ARAD. Uzura își spune cuvântul chiar și atunci când vine vorba de tramvaiele Imperio. În ultimii 8 ani, parcul Companiei de Transport Public Arad s-a tot înnoit cu tramvaie produse la Astra Arad Călători, Imperio fiind primul tip de tramvai modern care a ieșit pe șine. Acum, după 8 ani de curse zilnice, tramvaiele poartă semnele timpului, iar cei care le folosesc spun că ar fi nevoie de o intervenție urgentă pentru a nu se deteriora și mai mult.
„Apreciem confortul din tramvaiele noi, cele roșii și cele verzi așa cum le spunem noi, dar în anumite tramvaie se vede că nu s-a investit deloc pentru a le menține în stare cât mai bună. Pe scaune tapiseria este extrem de uzată, vopseaua din tramvai e sărită și ar fi păcat să le lăsăm să se degradeze și mai mult. Avem tramvaie noi, dar trebuie să le și întreținem”, ne-a transmis un arădean care a mai precizat că folosește zilnic transportul în comun.
Ne-am adresat Primăriei Municipiului Arad pentru a afla cine ar trebui să se ocupe de întreținerea tramvaielor și dacă există vreun contract în acest sens cu firma furnizoare. Ni s-a transmis că de mentenanța tramvaielor se ocupă cei de la Compania de Transport Public, care au și o secție specială pentru acest tip de activitate.
Claudiu Godja, directorul CTP Arad, a precizat: „La începutul anului viitor vor intra etapizat la cosmetizat, retușat și înlocuire tapiserii acolo unde se impune”. Așadar, de anul viitor, primele garnituri Imperio ar urma să fie rând pe rând „cosmetizate” și readuse într-o stare cât mai bună.
Primul tramvai, în 2014
Primele două tramvaie Imperio au fost introduse în circulaţie la sfârșitul lunii octombrie 2014, adică în urmă cu opt ani. Tramvaiul Imperio este unul cu consum de energie scăzut și beneficiază de un sistem de recuperare a energiei la frânare. Un vagon are lungimea de 27 metri şi lăţimea de 2,5 metri. Capacitatea totală este de 216 călători, dintre care 44 au locuri pe scaune. Din 2014, Aradul a continuat achiziția de tramvaie noi, pe lângă cele de tip Imperio fiind achiziționate și cele CIVITAS – tramvaie cu capacitate mai mică.
Trimite articolul
XCTP-ul nu are bani sa intretina tramvaiele, nu au bani sa inlocuiasca piesele defecte si tot carpesc si tramvaiele noi, dar acum se gandesc sa cosmetizeze tramvaiele… Mai important ar fi sa fie toate bine intretinute si sa fie sigure in trafic, partea estetica ar trebui sa fie abia pe locul doi… Dar cum la noi voturile in politica se castiga cu eye-candy-uri ca si pasarela colorata catre strand, asta e…
Adica pe bani multi CTP va face aceleasi fușeratii si vopsit gen ,,copil de gradinita ce s-a jucat cu pensula,, ca in vechile tramvaie. De ce nu le duceti la fabrica ce le-a produs, doar e aici in acelasi oras cu CTP ul cel contraproductiv si are toate conditiile. Angajatii CTP ar mai face bine sa le spele mai des exteriorul, geamurile, tapiseria, si sa se ingrijeasca sa vada omul de la distanta ce tramvai vine si care ii e traseul. Hai ca se poate de vreti. Si ce e cu statiile ce arata ca dupa cutremur, cu niste mini-copertine fara sa aiba un program de circulatie mare sa se vada si afisat in siguranta sa nu il mai rupa derbedeii si trogloditii care se cred simpatici de distrug tot ce e in jur, inclusiv tramvaiele