Discuțiile iscate pe marginea problemelor Aeroportului Internațional Arad sunt departe de a se termina. Liderii Mișcării Arădene continuă seria de acuze la adresa actualei administrații, indicând faptul că aceasta nu doreşte un aeroport pentru arădeni. Cererea de acum a Mişcării arădene: transparență maximă în acest caz.
Balizajul, cuvânt de ordine
Vicepreședintele Mișcării Arădene, Cosmin Galu, spune că, în cazul în care se dă drumul circulației pe autostradă, conform celor declarate de actuala administrație, și sistemul de balizaj nu este mutat, Aeroportul își pierde licența. Galu mai spune că „decizile greșite luate de administrația Falcă-PDL încă din 2008, când s-a trasat drumul autostrăzii Arad-Timișoara, corelate cu necesitatea unei autostrăzi, dar și a unui aeroport pentru dezvoltarea economică a orașului, trebuie să ducă la demararea de urgență a negocierilor cu operatorul Carpatair care și-a manifestat intenția de a investi la Arad”.
Ofertele la transparență
Tăcerea administrației Falcă-PDL, continuă Galu, aduce doar argumente incriminatorii, iar lipsa unui răspuns relevant, din partea celor implicați în deciziile care au adus prejudicii Aradului, este o dovadă a vinovăției pe care o poartă. „Cerem punerea la transparență a ofertelor primite de la operatorii privați pentru Aeroport și solicităm CJA să ne comunice în cât timp va aloca CNADNR bani pentru mutarea balizajului conform HCJA nr. 70/2009. De asemenea, mai solicităm autorităților să arate sursa bugetară a lucrărilor de mutare a sistemului de balizaj cu termene de execuție și numele constructorului”, a încheiat Galu.
Fără nici o solicitare
În cadrul unei ședințe a CJA, Cosmin Galu a cerut un răspuns clar: dacă s-a primit până acum vreo solicitare de a opera pe aeroport din partea vreunei companii aeriene. Răspunsul a venit în data de 8 decembrie. În aceasta, Ovidiu Moșneag, directorul comercial al Aeroportului Arad, spune că „Aeroportul Arad nu a primit nici o solicitare concretă de operare din partea vreunei companii aeriene tradiționale. În schimb, o serie de solicitări au venit cu precădere din partea companiilor care operează zboruri business și școală pe aeronave de dimensiuni mici cu care s-au și încheiat respectivele contracte de servici aeroportuare”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!