ARAD. Asociaţiile şi federaţiile care reprezintă transportatorii din România anunţă că ar putea fi organizate noi proteste, după ce au eșuat toate încercările de a găsi soluții și sprijin din partea Guvernului, pentru depășirea situației actuale de criză.
„Ne-a convins aroganța și nepăsarea șefului Consiliului Concurenței, care cere plafonarea prețurilor la energie, carburanți și polițe RCA <la un nivel cât mai ridicat, fără compensare> și doar pentru <consumatorii vulnerabili>. Această abordare din partea statului arată că se dorește falimentarea firmelor românești și mai ales a celor de transport”, spun cei de la Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
“COTAR a solicitat intervenția de urgență a Guvernului României pentru a opri dezastrul către care ne îndreptăm. Mediul privat a identificat soluții care se pot aplica imediat, dacă există voință politică. Dar Consiliul Concurenţei a recomandat Guvernului ca o eventuală plafonare a preţurilor la energie să fie la un nivel cât mai ridicat, fără compensare, iar ajutoarele să fie direcţionate către <consumatorii cei mai vulnerabili>. Această abordare a unei situații de criză profundă și multiplă, care afectează întregul sector privat, dar mai ales transportatorii, arată nepăsare și poate chiar intenția de a ne împinge spre faliment. Din noiembrie 2021 așteptăm soluții din partea Executivului, iar acum tocmai am aflat că nici măcar nu s-a discutat despre vreo măsură care să ne vină în ajutor, iar eventualele măsuri ale Guvernului ar fi tot în dezavantajul nostru”, mai transmite COTAR.
Cu sutele la Arad
Printre asociaţiile profesionale care se pregătesc de proteste se numără şi arădenii de la Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002. Această asociaţie reprezintă interesele a zeci de firme din Arad, cu sute de camioane, dar şi a altor sute de firme cu mii de camioane din întreaga ţară.
„Transportatorii rutieri sunt afectați de toate majorările de prețuri: de facturile uriașe la energie electrică și la gaze naturale, de creșterea prețului la carburant și de creșterea alarmantă a prețurilor polițelor RCA. Am cerut destituirea preşedintelui Consiliului Concurenţei, pentru că nu a demarat nicio anchetă în piaţa RCA cu privire la explozia preţului acestui produs de asigurare obligatoriu. Este evident pentru toţi românii că piaţa de asigurări din România s-a înţeles din nou, ca acum 5 ani, să majoreze preţul RCA. Doar domnului Bogdan Chiriţoiu nu i se pare absolut nimic suspect că preţurile RCA s-au triplat în ultimele 6 luni. Acum susține toate celelelte explozii de prețuri și consideră că statul nu trebuie să ia niciun fel de măsură de plafonare, deși este clar că astfel vor fi falimentate toate firmele private din România, ceea ce înseamnă colaps economic”, ne-a declarat Dorin Pop, vicepreşedintele APTE 2002.
“Companiile care nu vor putea suporta noile costuri vor fi închise. Nu este nici acum târziu pentru o intervenție eficientă a Executivului, pentru a sprijini firmele din România. Scumpirile în lanț vor afecta producția industrială și agricolă, comerțul, serviciile, exporturile. Falimentele în lanț înseamnă creșterea șomajului și scăderea PIB-ului României”, a mai spus Dorin Pop.
Pregătesc proteste
Dacă statul nu va reuşi să ajute companiile aflate în dificultate, transportatorii sunt hotărâţi să demareze noi proteste, inclusiv să blocheze drumurile, cum s-a mai întâmplat şi vara trecută, cu centura Aradului.
„Guvernul nu trebuie să lovească în firmele românești care abia mai supraviețuiesc în urma acestor scumpiri în lanț. După ce am constatat că nu este nimeni interesat de cerințele și chiar de propunerile noasgtre, până când vom obține de la Guvernul României soluții concrete de ieșire din criză, vom recurge la toate formele legale de a protesta cu toate mașinile în stradă, în toată țara”, a mai spus Dorin Pop, vicepreşedintele APTE 2002.
Trimite articolul
XDar salarii la șoferi de ce nu dați bai hoților? Plătiți 5-60 euro pe zi sau 12 euro la. Suta de kilometri, când în Europa se plătește dublu cel puțin, va pasa doar de firmele voastre hoților! Și prostii aia de șoferi fac greva pentru voi hoților și bandiților!
