Sumele se regăsesc scrise într-un proiect al Primăriei Arad ce stă în aceste zile la transparenţă decizională. Este vorba de revizuirea Planului de Acţiune privind Energia Durabilă al Municipiului Arad, în cadrul programului de Cooperare Elveţiano- Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse Obiectivul I, Aria de concentrare 4 – Îmbunătăţirea mediului înconjurător.
Cea mai mare sumă de bani la capitolul investiţii în transport, programate până în 2020, vizează tot lucrarea BERD: finalizarea lucrărilor de recondiţionare a reţelei de tramvai (3,5 km), investiţie programtă a se finaliza în 2014. Cea mai ieftină dintre investiţiile trecute de Municipalitate aici vorbeşte de o campanie de educare a şoferilor privind siguranţa cicliştilor în trafic, campanie care ar urma să ne coste doar 1.000 de euro.
Opt mii de euro este dispusă Primăria să cheltuiască pentru a ajunge să reducă consumul de carburant a propriei flotei auto, cu 5% pe an, până în 2020. Campania Săptămâna fără maşini, campanie de promovare a utilizării bicicletelor şi a transportului în comun, la nivelul Aradului, va înghiţi şi ea 15.000 de euro până în 2015.
Bicicletele, în top
cele mai multe dintre proiecte au legătură cu pistele de bicictele, conform planului. 2,3 milioane de euro ar trebui cheltuite până în 2014 pentru amenajarea a 18.4 km de piste de biciclete pe faleza Mureş. Alte patru milioane euro ar urma să fie cheltuite pentru amenajarea a 130 de km de piste de bicicletă în oraş, până în 2017. Tot pentru piste de biciclete şi tot Primăria Arad este dispusă să cheltuiască 90.772 lei, însă, de această dată, investiţia, care ar trebui să se realizeze până în 2014 face parte dintr-un program transfrontalier româno-maghiar care vizează 14 km de piste.
Tramvaiele, cu banii
Totuşi, după lucrarea BERD, cea mai mare sumă de bani este propusă pentru achiziţionarea de tramvaie moderne cu eficienţă sportită. 8,7 milioane de euro. Transportul public cu tramvaiul în Arad va mai înghiţi, conform acestui proiect, 340.000 euro pentru acordarea de reduceri anuale, privind transportul în comun pentru anumite categorii sociale (pensionari, elevi, studenţi etc.) până în 2020, alţi 180.000 de euro pentru facilitarea transportului în comun privind introducerea unui sistem e-ticheting, până în 2014, şi alţi 984.560 de euro până în 2015 pentru modificarea regimului de tarifare pentru a include bilete de transfer, valabile pentru o călătorie, utilizând mai multe lini de transport.
Citiți principiile noastre de moderare aici!