Ore întregi de aşteptare şi cozi kilometrice de camioane. Aceasta este deja rutina zilnică în punctul de trecere a frontierei Nădlac 2, cel de pe autostradă. Tiriştii aşteaptă şi câte 12 ore pentru a finaliza controalele şi pentru a putea să îşi continue drumul spre Occident sau dinspre vest spre casă. În această situaţie care persistă de câteva săptămâni, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România, asociaţia profesională care reprezintă interesele a aproximativ 16.000 de firme de transport, solicită statului să ia măsuri.
“Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este deosebit de îngrijorată de situația de la punctele de trecere a frontierei dintre România și Ungaria în care se înregistrează, constant, timpi de așteptare foarte mari pentru șoferii profesioniști, fapt care afectează și perturbă serios operațiunile internaționale ale transportatorilor români. Ca urmare a implementării unei noi aplicații la controlul de frontieră de către autoritățile de frontieră maghiare și a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieșire din țară, în anumite zile ale săptămânii în punctul de trecere a frontierei Nădlac se creează 14 kilometri de cozi și timpi de așteptare de 12 ore și chiar mai mult“, spun reprezentanţii transportatorilor.
Aceştia spun că apartenenţa României la Uniunea Europeană ar trebui să se traducă şi prin controale la frontierele limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spațiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungați de așteptare la punctele de trecere a frontierei, spun transportatorii.
“Totodată, dorim să tragem un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părții ungare, care nu fac decât să coboare România pe lista opțiunilor investitorilor străini. Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie”, spun cei de la UNTRR.
Asociaţia a mai transmis faptul că „solicită autorităților române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spațiul Schengen, pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă”.
Trimite articolul
XDintre cei din Uniunea Transportatorilor exista vreo persoana care isi imagineaza ca guvernantii nostri sunt interesati de problemele de la frontiera,sau alte probleme privind transportatorii ? Se inseala amarnic,caci incompetenta si delasarea sunt coordonatele actului de guvernare in general,iar cei care eventual ar putea fi ingrijorati,sunt factori care nu au putere de decizie.
Ii o minciună,stirea este scrisă doar de la birou fără a verifica nimic la fața locului. Sunteți jurnaliști mincinoși. COZILE SE FAC DATORITĂ CANTARULUI ROMANESC PE AMBELE SENSURI, NU MAI BĂGAȚI UNGURII LA ÎNAINTARE. SĂ VĂ FIE RUȘINE
-
Daniel dragă du-te în vamă ca să te convingi singur nu mai vorbi ce auzi pe la unu pe la altu.Cozile sânt făcute de vameșii unguri care fac control în bătaie de joc