ARAD. În premieră, asistăm la blocarea ieşirii unei primării din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad. De la înfiinţarea ADI Transport şi până în prezent, zeci de oraşe şi comune din judeţ au renunţat să mai facă parte din această asociaţie şi au decis să plece. De fiecare dată, s-a respectat dorinţa primarilor şi „evadarea” din asociaţie a fost aprobată. Acum, însă, deşi oraşul Chişineu-Criş şi-ar dori să părăsească ADI Transport, se pare că această tentativă va fi blocată în viitoarea şedinţă a Adunării Generale a Acţionarilor asociaţiei. Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean Arad, care va avea loc în data de 28 martie, se află un proiect de hotărâre care se referă la mandatarea reprezentantului CJA în AGA de la ADI Transport pentru „a vota în ședința Adunării Generale a Asociaților împotriva aprobării retragerii Unității Administrativ-Teritoriale Orașul Chișineu-Criș din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad”. Care este motivul? Dacă oraşul Chişineu-Criş ar ieşi din asociaţie, o serie de trasee din judeţ ar trebui modificate sau chiar desfiinţate.
Motivele fiecăruia
În documentele care însoţesc proiectul de hotărâre al CJA, fiecare dintre părţi prezintă situaţia.
„Motivul principal invocat de către UAT orașul Chișineu-Criș care a condus la aprobarea acestei hotărâri îl reprezintă nedecontarea la timp de către Guvernul României a gratuităților acordate elevilor navetiști”, se arată în documente.
Aşadar, oraşul de pe Criş ar vrea să iasă din asociaţie pentru că nu primeşte de la Guvern banii pentru gratuităţile elevilor, deşi, din bugetul propriu, restituie aceste sume către cei care fac naveta cu autobuzele Companiei de Transport Public Arad. În acest caz, a existat şi o tentativă de conciliere directă, însă niciun reprezentant al oraşului Chişineu-Criş nu s-a prezentat la această întâlnire. În schimb, la conciliere s-au prezentat reprezentanţi ai mai multor comune din zonă, comune care ar fi direct afectate de ieşirea Crişului din ADI Transport.
„Potrivit concluziilor din Procesul-Verbal de conciliere directă, reprezentanții UAT-urilor afectate (respectiv comuna Apateu, comuna Mișca, comuna Olari, comuna Sintea Mare, comuna Șepreuș, comuna Șimand, comuna Zărand), reprezentantul UAT Județul Arad și reprezentantul operatorului de transport, cu privire la hotărârea UAT Orașul Chișineu-Criș de retragere din Asociație, reprezentanții UAT-urilor afectate au arătat că nu sunt de acord cu retragerea UAT Orașul Chișineu-Criș din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad înainte de data expirării Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local, motivat de faptul că aceasta ar avea ca și consecință desființarea traseelor cu capăt de linie în Orașul Chișineu-Criș și modificarea traseelor care tranzitează Orașul Chișineu-Criș, în sensul că nu vor mai putea conține stații de îmbarcare/debarcare a călătorilor situate în UAT Orașul Chişineu-Criș, fiind afectați astfel aproximativ 360 de elevi care navetează din localitățile limitrofe pentru a frecventa unitățile de învățământ situate în Orașul Chișineu-Criș, precum și alte categorii de călători (navetiști și ocazionali)”, se arată în documentele CJA.
Ţinuţi forţat
În baza celor menţionate mai sus, s-a decis ca oraşul Chişineu-Criş să fie ţinut cu forţa în ADI Transport, fiindu-i refuzată cererea de ieşire din asociaţie. Într-adevăr, această propunere va fi supusă votului, însă există deja un număr destul de mare de membri ai ADI Transport, respectiv comunele menţionate mai sus, care vor vota împotriva demersului primăriei din Chişineu-Criş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!