Licențierea acestor autovehicule este obligatorie atât pentru companiile care efectuează transporturi comerciale, cât și pentru cele care fac transport în cont propriu. Cererea de adunare publică a fost dezbătută ieri în comisie la Primărie.
Modificarea OG 27/2011 a fost făcută, conform explicaţiilor, deoarece în ultima perioadă România se confruntă cu o serie de evenimente rutiere cu consecințe extrem de grave în care sunt implicate autovehicule construite și echipate pentru transportul a 9 persoane, care efectuează transport rutier național, contra cost, de persoane, cele care efectuează transport rutier național de marfă, precum și vehicule care efectuează transport rutier de vehicule rutiere defecte sau avariate. Un alt scop care a dus, potrivit Guvernului, la modificarea acestei ordonanţe, este acela de a elimina „pirații“, respectiv pe cei care fac transport de marfă fără a avea licențe sau fără a respecta prevederile legale, aceştia făcându-se vinovaţi de evaziune fiscală.
Ordonanţa care îi nemulţumeşte pe transportatori va intra în vigoare pe 5 mai, iar de atunci Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier va putea să controleze vehiculele de 2,4-3,5 tone. Acesta va avea practic dreptul de a opri toate mașinile care se încadrează în aceasta categorie, urmând a decide dacă desfășoară un transport comercial sau nu. De asemenea, șoferii pentru vehiculele nou licențiate trebuie să aibă atestate profesionale.
Ce spune ordonanţa
Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere prevede faptul că „pentru a efectua transport rutier național contra cost de mărfuri cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsă între 2,4 tone şi 3,5 tone, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă”. Tot OUG vorbeşte de faptul că „pentru a efectua transport rutier național contra cost de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcție și echipate pentru transportul de persoane, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă”. Tot aici se vorbeşte de faptul că „pentru a efectua transport rutier național contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!