Arad. Ce este creativitatea şi când o folosim? E ceva ce folosim doar când este vorba despre artă sau o putem folosi şi în viaţa de zi cu zi? Iată două întrebări la care încearcă să răspundă creatorii unui nou concept de teambuilding adresat în special tinerilor: „Jurnalul inspiraţional”. Conceptul presupune exersarea unor abilităţi precum comunicarea eficientă, adaptabilitatea, ascultarea activă sau dorinţa de autoinstruire folosind metode din teatru şi scrierea creativă.
Iar folosirea metodelor specifice teatrului şi cursurilor de scriere creativă în instruirea angajaţilor este acum promovată şi la Arad printr-un proiect organizat de GMMC şi finanţat de Centrul Municipal de Cultură Arad, secţiunea Tineret. Proiectul este în acest moment în plină desfăşurare şi îşi propune, printre altele, să scoată în evidenţă felul în care creativitatea poate fi folosită de noi toţi, dar mai ales de tineri, la muncă sau în viaţa cotidiană, în luarea deciziilor şi în găsirea celor mai potrivite soluţii.
Dar haideţi că vedem de unde a început totul. Potrivit câştigătorilor proiectului de mai sus, „plecând de la ideea, adesea vehiculată de specialiştii în resurse umane, că organizarea într-o echipă funcţională, conştientizarea locului ocupat de fiecare membru în echipă şi a rolului pe care îl joacă pentru prosperitatea şi progresul companiei îl fac pe angajat să devină mai motivat şi mai productiv, vrem să scoatem în evidenţă beneficiile unui astfel de concept. Astfel, prin organizarea unor workshop-uri unde accentul se pune pe descoperirea propriului potenţial de creativitate, creşterea încrederii în sine şi în ceilalţi, creşterea gradului de motivare, pe coeziunea grupului şi comunicarea cât mai firească şi mai eficientă, iniţiatorii proiectului vizează în cele din urmă creşterea productivităţii”.
În cadrul proiectului finanţat de CMCA au fost invitaţi ca parteneri o companie din Arad şi mai multe licee.
„Până acum nu am mai organizat astfel de workshop-uri pentru angajaţii noştri şi am vrut să profităm de ocazia de a descoperi perspective noi privind noţiunea de creativitate. Workshop-ul a venit cu o abordare nouă, total diferită faţă de teambuilding-urile solicitante din punct de vedere fizic, cu care angajaţii noştri erau obişnuiţi. Activităţile creative i-au ajutat pe tinerii noştri colegi să înţeleagă cât de importantă este ascultarea activă, punând conceptul în practică şi la locul de muncă. Totodată, înţelegerea creativităţii şi altfel decât strict în sensul artistic, ne-a făcut să ne dăm seama că putem pune în aplicare creativitatea şi în deciziile pe care le luăm în viaţa de zi cu zi sau pentru soluţiile pe care suntem adesea provocaţi să le găsim”, a declarat reprezentanta companiei partenere, Patricia Nicoleta Sas.
Citiți principiile noastre de moderare aici!