În perioada imediat următoare, Primăria Arad va avea pe masă primele rezultate ale studiului de trafic realizat în municipiu de specialiştii germani. Este posibil ca date legate de acest studiu să fie deja făcute publice presei, iar faptul ar fi extrem de interesant dacă ar fi să ne luăm după puţinele informaţii pe care le-am primit până acum şi care arată valori imense ale traficului în diverse puncte din oraş. Specialiştii germani au precizat chiar înainte de a începe studiul propriu-zis că Aradul are câteva puncte slabe în circulaţie, iar unul e infrastructura.
Timp de o lună, din iunie, maşinile care au circulat pe străzile Aradului au fost numărate iar sute de arădeni au fost întrebaţi acasă, iar mai apoi pe stradă, despre traficul din oraş, despre mijloacele de transport cu care circulă în municipiu, despre distanţele parcurse etc. Firma germană Brenner Ingenieurgesellsehaft MBH, societate care realizează studiul de trafic, a precizat că întreaga lucrare va dura şase luni, rezultatele finale urmând a fi făcute publice atunci. În acelaşi timp, la Gyula, o altă firmă realizează un studiu similar, proiectul realizat pe bani europeni vorbind în fapt de “Arad- Gyula: Dezvoltarea comună a reţelei de transport”.
Sute de intersecţii şi străzi
Scopul urmărit este asigurarea mobilităţii persoanelor şi mărfurilor în Arad cu impact minim asupra mediului.
Nemţii au urmărit şi vor umări pe mai departe 100 de intersecţii din municipiu (numărători şi supravegheri în trafic la Podgoria, toate racordurile cu drumurile naţionale şi judeţene, Piaţa Spitalului etc.) şi alte 50 de secţiuni de drum. Numărătoarea s-a făcut atât de către personalul plătit de firmă cât şi cu ajutorul a şapte aparate performante amplasate la intersecţii timp de şapte zile.
Ce urmează
Celelalte etape ale studiului sunt: analiza rezultatelor de pe teren, simulări pe calculator, alegerea celei mai avantajoase dintre soluţiile identificate. Totul, realizat de opt specialişti germani.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!