ARAD. O propunere lansată încă din luna noiembrie de deputatul PNL Sergiu Bîlcea este aproape să devină realitate: călătoria gratuită cu tramvaiul şi autobuzul, o zi pe săptămână. În condiţiile în care transportul în comun este văzut cu ochi tot mai critici de locuitorii Aradului, aleşii locali încearcă să schimbe această percepţie şi încearcă să îi facă pe arădeni să folosească tramvaiele şi autobuzele, în detrimentul autoturismelor. În cadrul unei conferinţe de presă, viceprimarul municipiului Lazăr Faur şi consilierul local Doru Găman au vorbit despre intenţia ca, în fiecare zi de vineri, transportul cu tramvaiul şi cu autobuzul în municipiu să fie gratuit. „Pentru a stimula publicul călător să folosească mijloacele de transport în comun, echipa consilierilor liberali a inițiat un proiect de hotărâre prin care se propune gratuitatea transportului în comun pentru ziua de vineri – <Vinerea verde>”, a anunţat Găman. Încă nu este clar când va fi supus votului acest proiect de hotărâre, dar este cert că a intrat în proceduri, ţinând cont de faptul că cei doi reprezentanţi ai Consiliului Local Municipal au spus că proiectul de hotărâre a fost deja iniţiat.
„Mai multe orașe mari, printre care Cluj și Iași, au o zi pe săptămână, vinerea verde, în care transportul în comun este gratuit. Este o strategie pe care propun să o adoptăm și la Arad, pentru a promova transportul în comun. Cred că o zi pe săptămână în care pot fi utilizate gratuit tramvaiele noi și autobuzele electrice poate fi o ocazie pentru mulți dintre noi de a redescoperi avantajele transportului în comun, mai economic, nepoluant și, prin investițiile realizate, confortabil. Aradul a achiziționat în ultimii ani tramvaie noi, fabricate la Arad, autobuze electrice care au început deja să circule. Cred că acestea trebuie promovate, cunoscute mai bine, iar o experiență pozitivă poate încuraja mai mulți oameni să le folosească și în alte zile ale săptămânii”, spunea, în luna noiembrie a anului trecut, deputatul Sergiu Bîlcea. Acum, dorinţa lui este aproape să devină realitate.
Trimite articolul
Xbine ca nu au pus in weekend cand e un tramvai pe ora, oricum la cum merge sitemul poti calatori gratis ca nu merge aplicatia
-
că bine zici
După cum spune cineva de mai jos, la cum funcționează sistemul actual de bilete… poți călătorii pe gratis fără probleme dacă îți fuge mintea, ai “papagal”, și știi să exploatezi problemele sistemului actual. Eu fac asta zilnic.
Lucrez în zona gării, și locuiesc în zona Fortuna. Traseul ăsta îl străbat zilnic, dimineața, mereu cu tramvaiul, iar la întoarcere pe jos (de plăcere, plimbare). Uneori mai iau și tramvaiul, când oboseala își spune cuvântul. În mod normal și legal, și rentabil (teoretic) pt. mine, ar trebui să îmi fac un abonament, nu? Poate mi-aș face… dacă și CTP m-ar respecta ca cetățean și implicit ca client al lor, dar ei nu mai fac asta de mult timp! Își bat joc de oameni și le fac posibilitatea de a călătorii cu transportul în comun oamenilor tot mai grea (cel puțin, pe cale legală)!
Ah, hai să vă spun cum stă treaba:
Nu știu cât ar costa un abonament la ei acum, pentru că au modificat tipurile de abonament și prețurile dar…
Dacă aș cumpăra bilet atât când merg, dar și când mă întorc de la servici, aș cheltui în jur de 116 lei lunar, pe bilete.
Dacă aș cumpăra bilet doar dimineața (să zicem că mă întorc acasă mereu pe jos), aș cheltui cam 58 lei pe lună, pe bilete.
