Oamenii sunt disperaţi şi au ajuns cu răbdarea la maxim. Sunt 60 de numere de casă ce se întind de-a lungul liniei ferate de pe strada Mircea Vodă din Bujac. O stradă pe care se şi lucrează din plin la canalizare şi mai apoi la astfaltare. Mai trec şi garniturile de tren de două ori pe săptămână, în timpul nopţii, iar calvarul devine de nesuportat. Distanţa dintre case şi linia ferată e pe alocuri, de 2, 60 metri – 3 metri. Ieşi din curte direct pe calea ferată. „Când trece trenul simţim trepidaţiile în casă, se mişcă candelabrele, ne crapă pereţii. În fiecare an suntem nevoiţi să zugrăvim, nu se mai poate trăi aşa” spune unul dintre locatarii străzii. Fiecare casă are necazul ei legat de această linie ferată: se zguduie casele, se sperie copiii şi cel mai tare le e frică de un posibil accident cu consecinţe extreme. Vagoanele transportă combustibil de la Depozitul firmei Lukoil la Gara din Bujac.
Cine e stăpânul liniei?
Primăria nu. Nu a fost niciodată proprietara liniei este doar proprietara străzii.„ Este o linie privată, industrială, noi nu putem interveni cu nimic pentru a remedia situaţia” spune Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului. Proprietarul de circa 8 ani este compania Lukoil, care o utilizează pentru transportul de combustibil de la depozitul de pe str. Eftimie Murgu la gară.
„Situaţia este într-adevăr mai complicată acum, de când au început lucrările, vibraţiile se simt mai puternic, dar este doar o situaţie temporară. În momentul în care vor fi finalizate lucrările, ar trebui ca acestea să fie reduse simţitor. Şi noi, poate chiar mai mult decât cei care locuiesc pe stradă ne dorim ca totul să fie făcut cum trebuie” precizează ing. Bodeanu Nicolae, director tehnic al Sucursalei Lukoil.
La sfat cu autoritatea locală
Ieri, la Palatul Administrativ a avut loc o întâlnire între părţile ce-şi împart strada. Primăria, firma care face lucrarea şi proprietarul linie ferate. „Am discutat pentru a fi luate măsurile necesare pentru a fi consolidat terasamentul pe durata lucrărilor. Am discutat şi pentru a fi făcute, în final, trecerile peste calea ferată după toate standardele, la fiecare casă. Până atunci noi am luat toate măsurile de siguranţă impuse, reducerea vitezei, verficarea săptămânală a liniei, pentru a evita orice posibil accident” mai precizează directorul Bodeanu. Linia va rămâne acolo dar pot fi diminuate consecinţele pentru locuitorii străzii.
O cale ferată cu istorie
Linia respectivă deservea pe vremuri Fabrica de zahăr şi alţi agenţi economici care erau în zonă. Acum a rămas doar compania Lukoil care o foloseşte.Se pare că strada, casele au fost făcute ulterior, pe lângă linie, construită se pare în anul 1930.
„Linia are toate autorizaţiile CFR-ului”, Bodeanu Nicolae
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!