Ne punem semne tot mai mari de întrebare privind siguranţa arădenilor care aleg să călătorească în tramvaiele. După ce un tramvai a deraiat în luna octombrie pe Calea Aurel Vlaicu, ajungând în mijlocul drumului, duminică, 10 ianuarie, am asistat la un nou eveniment asemănător. Dacă, în primul caz, de vină a fost şoferul unei maşini care a sărit în faţa mijlocului de transport în comun, de această dată vina pare că aparţine în totalitate vatmanului. Duminică, la orele prânzului, şoferii care circulau pe Calea Radnei spre Selgros au fost martorii unui eveniment care se putea încheia tragic. Vagonul din spate al tramvaiului care circula pe linia 9 a deraiat, roţile au ajuns pe pământ, iar de acolo au rulat spre mijlocul şoselei. Tramvaiul a mai mers câţiva zeci de metri. Pe această distanţă, partea din spate a ultimului vagon a rulat pe şosea, iar partea din faţă a acroşat un stâlp. Într-un final, şi primul vagon a sărit de pe linii. O singură veste bună: nu a existat nicio persoană rănită. Însă imaginea lăsată de tramvaiul care a deraiat a fost sumbră: un vagon sărit de pe linii, un altul ajuns pe mijlocul şoselei, un stâlp agăţat de unul dintre vagoane, suspendat în aer, o grămadă de cabluri şi fire puse la pământ, o desfăşurare de forţe cum rar am mai văzut, cu echipaje de Poliţie, pompieri, lucrători ai Poliţiei Locale, mai multe echipaje ale Companiei de Transport Public, toate venite să remedieze situaţia.
Însă nimic nu a fost uşor. Poate că cea mai elocventă explicaţie a situaţiei a oferit-o echipa de mecanici ai CTP care a venit prima la intervenţie: toţi cei trei oameni care s-au dat jos din maşină s-au luat cu mâinile de cap. La propriu.
Viteza a fost de vină
Deşi riscăm să ne pronunţăm prematur, pentru că nu există, deocamdată, o variantă oficială, se pare că de vină ar fi fost chiar vatmanul. Martorii spun că acesta conducea cu viteză mare, iar condiţiile meteo nu erau dintre cele mai bune: ploaie, linii ude, alunecoase. Tramvaiul ar fi sărit de pe linii din cauza vitezei. Dar noi riscăm să continuăm cu presupunerile. Şi starea liniilor de tramvai ar fi avut o mare pondere în producerea incidentului. Pentru că, pe o mare porţiune, liniile erau aproape îngropate, se aflau sub nivelul solului.
Circulaţie blocată
Nici vehiculele şi nici tramvaiele nu au mai putut circula în zonă. Echipaje ale Poliţiei Rutiere şi Poliţiei Locale au deviat traficul pe străzile laterale Căii Radnei. Iar circulaţia au revenit la normal doar spre seară, după ce tramvaiul a fost repus pe linii, iar traficul s-a putut desfăşura în siguranţă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!