Eu în momentul de față cheltuiesc sub 30 lei pentru bilete 🙂 las la latitudinea și imaginea voastră să vă dați seama cum. Nu de puține ori, am pierdut dimineața tramvaiul și am întârziat la job, pentru că noile automate de bilete nu au funcționat (fie nu acceptau bancnotele/monezile, fie le acceptau dar nu înregistrau toată suma introdusă, deci mă furau pe față). Ca răzbunare, pentru zecile de dimineți, și zile (când aveam mai mare nevoie de tramvai), nervii creați, și pentru că s-a umplut paharul și m-am săturat, calatoresc pe gratis aproape zilnic (mai cumpăr bilet uneori, când al șaselea simț îi simte pe controlori prin preajmă, și când nu sunt în dispoziția necesară să “le vând gogoși”), datorită “posibilităților” oferite de noul sistem. Ah, dulcea râzbunare!
Prețul biletelor e ridicol, comparat calitatea servicilor oferite. Să facem o mică recapitulare:
– nu se mai pot achiziționa bilete în tramvai, cu cardul (era cea mai cool și genială treabă asta, în restul orașelor, gen Timișoara, se poate)
– noua aplicație mobilă am înțeles, de la mulți arădeni, că te doare capul să o folosești, și îți cere datele cardului bancar la fiecare plată…
– sunt foarte puține automate de bilete în oraș, care dau rest
– multe tramvaie sunt ultra-jegoase… mai ales scaunele (eu de multe ori stau în picioare din cauza asta, nu doresc să aduc acasă râie, purici, păduchi, miros de urină/fecale sau alte surprize neplăcute
– nu sunt automate de bilete în toate stațile (asta este, probabil, cea mai mare problemă), iar în zonele rurale, gen Mândruloc, singurul automat de bilete nu funcționează deloc (cel puțin așa era acum câteva zile)
– nu se mai pot cumpăra bilete care nu expiră (pe care le poți ține în portofel mult și bine, cum erau cele vechi)
La câte neplăceri și frustrări au cauzat cei de la CTP în ultima vreme, ar trebui să ofere gratis transportul întregul weekend măcar!
Foarte bine! Reintroduceti si biletele vechi de tramvai, ca sistemul nou nu functioneaza si e o bataie de cap. Multi dintre persoanele care nu avem abonament, de cand ati scos biletele vechi nu mai mergem cu tramvaiul deloc.
În toată Europa care tot o arde să fie verde ar trebui călătoria cu tramvaiul și autobuzul în orașe să fie gratuit tot timpul. Ar fi mai benefic decât tot feluri de subvenții pentru energia verde.
Populism!
Nu e gratuit, plătim noi, prin taxe și impozite.
Când primăria anunță mariri de taxe și impozite, beneficiarii unor astfel de gratuități ar trebui să știe că maririle se fac tocnai pt. a acoperi găurile din bugetul local facut cu aceste ,,gratuități”.
Sper să treacă de cenzură
-
A trecut de cenzura. Sper și al meu sa treacă de cenzură.
Plin de boschetari,aurolaci atunci vinerea in autobuze si tramvaie.Faina gandire.despre salarii de incadrare comform UE-2024 inca nimic!nu s-a aprobat bugetul bata-l pestii.
Prima strategie ar trebui să fie revenirea la un program de circulație cât de cât normal, cu o frecventă acceptabila a mijloacelor de transport, adică să se revină la frecvența de dinainte de pandemie!
Frecventa de circulatie a tramvaielor în zilele de weekend sau de sărbători (la intervale de 1 oră) nu este deloc una acceptabilă.
Nu e nevoie de măsuri populiste, ocazionale, ci de o schimbare reală, cu caracter permament pentru a favoriza folosirea mijloacelor de transport în comun de către cât mai mulți și de a evita aglomeratia si poluarea creata de numarul mare de masini.
Frecventa de circulatie acceptabilă, măcar pe liniile principale de tramvai (linia 3, linia 18, linia 7) ar trebui să fie de cca. 20 minute de la un tramvai la altul, chiar dacă e sărbătoare sau weekend. Ar fi doar o normalitate.
Problema e că cei ce iau hotârâri nu circulă deloc cu tramvaiul sau autobuzul și habar nu au despre cum ar trebui să arate normalitatea!
nu va fii niciodata nimic gratis in romania si pe deasupra cum faceti cu cei care au abonamente le dati 4 zile de plata inapoi?