ARAD. Ritmul de lucru pe autostrăzile care tranzitează judeţul nostru este tot mai redus, asta chiar dacă timpul le permite constructorilor să muncească din plin. Cifrele făcute publice de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) arată tot mai rău.
După un an de construcţii şi după nenumărate scandaluri, Romstrade a reuşit „performanţa” de a aduce stadiul fizic al autostrăzii Nădlac-Arad, lotul I, la un neverosimil procent de… 7,2 la sută. Asta în condiţiile în care CNADNR a plătit deja mai mult de 20 la sută din suma totală a contractului, respectiv 17,5 milioane de euro din cei 91 de milioane, la cât a fost licitată autostrada.
Pe celălalt segment de pe Nădlac-Arad, austriecii de la Alpine au atins procentajul de 50,9 la sută. Problema apare când se observă faptul că, deşi în plină vară reuşeau să realizeze chiar şi zece la sută pe lună din lucrare, între 1 august şi 1 septembrie creşterea a fost de numai 1,7 la sută. Și această firmă a primit o sumă considerabilă din contract, 59,7 milioane de euro din totalul de 95,7, cât vor primi pentru toată autostrada.
Stagnare în vecini
Dar cea mai mare problemă este întâlnită pe autostrada Arad-Timişoara, deschisă circulaţiei încă din decembrie 2011. Deşi şoseaua trebuia finalizată de multă vreme, lucrările de aici stagnează în cel mai pur sens al cuvântului. Încă din luna iulie a acestui an procentajul de finalizare a fost de 98,8 la sută, însă, de atunci şi până în prezent, acesta nu a mai crescut deloc.
Şi reparaţii
Mai mult, pe autostrada Arad-Timişoara, deşi nu a fost încă finalizată, se execută ample reparaţii ale stratului de asfalt care a cedat deja.
Citiți principiile noastre de moderare aici!