ARAD. Firmele de transport din Arad alimentează bugetul naţional cu sume uriaşe, potrivit unor analize realizate de către cei de la traficmedia.ro, site specializat pe informaţii referitoare la tot ce înseamnă transportul intern şi internaţional. Potrivit datelor portalului menţionat mai sus, în anul 2021 cifra de afaceri a firmelor care au cod CAEN 4941, respectiv transport, s-a aflat pe locul patru în ceea ce priveşte cifra totală de afaceri la nivel naţional, cu 12,9 miliarde de euro. Acest segment a fost depăşit doar de comerțul cu amănuntul din magazine nespecializate, lucrările de construcții de clădiri rezidențiale și nerezidențiale și de comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule.
Din suma totală de 12,9 miliarde de euro, mai mult de jumătate a fost produsă de firmele de transport din opt judeţe din ţară. Iar Aradul se află printre ele.
„Primele patru locuri în clasamentul județelor cu cele mai mari cifre de afaceri din transport au fost în 2021 Argeș (1,20 de miliarde de euro), Cluj (983,50 de milioane), București (952,30 de milioane) și Bihor (930,30 de milioane de euro). Pe locul al cincilea de data aceasta urcă Arad, cu 740,10 milioane de euro, pe locul al șaselea este Suceava, cu 680,70 de milioane de euro, pe al șaptelea este Timiș, cu 643,70 de milioane, pe al optulea Sibiu, cu 467,90 de milioane, pe al nouălea Brașov, cu 435,20 de milioane și pe al zecelea Constanța, cu 418,90 de milioane de euro”, susţin cei de la traficmedia.ro.
Trebuie precizat faptul că cea mai mare parte a cifrelor de afaceri menţionate mai sus aparţin firmelor de transport marfă intern şi internaţional, doar o mică parte referindu-se la transportul de persoane. Aşadar, declaraţiile reprezentanţilor firmelor de transport din Arad, care au spus de nenumărate ori faptul că măsurile guvernamentale care lovesc în acest segment reprezintă chiar un atentat la economia naţională, ţinând cont de fondurile cu care aceste firme alimentează bugetul ţării, sunt confirmate de statisticile prezentate mai sus.
Trimite articolul
XParca se spunea ca mai ecologic si mai economic ar fi transportul pe Caile Ferate chiar si in sistem RoLa ? Parca mai de folos era o investitie masiva in infrastructura CFR si in trenuri noi. Romania avea retea feroviara destul de bine dezvoltata si avea si potential sa produca trenuri si cai de rulare. Mai bine e pe sosele care ori se deterioreaza anual sau nu exista si ci TIR uri ce produc zilnic accidente infioaratoare ?
Fruntas la ce? Plata ilegala la? Condusu cu 3 carduri? Magnet? Minim pe economie ? Km de coada la nadlac? Coruptia isctr?