„Publicația GreenCommunity a solicitat primăriilor din marile orașe din România informații despre infrastructura dedicată mobilității cu bicicleta, respectiv de câți kilometri de piste de biciclete dispun aceste aglomerări urbane, care sunt planurile de dezvoltare pentru următorii ani și cât de popular este traficul velo în rândul populației. 10 dintre cele mai mari orașe din țara noastră (București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Craiova, Brașov, Oradea, Arad și Sibiu) au dat curs invitației GreenCommunity. Datele furnizate vorbesc de la sine despre situația cel puțin modestă a infrastructurii velo din România, raportându-ne la Amsterdam, capitala Țărilor de Jos”, se arată pe greencomunity.ro.
Cele 10 orașe de mai sus numără împreună 571,1 de kilometri de piste de biciclete, cu aproape 35% mai puțin față de Amsterdam (767 de kilometri). Spre exemplu, în București sunt de aproape 24 de ori mai puțini kilometri de piste de biciclete decât în Amsterdam, în timp ce Arad, orașul românesc cu cea mai extinsă infrastructură velo, dispune de o lungime totală de aproape 6 ori mai mică decât capitala Țărilor de Jos, spun cei care au întocmit topul.
Zona de vest a ţării este reprezentată bine, cel puţin pe hârtie, în ceea ce priveşte lungimea pistelor. Potrivit datelor oficiale obținute de GreenCommunity, cele trei mari orașe din apropierea graniței de vest a României – Arad, Timișoara și Oradea – dispun de infrastructuri importante pentru mobilitatea velo, cei 282,5 de kilometri de piste de biciclete reprezentând aproape jumătate din totalul adunat de cele 10 localități analizate.
„Topul celor 10 orașe analizate este deschis de Arad, autointitulat <oraș al bicicliștilor>. Avem cea mai lungă rețea urbană de piste de biciclete din țară, în lungime totală de 135 de kilometri, din care 18,35 kilometri de piste sunt pe malul râului Mureș și leagă orașul de zona de agrement Lunca Mureșului”, au transmis reprezentanții Primăriei Arad celor de la GreenCommunity.
Şi, în principiu, cam la cei 18,35 de kilometri ar trebui să se oprească numărătoarea celor de la Primărie.
Mai mult, chiar dacă ar fi să luăm în calcul toţi cei 135 de kilometri de piste pe care spune Municipalitatea că îi avem, „cercul nu este închis”. Un proiect care prevede amplasarea a 330 de biciclete în 22 de staţii, de unde să poată fi închiriate de cei care vor să se plimbe cu biciclete prin Arad, bate pasul pe loc de mai bine de doi ani de zile. O licitaţie finalizată în 2021 nu are nici măcar în ziua de azi un final. În urmă cu doi ani, Primăria acorda un contract de aproape patru milioane de lei unei firme din Braşov care urma să realizeze staţiile şi să le doteze cu biciclete. În primăvara anului trecut, staţiile au fost realizate, dar bicicletele nu au mai apărut nici măcar în ziua de azi. Promisiunile, de care suntem sătui deja, spun că anul acesta vom avea în oraş 330 de biciclete de închiriat, colorate în alb şi roşu şi inscripţionate cu textul „Arad bike”. Acum rămâne de văzut dacă promisiunile vor fi şi onorate.
Proiecte întregi
Poziția a doua în clasamentul privind lungimea pistelor de biciclete este ocupată de Timișoara.
„Orașul de pe Bega are o rețea de piste de biciclete de 88,7 de kilometri, iar pentru încurajarea și susținerea acestui tip de mobilitate a pus la dispoziția utilizatorilor 425 de biciclete în sistem de bike sharing, amplasate în 25 de locații”, spun cei de la GreenComunity.
Podiumul este completat de Sibiu, un alt oraș unde există o tradiție a mersului cu bicicleta. În prezent, rețeaua de piste pentru biciclete din Sibiu însumează 84 de kilometri, cu aproape 5 kilometri mai puțin decât Timișoara.
„Primăria Sibiu a lansat 44 de centre publice (Sibiu Bike City) pentru închirierea a 550 de biciclete, având ca scop atragerea sibienilor spre acest mod de deplasare”, au precizat oficialii administrației.
Oradea, care ocupă cea de-a patra poziție în topul orașelor după lungimea pistelor de biciclete, este ultima localitate din cele 10 a cărei infrastructură velo depășește 50 de kilometri, respectiv 58,8 kilometri.
Cu cei 32,5 de kilometri de piste de biciclete, Bucureștiul prinde doar locul opt, dar se poate lăuda cu cea mai bună rută pentru cicliști.
„Cazul Capitalei este unul special, având în vedere modul în care ultimele administrații s-au raportat la problematica mobilității velo. Este antologică greșeala primarului Sorin Oprescu, care a creat o infrastructură de 122 de kilometri de piste de biciclete, construite pe trotuare. Așa cum era firesc, în urma intervenției Poliției Rutiere, aceste culoare destinate cicliștilor au fost scoase din uz, fiind considerate un pericol pentru pietoni. Astfel, cele 11 milioane de euro plătite pentru trasarea cu vopsea au fost aruncate pe fereastră”, spun cei de la GreenComunity, care nu au fost informaţi despre faptul că în municipiul Arad marea majoritate a pistelor de biciclete sunt exact ca cele interzise în Bucureşti.
