Şase luni i-au trebuit administraţiei locale să reuşească să semneze contractul pentru întocmirea „Studiului privind implementarea unui Sistem Inteligent de Management al Traficului în Municipiul Arad”. Licitaţia programată pentru luna ianuarie s-a finalizat abia la jumătatea anului acesta, iar anunţul a fost făcut de Primărie abia săptămâna aceasta. Întârzierea, însă, are şi o parte bună: licitaţia s-a încheiat cu o economie răsunătoare la fondurile pe care primăria le va cheltui cu studiul comandat. Chiar dacă fondurile disponibile depăşeau 400.000 de lei, concurenţa dintre cei trei ofertanţi înscrişi la licitaţie a determinat reducerea la jumătate a sumei pe care o plăteşte administraţia locală, contractul fiind semnat pentru 199.000 lei. Firma câştigătoare este Dr. Brenner Ingenieuregesellschaft MBH, aceeaşi care a pus la dispoziţia Primăriei, în cursul anului trecut, un amplu studiu de trafic.
Trafic rutier, pietonal şi pe şine
„În cuprinsul studiului privind dezvoltarea comună a reţelei de transport în Municipiul Arad au fost elaborate un set de măsuri adoptabile pe termen scurt şi mediu. Una din aceste măsuri constă în implementarea unui Sistem Inteligent de Control al Traficului (ITS), care să gestioneze traficul rutier, pe şine şi pietonal la nivelul municipiului”, se precizează în documentaţia de licitaţie.
Sesizează incidentele din trafic
Pentru realizarea unui sistem inteligent de control al traficului, se doreşte: „extinderea sistemului de semaforizare existent, prin semaforizarea a 28 intersecţii, treceri de pietoni sau căi de tramvai, cu tehnologie modernă de control al semnalului, modernizarea sistemului de semaforizare existent într-un număr de 29 intersecţii”.
Camere video
Totodată, se va realiza un centru de control şi de management al traficului.
Vor fi instalate camere de supraveghere video (inclusiv camere cu infraroşu şi de supraveghere a vitezei) în intersecţiile principale şi pe distanţele “sensibile”, „în scopul de a oferi imagini actuale pe un perete video pentru traficul monitorizat”, se precizează în documentaţie. Sistemul de supraveghere va fi capabil să detecteze şi să sesizeze automat incidentele de trafic.
15 ani experienţă
Managerul de proiect, conform cerinţelor Primăriei, trebuie să fie expert în inginerie de trafic şi planificarea transportului şi să aibă o experienţă profesională generală de minim 15 ani.
A doua strigare, cu succes
Dacă la prima licitaţie din octombrie, care nu a avut succes (deoarece s-au depus cinci oferte care au fost considerate inacceptabile de comisia de licitaţie), Municipalitatea a pus la dispoziţia proiectanţilor o sumă de până la 484.000 lei, la cea de a doua strigare, din ianuarie, suma maximă pe care Primăria s-a arătat dispusă să o plătească este mult mai mică. Potrivit anunţului de licitaţie, valoarea estimată a contractului era de 403.225,8 lei. Contractul s-a semnat, deşi s-au depus doar trei oferte, la mai puţin de jumătate din preţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!