şi noi continuăm să credem că o unitate de învăţământ situată în inima oraşului, edificiu simbolic al artei creatoare şi al meseriei, aflată sub aripile geniului creator Aurel Vlaicu va rămâne un loc pe care scrie: TEHNICA LA EA ACASĂ!
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!