Pe de altă parte, având parcă o altfel de lege faţă de cea care se aplică în capitală, Poliţia din Arad a autorizat aşa-zisele piste de la noi, cele care îi pun în mare pericol pe bicicliştii care se hazardează să circule între liniile trasate pe benzile de circulaţie pentru vehicule.
„Totuși, Sorin Oprescu a realizat un proiect destinat mobilității velo, care merită folosit ca exemplu de bună-practică pentru toate orașele din România, respectiv tronsonul de pe Calea Victoriei. Acest tronson, realizat prin desființarea unei benzi destinate circulației auto, a ajuns probabil cea mai utilizată pistă de biciclete din țara noastră”, concluzionează comunitatea care a întocmit topul.
Trimite articolul
XBun articol. Felicitări. La Intim au montat un rastel de biciclete de mai bine de un an. E gol iar bicicletele nu mai apar. Primăria ce are de spus? Inaugurează investiția la debutul iernii?
-
Acum este in plan de proiect să facă pista pe lângă rastel că bicicletele nu pot fi aduse numai doar pe pista
În Micălaca au montat stația de biciclete cu panou fotovoltaic sub salcie. Mult ajută panoul sub coroana unui copac.
Vedeti pista de pe drumul vinului. are 50 cm latime nu a circulat niciodata vre-o bicicleta pea ea. Proiectul a fost facut doar cu scopul de a sifona bani. o sa apartina circuitul turistic ca ruine a imperiului corupt roman. am zis.
Totul doar pt bani. Voi dragi aradeni, a-ti crezut ca pe alesi ai doare undeva de voi?? La ei doar banul conteaza si sa se imbogateasca peste noapte, atat. Nu dureaza mult pana va veni alt ales si va muta pistele pt biciclete pt o alta frumusica suma. Sa traiti bine !!!
“Piste de biciclete,” rahat pe bat , este una pe dig și atât ,celelalte sunt numai bucatele pornesc de nicăieri și ajung la fel, nicăieri și asta daca nu sunt parcate mașini pe ele .In centrul orașului nu e nici o pistă.ORASUL ESTE PLIN CU MASINI CU CATE UN SOFER SI SIA CONDUC CA DRACU DE RAU( ,majoritatea, nu toți
Am râs copios la acest articol, totul este fals cu pistele de biciclete, adică totuși, câți km pot fi folosiți în realitate? Doamne ce administrație zero avem!
MAFIA!
Toate sînt pe hîrtie ca și cu Spațiul Verde dar în REALITATE nu există nimica numai MINCIUNI
Pistele din Arad, destinate, aproape in exclusivitate, sinucigasilor. Nu inteleg cine a permis publicarea unui astfel de articol defaimator la adresa conducerii urbei. D-le Gherasim, nu doriti sa candidati ca Primar ? Aveti votul meu, in plic.
Pistele de biciclete de la noi sunt mai dure decât un traseu de mountain bine, asta atunci când există mai mult decât pe hârtie
-
Mountain bike
Mountain bike
-
Montan baic.
Că și pistele de biciclete multe alte proiecte nerealiste implementate fara că ulterior sa fie măcar întreținute!
Doar daca te uiți la Oradea unde a fost și unde a ajuns, mult peste noi!!
Nu știu până unde trebuie sa ne afundam că la alegerile următoare să facem o schimbare!!????
Daca nu suntem în stare să ne schimbăm aleșii, atunci nu are nici un rost că sa mai ne miram și comentam teme de genul!!
Aradul sta bine la pistele de biciclete ..că nimeni nu a depus reclamație privind lățimea benzi de circulație …..că să vedeți voi cum dispar benzile de biciclete..
Din păcate trăim în țara în care se fura mult din pix..
Da cum sa nu fim cei mai tari la pus pistele de biciclete in mijlocul carosabilului .
Stam bine si la siguranta biciclistului 0 adica domnu ala mare constructor de la Brad, eurosmecheru in 16 anu de zile sau cat o stat la km 0 a facut si eo un proiect cu fonduri europene dar tot stau sa ma gandesc cum ia dat avizul la acest proiect unde siguranta este zero.
Chiar suntem luati de prosti sincer,doar votaci lui erau mulțumiți defapt aia nu circula nici unu cu bicicleta sunt toti cu mașini.
Vai de satul asta de te apuca plansul ,si cand te gandesti ca baieti astea ,eurosmecheru si cu bibartone ei zic ca fac si dreg dar de fapt nu fac ni ic sunt sub ori ce critica .
Tot stau si ma gandesc cum sa votezi cu ochi închiși niste incompetenții și să mai și te lauzi cu realizări de cacao.
Fereasca Dumnezeu,ca pana acum nu ne-a ferit
La fel cum sunt 7 spitale noi și toți plecăm la Oradea.
Piste facute de Falka!!
spalare de bani, niste dungi de var pe asfalt, siguranta zero.
sa vopsesti trotuarul si sa nu lasi un metru pt pietoni costa 2 milioane de euro.km macar DNA sa la faca o vizita conducatorilor locali ca sigur nu traiesc din salar
dar intre fortuna si bariera ce militean are resedinta de e plina pista cu masini la principala…pana la statia taxi….la 2 pasi de militie sunt cele mai mari ilegalitati….nani nani prostii mamii!