ARAD. Deputatul Adrian Wiener a luat atitudine după ce transportatorii au anunţat că PNRR ar putea duce la falimentul a sute de firme din Arad. Useristul spune că informaţia lansată de APTE 2002 şi COTAR, asociaţii profesionale care reprezintă interesele transportatorilor din România, este fake-news. „Deoarece un nou fake-news este intens circulat în spațiul public, amenințând populația cu scumpiri ale mărfurilor din pricina creșterii taxelor pentru autostrăzi la camioane, vreau să aduc câteva precizări. Creșterea taxei pentru autostrăzi este exclusiv decizia guvernului actual, în speță a ministrului Transporturilor. Acesta s-a gândit că poate împușca doi iepuri deodată: să ia mai mulți bani de la transportatori și să arunce vina pe PNRR, care ar trebui renegociat. PNRR-ul negociat de ministrul USR Cristian Ghinea prevede doar că se va face trecerea la un nou sistem de taxare, în care camioanele plătesc în funcție de distanța parcursă. Aplicat în 23 din 27 de state membre (Germania, Franța, Italia, Austria, Ungaria, Bulgaria, etc.), acest sistem este mai echitabil, pentru că plătești cât folosești (cât uzezi) din drum. Deci la asta se referă principiul taxării la distanță, în loc de timp, care e pus în PNRR. Un nivel de taxare (să fie atâția lei sau euro pe kilometru) nu e pus în PNRR! Îndemnăm transportatorii să nu se transforme în agenți electorali, ci să ceară socoteală celor responsabili pentru eventualele scumpiri ale taxei (Ministerul Transporturilor), precum și pentru modul în care sunt folosite aceste taxe. Pentru cei care au nevoie de dovezi, redăm mai jos exact textul din PNRR referitor la modificarea sistemului de taxare pentru camioane: Pachetul legislativ pentru punerea în aplicare a unui nou sistem de taxare bazat pe distanța parcursă pentru vehiculele grele de marfă (camioane) și a unor taxe mai mari de proprietate pentru cele mai poluante vehicule de pasageri (autoturisme/autobuze/autocare), pe baza principiului poluatorul plătește și a principiului impozitării ecologice. Noul sistem de taxare pentru vehicule va include:
-nivelul specific al taxelor în funcție de distanța parcursă și criterii clare pentru taxarea vehiculelor grele în conformitate cu principiul poluatorul plătește;
-stimulente pentru vehicule și moduri de transport nepoluante/cu emisii scăzute;
-un sistem de descurajare a utilizării celor mai poluante vehicule, inclusiv prin măsuri fiscale/financiare, prin intermediul nivelurilor taxelor de proprietate pentru cele mai poluante vehicule de pasageri;
-utilizarea veniturilor pentru a sprijini întreținerea drumurilor și noi investiții în transportul sustenabil. După cum se vede, nicio referire la nivelul taxelor percepute. Responsabilitatea stabilirii acestora revine exclusiv ministrului Transporturilor”, ne-a transmis deputatul Adrian Wiener.
Trimite articolul
XNormal ca e chestie electorală, doar cum pot transportatorii să facă atâtea nereguli pe șosele dar mai ales în acte fără ajutor politic. Dar pt ei e mai fain să lovească la comandă!
Terminați cu poluarea asta de la mașini. Sunt atâtea altele care se poluează de vai mama lor și se poate face o lista mare. Hai SICTIR politic-ieni pen-ali și aburisti.
Aha…Usr e sfant si doctorasul priceput in toate e tata sfintilor…nu,nu va creste nimic….doar va taxam de va ia dracu pentru ca sunteti saraci si aveti masini vechi( pardon…poluante)…ce zici tu doctore in linkul tau,sa taxam proprietatea? Dar de ce ma,ai contribuit tu la cumpararea proprietatii? Sa va duceti dracului cu usereul vostru satanist vaccinist!!!
-
USR, nu veti intra nici in parlament… Sub 5% scrie pe voi. Iar tu doctore, vezi cu vaccinurile… Vei raspunde odata si odata
“Useristul spune că informaţia lansată de APTE 2002 şi COTAR, asociaţii profesionale care reprezintă interesele transportatorilor din România, este fake-news.” Da-te-n gatu m…i de prost ! Ce stii tu despre situatia transpotratorilor ? Din pix e usor sa iei decizii .