Întreţinerea unei părţi din echipamentele IT din cadrul Primăriei, precum şi asigurarea service-ului la diferite programe informatice pentru a le menţine funcţionale şi actualizate costă Municipalitatea sume importante de bani.
Primăria a făcut publice numele firmelor cu care a negociat direct nu mai puţin de cinci contracte de servicii de întreţinere pentru diferite echipamente şi programe informatice, inclusiv de actualizare a paginii web a instituţiei. Astfel, la începutul acestui an, Primăria a purtat negocieri pentru servicii de întreţinere şi actualizare portal, servicii de întreţinere sistem telefonic pentru furnizarea datelor privind impozitele şi taxele locale, servicii de întreţinere şi actualizare program Managementul Documentelor, servicii informatice de întreţinere şi actualizare program salarii, respectiv, servicii de întreţinere hard şi soft sisteme terminale informatice.
„Exclusivitate”
Atribuirea tuturor celor cinci contracte de întreţinere au un lucru esenţial în comun: exclusivitatea. Mai exact, nu s-a recurs la licitaţie electronică sau cerere de oferte, ci la negociere directă cu câte o firmă pentru fiecare contract în parte. „Justificarea alegerii procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare: lucrările / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate”, se menţionează în documentaţia publicată de Municipalitate.
Patru firme, cinci contracte
Întreţinerea portalului web a Primăriei va costa, potrivit contractului, 11.428 lei, fără TVA, operatorul economic căruia i-a fost atribuit contractul fiind firma arădeană S.C. Alias COM S.R.L. Tot cu aceeaşi firmă s-a negociat şi semnarea contractului de prestare servicii de întreţinere hard şi soft a calculatoarelor. Contractul are o valoare de 9.075 lei. Pentru servicii de întreţinere a sistemului telefonic pentru furnizarea datelor privind impozitele şi taxele locale, s-a negociat cu firma din Oradea, S.C. RO&CO Soft S.R.L., un contract cu o valoare de 8.538 lei, fără TVA.
Serviciile de întreţinere şi actualizare a programului Managementul Documentelor vor costa Municipalitatea 14.453 lei, fără TVA, contractul fiind negociat cu firma S.C. Sobis Solution S.R.L. din Sibiu. Pentru întreţinerea şi actualizarea programului de salarii, Primăria plăteşte 2.971 lei, fără TVA, firmei S.C. Arsoft S.R.L. din Vladimirescu.
La valoarea maximă
Toate contractele semnate de Municipalitate cu prestatorii de servicii de întreţinere a programelor şi echipamentelor au încă un lucru în comun. Deşi atribuirea s-a făcut prin „negociere”, toate contractele au fost semnate la valoarea estimată iniţial de Primărie ca valoare maximă a contractelor.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!