68 la sută dintre toţi arădenii care călătoresc cu tramvaiele în municipiu beneficiază de diferite tipuri de gratuităţi. Statisticile apar în raportul de activitate al directorului Companiei de Transport Public Arad, Claudiu Godja. Potrivit acestuia, „pe parcursul anului 2019, Consiliul Local Municipal Arad a acordat o serie de facilităţi la transportul urban unor categorii de călători, astfel: persoane cu vârsta mai mare de 70 de ani circulă gratuit în municipiul Arad; pensionari cu pensie mai mică de 1.200 de lei/lună circulă gratuit în municipiul Arad; participanţii la Revoluţia din decembrie 1989 circulă gratuit în municipiul Arad; donatorii de sânge circulă gratuit în municipiul Arad în luna în care donează sânge sau în luna următoare donării; elevii ciclului gimnazial, liceal şi postliceal care studiază la şcoli din Arad circulă gratuit în municipiul Arad”. Practic, cam toate categoriile de călători vizate de CTP au gratuităţi. Iar cei care nu au gratuităţi, au reduceri. 24 la sută dintre călătorii din Arad au abonamente, parte dintre ei plătind doar 50 la sută din valoarea acestuia. Se arată în acelaşi raport de activitate: pensionarii cu pensie mai mare de 1.200 de lei/lună primesc reducere de 50 la sută la achiziţionarea unui abonament urban; studenţii care studiază la facultăţi acreditate din Arad beneficiază de reducere cu 50 la sută a tarifului la achiziţionarea unui abonament lunar urban. În final, numai opt la sută dintre arădenii care folosesc tramvaiele îşi cumpără bilete.
Bineînţeles că gratuităţile şi reducerile acordate de CTP Arad se regăsesc, în final, în încasările companiei. Pe anul 2019, Compania de Transport Public a avut venituri totale în valoare de 46,6 milioane de lei. Mare parte a banilor, respectiv 27,2 milioane de lei, au venit cu titlu de subvenţii de la Primăria Arad sau de la Consiliul Judeţean, această sumă reprezentând un procent de aproximativ 60 la sută din veniturile totale. Restul de 40 la sută au fost venituri realizate de CTP din activitatea proprie. Dacă vorbim despre cheltuieli, cei mai mulţi bani, respectiv 29,4 milioane de lei, reprezentând aproape 65 la sută din totalul cheltuielilor, au mers către plata salariilor şi a celorlalte cheltuieli de personal. O sumă infimă, de numai 1,2 milioane de lei, a mers către achiziţia pieselor de schimb sau a altor materiale. Energia electrică şi combustibilii au scos din vistieria Companiei de Transport Public aproape nouă milioane de lei.
De „vârsta a doua”
Dacă ne uităm la situaţia prezentată mai sus, nici nu e de mirare că CTP nu îşi permite, din propriile fonduri, să achiziţioneze tramvaie sau autobuze noi. Ori măcar la mâna a doua, dar decente. Potrivit aceluiaşi raport de activitate al directorului Claudiu Godja, media de vârstă a tramvaielor care circulă pe liniile din Arad este de 46 de ani. Tramvaiele au trecut de mult de prima tinereţe, au ajuns deja la „vârsta a doua” şi încep să cedeze, să se defecteze, să ia foc, siguranţa călătorilor nefiind chiar unul dintre punctele „tari” ale CTP Arad. Să nu mai vorbim despre confort: din cele 80 de tramvaie care circulă zilnic prin Arad, doar şase au aer condiţionat.
Trimite articolul
Xar trebui sa fie complet gratuit ca sa fie o alternativa serioasa la folosirea masini personale asta ar fi cu adevarat o masura concreta anti poluare!
-
Sa ma pis pe poluarea lor! Parca urlau covizii ca trebuie evitat transportul in comun, acum cum e bine defapt? Masina personala e cea mai sigura, nu depinzi de nimeni, fara tzigani si hoti de buzunare, fara asteptari in ploaie si vant, confort… Asa ca muistii trotinetari rezistenti sa ne mai scuteasca cu ifosele lor legate de poluare.
-
Iar tu Chris(pix)?mai omule cu 2800 salar in euro,nu toti is asa bogati k tn,nu toti au masina personala sau de servici k tn,nici macar o bicicleta discriminatorule.Asa ca de aia folosesc transportul in comun.Si e mai ecologic,tramvaiul de exemplu decat masina ta cu noxe.