-
Plus vile,limuzine,evaziune,trafic de țigări, se pling ca falimenteaza,ce vrajeala, sa nu mai zic de cum conduc pe sosele,si ce daune fac,gunoaie de firme!
-
Te manca frastu asai ?
Majoritatea firmelor de transport plătesc salariul minim la șofer restu e pe km nu plătesc taxe nimic dar aici e o problema care se știe polițiști demnitari majoritatea au firme de transportdaca castid 2000 pe luna pai înregistrează plătește taxe când ieșiți fraților la pense luați 1500 de lei
Acest rca este un pur si simplu un rapt din buzunarul fiecarui posesor de auto,la sumele care se cer acum.
Deoarece este obligatoriu ar trebui sa aiba tarife impuse,nu sa ceara aceste companii jecmanitoare cit vor ele,au distrus Astra,Carpatica,acum City pentru ca practicau tarife ieftine in comparatie cu celelalte.
De ce nu fac controale asa cum au facut la cele trei mentionate mai sus si la restul asiguratorilor rca ?
De vreo luna spune guvernul ca va impune tarife de referinta la rca,dar sint doar niste mincinosi,la fel cum aumspus ca reduc acciza la benzina.
Dar vine si votul,mai putin.
De ce trebuie sa platim rca in avans pe 12 luni si nu putem plati ca in restul UE in rate in fiecare luna?
De ce , va spun eu , pentru ca sintem prostii acestor asiguratori si ai guvernului.
-
chiar ești prost !! Mai si semnalizezi 😁
-
Rău ești prost. Nu cunoști nimic din ce înseamnă asigurări ai provizioane de risc dar ești român și asta te face să te pricepi la toate.
Tocmai din cauza firmelor de kit care practicai preturi de dumping și a faptului că nu aveau rezerve sustenabile pentru acoperirea avalanșei de accidente care vin când ești “cel mai mare asigurator” din țară, am ajuns acum aici. Când Fondul de Garantare trebuie să strângă bani din pământ din iarba verde ca să acopere găurile celor 3 decedate. Preturile de acum sunt cele prin care firmele pot acoperi daune și rămâne pe profit – pentru că asta e scopul unei societăți de asigurări, nu e asociație non-profit.Dar când nu știi nimic e tare ușor să dai din gură.
-
Nu ma intereseaza rahaturile voastre si minciunike pe,care le debitati.
Va cresteti din condei cheltuielile de functionare ca sa va justificati cresterea de 3 ori a tarifelor.
Si justificati plata in avans pe 12 luni unic in Europa,unde lunar se plareste rata care este prima pe 12 luni impartit la 12.
Aici in tara prostilor si analfabetilor functionali platitorii de rca va finanteaza afacerea prin plata in avans.
-
Toți patronii de firme de transport au Maserati seria 7 Rols royce,bentley Ferrari și nu se plâng de RCA, unde mai pui vacante în Dubai fete de lux și alte rasfaturi și scot pe fraieri la protest la care le da minim și ceva diurna, și se plâng ca e scumpa motorina și asigurarea dar un Ferrari consuma cât 2 tiruri iar asigurarea dublu ca la tir! Sa meargă patronii la protest cu limuzinele lor și sa își ducă și amantele dacă sunt nemulțumiți! Hoții draq
-
Jhon draga ,
Fa si tu firma sa te dai in Ferrari si sa ai fete de lux.
Nu inteleg ce te retine.
Ne vedem in Dubai
:)) -
John – boy..unde ai vazut tu dintastea?rasfaturi,, amandine ”, ferrara? Dubai’s city la patroni…ca noi nu am vazut amarasteni
k si soferii si vatmanii aradeni.mergeti cu taxi,au salarii de mizerie.se va bloca depoul si garajul.in momentul ala sa vina nea-omul primarul,n-spe televiziuni si presa,in secunda urmatoare se rezolva totul.la primarie sunt bani,dar nu pt ei.se va ieftini si biletul la 2,5 lei si se v-or face m.multe incasari,deci bani de salarii de incadrare.ministrul transportului,prim-ministru,presedintele tarii stiu ASTA???????????????????
Anul trecut voi transportatorii l-ati asmuțit pe Orban pe scolile de soferi iar ANAF-ul i-a luat la purecat. Acum e rândul vostru și bine vă face. Să vă controleze pe toți până vă săturați.
De ce RCA nu este platitor de TVA ? Dai o gramada de bani ca firma si nu poti sa decontezi ca fiind platitoare de TVA.