„Transalpina” arădeană prinde contur din ce în ce mai mult. Potrivit Consiliului Județean Arad, aproximativ 85% din lucrările la terasamentul noului drum Dieci-Dezna, construit de la zero de Consiliul Județean Arad, sunt deja finalizate! Pe trei sferturi din lungimea drumului a fost deja realizată și fundația de balast, iar pe 70% s-a realizat și stratul de fundație din piatră spartă. Asta înseamnă că lucrările sunt în grafic iar anul viitor se va putea deja circula pe drumul nou”.
„Drumul județean Dieci-Dezna este considerat o «transalpina» a județului Arad. El este parte a drumului spectaculos care traversează masivul Codru Moma, Munții Zărandului și Munții Metaliferi, de la Moneasa la Dezna și mai departe spre Laz, Dieci, Pescari, Gurahonț, Mădrigești, Slatina de Mureș, Julița și face joncțiunea cu DN 7 Arad-Deva, pe unul dintre cele mai spectaculoase trasee din județ. Pe drumul Dieci-Dezna ne ocupăm inclusiv de realizarea podețelor. Am realizat deja 5 podețe, construite din prefabricate de beton armat și 4 podețe tubulare. Drumul județean Dieci-Dezna va fi spectaculos. El este unul dintre drumurile construite de la zero de Consiliul Județean Arad, pentru a pune în valoare o zonă frumoasă din județ, dar și pentru a facilita deplasarea oamenilor de acolo spre polii zonali de dezvoltare unde pot găsi mai ușor un loc de muncă”, a transmis Iustin Cionca, președintele CJA.
Drumul județean Dieci-Dezna, este un drum pe care nu s-a mai intervenit substanţial de peste 40 de ani, iar actuala investiție este de peste 4 milioane de euro.
FOTO: CJA
Trimite articolul
XCred ca e cam impropriu spus “transalpina” pentru ca dupa cate stiu (sper sa nu ma insel) acest ternen se foloseste doar in cazul transversarii unui lant de munti ori Codru Moma este partajat intre judetul Arad si Bihor spre deosbire de muntii Zarandului singurii care trec cu ambii versanti (sudici si nordici) prin judetul Arad. Din acest punct de vedere as zice ca “transalpina” exista deja in judetul Arad pentru ca transverseaza muntii Zarandului intre Slatina de Mures si Gurahont. Mi se pare un traseu intr-adevar frumos.
Dar podețe sunt de râsul lumi ați văzut cum sunt amplasate?dacă nu l-ați văzut vă pot trimite poze
Bun, rau, pana la urma s-o face! Vedem calitatea si cum va fi intretinut peste 4-5 ani! Ca la noi asta-i buba! Repede si bun…. tot atata tine! Ca de ieftin…..nu cred!
Pe aici vor trece milionarii fraudulosî ai României ,cu mașinile lor scumpe sa facă turism (sa arunce gunoaie peste tot) și sa “studieze”vetrele de etnografie și folclor ,daca o mai fi rămas ceva.Localnicii ce au cal,măgar căruță ,au interzis pe măreață realizare construita inclusiv din impozitele lor.
Transalpina? Avem noi Alpi în România? Transmontana ar fi mai aproape de adevăr, zic eu.
-
ai dreptate
-
Alpin și montan sunt sinonime, chiar dacă alpin este mai adecvat în cazul zonelor montane înalte. Alpin nu se referă doar la Munții Alpi.
Din nou delirati cu termenii vostri. Deja i-mi pot imagina ce minunatie va fi…… mare lucru daca o sa te poti opri sa bei macar o cafea ……cred ca in afara de gunoaie si fum de gratare nu cred ca ne putem astepta la mare lucru. Dar macar bine ca se face ceva si daca la preturi de 10x peste normal……Welcome to Rumunistan
-
zona moarta turistic, drumul ar lega un drum european de moneasa , realizabil.printr un ocol de câțiva kilometri. e încă o dovada a sifonarii banilor prin asfaltări de.matuiala, dealtfel întreg județul.fiind în acelasi hal calitativ. printre cele mai slabe din tara ,la acest capitol . deci, asfaltam pădurea …vor urma.bordurile , pavelele , și alte scheme consacrate de sifon. poate un pod peste Criș și piste de biciclete, și câteva terase sau chiar o alta moara cu noroc …
Mai bine s-ar fi facut legatura intre Moneasa si Stei (Bihor). Un drum care ar fi adus beneficii atat economice cat si turistice ambelor judete. Insa nu se vor deranjate “exploatatiile” de lemne din zona…
Cred ca va fi un peisaj de poveste