-
Mare neanderthalian de oras mic ești tu. In orice oraș mare și dezvoltat cam toată lumea folosește transportul in comun. Ia când te deștepți și tu da o tura până în New York sa vezi cum toți de la muncitori la banda până la medici sunt in statiile de.metrou zilnic. Probabil sunt proști și săraci și ăia.
-
Cand lucrezi in occident si iti cumperi BMW, mertzan, cum sa il etalezi daca mergi cu tramvaiul???
-
-
transportul public din Arad este sublim, dar lipseste aproape cu desavarsire la unele ore si mai ales in vikenduri. In timo ce in orasele vecine se suplimenteaza numarul de garnituri si se introduc tramvaie si autobuze de mare capacitate pentru a evita formarea de aglomeratii, in Arad se adopta “strategia” opusa cu rezultate mai mult decat discutabile. Cui foloseste? Eventual, privatilor capusa gen pito ?
Scoateti gunoaiele astea vechi de tramvaie si cumparati aurobuze..care fac distanta pe jumate ca si buncarele astea vechi..
Așa și? Dl. Claudiu Godja nu știe decât să se plângă ? Să găsească soluții, de aia e acolo pe funcția aia! Nu face nimic în folosul aradenilor, credeți că am uitat cum au circulă/circulă tramvaiele în timp de pandemie, în bătaie de joc, comparativ cu alte orașe unde s-au suplimentat garniturile de tramvaie? Credeți că am uitat că avem cele mai scumpe bilete din țară?
Nu ai bani? Fă! Precis ar putea să facă multe cu fonduri europene dar nu îi duce capul, sau NU VOR …ar fi un stress pentru ei…ar trebui să gandesca…și i-ar lua durerile de cap! așa că mai bine nu…
Sunt 100% convins că și dacă ar avea bani…tot nu ar face nimic!!!
Se vede în rezultate, modul de gândire a dl-ui Claudiu Godja : cele mai scumpe bilete, abonamente încasate la preț întreg deși tramvaiele mai mult NU circulă, tramvaie mizerabile, stății de tramvai mizerabile care NU TE FERESC DE NICIO INTEMPERIE (fie soare, ploaie, vânt, ninsoare) cu bănci puține (uneori metalice – vara încinse, iarnă nu poți sta – cât de cretin să fii să permiți să se intaleze bănci metalice???)
Unde e gândirea proactivă către cetățean a dl-ui Claudiu Godja? Și cu bani puțini poți face câte ceva util, dacă chiar vrei!
Dacă ar fi mai mult pe teren, să își dea interesul, să supravegheze, să controleze cea ce cere, să schimbe oamenii ce nu performează, să fie creativ, proactiv… visuri!
Unde sunt promisiunile? gps pe fiecare tramvai? panouri electronice în fiecare stație cu timpul de sosire/plecare real al tramvaielor? etc?
În 2020 ei NU sunt în stare să ai nici măcar o aplicație pentru telefoane decentă!
Așa că hai mai lasă-ne cu statisticile și cu lacrimile tale, domnule Claudiu Godja!
D-ul A Gherasim ,asta este cea mai mare risipa a banilor Primariei,? Persoanele peste 70 de ani nu circulă așa de mult ,nu se plimba toată ziua cu tramvaiul,!! Nu vrei să știi cum e in alte tari! Aradul e mic,dar daca vrei sa mergi după colt,trebuie sa schimbi doua tramvaie ,doua bilete ,că cele cu ora nu sunt pe toate tramvaiele.Ne avind inspirație ați găsit acest subiect! Slăbit dar răutăcios! Și tendențios!!
Înca tot moderați? Nu aveți spatiu!?
mai bine il desfinteaza. eliminam liniile si mai face o banda si asa avem cum sa mergem calumea cu masina. mai ales bemevistii ca mine.
De bani duce lipsa ? Nu cred , daca ar fi aceasta problema nu ar fi atâția purtatori de mapă prin curtea ctp dar trebuiesc angajati la birouri si sotia si fetita … , si apropo daca nu sunt bani cum isi permite intreprinderea contracte preferentiale ? Dar am uitat ca si acele contracte sunt pe calea partidului . Domnul Gojda nu e momentul sa faceti memoriu primariei deoarece casa inca nui gata si se pare ca nu vei apuca sa o termini daca incerci sa prinzi taurul (primaria ) de coarne si va ramâne si Koman pe drumuri fara vânt in velă . Cat despre libere pe transportul in comun ar trebui sa pupati pe vizionarul in p…isic ca odata cu plecarea lui au fost atâtea gratuitati , un terchea – berchea
Pe gratis?! Nu ați luat BACALAUREATUL si scrieți articole