Se decide cum va arăta pe viitor parcul de tramvaie al CTP. Primăria Arad le va supune la vot aleşilor locali, cel mai probabil la următoarea şedinţă CLM, un studiu de oportunitate care ar trebui să lămurească o problemă importantă pentru transportul public din Arad: merită sau nu să se treacă la achiziţia de tramvaie noi, de ultimă generaţie. Municipalitatea a plătit o firmă pentru a afla dacă noile tramvaie ce se doresc achiziţionate vor aduce bani în plus la CTP, pe componenta transport cu tramvaiele, preferata experţilor germani care au realizat masterplanul de trafic al Aradului. Primăria speră că tramvaiele noi îi va determina pe arădeni să se reîntoarcă la acest mijloc de transport.
Cumpărate pe credit
Din păcate, chiar dacă studiul va fi aprobat de aleşii locali şi Primăria va accesa creditul necesar pentru achiziţionarea a şase până la zece tramvaie noi, arădenii vor vedea “bolizii” pe linii doar undeva la finele lui 2011, începutul lui 2012. În plus, executivul nu şi-a propus (sau mai degrabă nu şi-a permis) să cumpere din start o duzină de tramvaie noi (preţul acestora a fost estimat undeva pe la două milioane de euro per vagon). Planurile par a fi clare: câte două tramvaie pe an, cu începere din 2011.
Astra Vagoane, în top
Pentru cumpărarea tarmvaielor moderne, de genul celor care rulează pe liniile din Viena, Primăria va organiza o licitaţie. Totuşi, speranţa executivului este ca firma arădeană Astra Vagoane Călători să fie cea care va câştiga licitaţia, ţinând cont că în planul Municipalităţii aceeaşi firmă va trebui să asigure şi mentenanţa iar de la Arad aceste lucruri sunt mult mai uşor de organizat. Totuşi, preţul va fi definitoriu în achiziţionarea acestor mijloace de transport public şi nu patriotismul local. Oricum, Primăria e din start decisă să ia credit pentru a putea proceda la îndeplinirea acestui plan.
Doar 18%
În momentul de faţă doar 18% dintre arădeni aleg să circule cu mijloacele de transport ale CTP, iar faptul este de la sine înţeles căci parcul companiei nu a fost împrospătat decât cu tramvaie second-hand, mai bune, ce-i drept, decât cele existente, aduse din Germania sau Austria, unde fuseseră scoase din uz. Oferind alte condiţii de transport, prin noile tramvaie, Primăria speră să crească şi veniturile.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!