ARAD. Nu e liniște în Primăria Arad. Au fost doar câteva momente de respiro pentru toate departamentele care s-au văzut pe lista rușinii (ciuntite, reorganizate, puse să dea concurs), după luni bune de panică, zvonuri și stres. Votul consilierilor USRPLUS, PSD, UDMR și PMP, la propunerea lui Cristian Galea, a îndepărtat pentru moment (sau poate pentru totdeauna – vom vedea) securea de deasupra capului angajaților. Pentru că proiectele de reorganizare a Primăriei Arad și a instituțiilor din subordine au fost, se spune, extrem de prost întocmite, iar modul în care s-a făcut restructurarea a lăsat loc de acuze dintre cele mai grave (care vorbeau fie de război pe față între fostul edil și actualul edil, fie de polițe plătite angajaților, fie de amenințări care au scăpat anumite departamente de reorganizare sau reducere de personal), acestea au fost eliminate de pe ordinea de zi. Pentru un timp, se spune.
Mai exact, până când forțele politice din CLM, unde majoritatea e greu de realizat în absența negocierilor dure cu fiecare partid în parte (PNL pierzând în acest mandat chiar și majoritatea simplă iar, uneori, în chestiuni delicate, chiar și tradiționalii aliați), vor bate palma pe o nouă restructurare. S-a decis ca fiecare formațiune politică să-și trimită câte un consilier pentru a lucra la noile propuneri privind restructurarea.
Se vor purta, se spune, discuții cu fiecare șef de departament, serviciu și birou, se vor face calcule, se vor analiza modele de mai mare succes decât cele care au stat la baza restructurării arădene (de această dată se pare că varianta timișoreană s-a dovedit a fi câștigătoare, cea cu marca Bolojan fiind târâtă deja prin justiție). Și la final, după o analiză serioasă, așa cum nu s-a întâmplat la prima propunere de reorganizare, se vor face propunerile finale.
Potrivit informațiilor pe care le deținem, o nouă organigramă a Primăriei și instituțiilor din subordine va fi prezentată public (sperăm, cu mai mult timp înainte decât cu o săptămână înainte la vot, așa cum a fost cazul primei propuneri) peste trei luni.
Două înfrângeri pentru primar
Până atunci, dincolo de zvonurile din spatele acestor manevre, dincolo de războaie și lupte de culise, primarul Călin Bibarț se vede nevoit să-și treacă în cont două înfrângeri: una publică, evidentă, cealaltă, privată: a pierdut susținerea angajaților din Primărie, puși de luni de zile să-și găsească alte posturi, alte locuri de muncă, alte pile. Iar aceste înfrângeri vor trebui confirmate chiar de edil, în scurt timp, în condițiile în care acesta se va vedea nevoit să propună o rectificare bugetară care să pună la loc banii pe care i-a tăiat de la salariile angajaților.
În atare condiții, e plauzibil și zvonul că vor cădea capete în Primăria Arad, dar aceasta rămâne să vedem în săptămânile ce vor urma.
Nevoia de reorganizare
Un lucru pare să rămână o certitudine: Primăria are nevoie de reorganizare, iar orice variantă va fi propusă, una mai pe lege, una mai curajoasă, sau una doar de formă și de ochii lumii, aceasta va aduce cu sine critici din toate părțile. Angajații și șefii departamentelor care vor suferi restructurări vor acuza nedreptatea din sânul instituției, Opoziția din CLM va juca cartea populistă care îi e pusă pe tavă în astfel de situații, primarul va acuza aceeași Opoziție că îl împiedică să-și ducă la bun sfârșit sau măcar să înceapă câteva proiecte de dezvoltare pentru Arad, iar omul de rând se va arăta supărat că, pe banul lui, toți joacă can-can, dar, ca de obicei, rezultatele lipsesc.
Neclaritățile proiectelor
Am încercat să detaliem care sunt posturile pe care primarul Bibarț le-a propus spre eliminare din structura Primăriei Arad, aparatul de specialitate, dar ne-a fost imposibil în timp atât de scurt. Structura extrem de stufoasă a instituției, modul – am putea spune – aproape șmecheresc de redactare, lipsa justificărilor care au dus la reducerea acestor posturi, aluzii doar prin articole de Cod administrativ referitoare la cine ar putea da concurs din nou pe funcție, ne-au lăsat momentan fără posibilitatea de a preciza exact câte posturi cad și de unde și care sunt țintele de restructurare clare ale edilului vs. care sunt departamentele protejate și de ce. Știm că în propunerea de restructurare supusă la vot săptămâna trecută, câteva departamente stufoase au scăpat de tăieri de posturi (vechi cazul Direcției economice, a celei tehnice, a Arhitectului șef, de pildă), în timp ce alte departamente au fost ciuntite rău. Motivele, nici cele reale, nici cele oficiale, nu le-a făcut nimeni publice.
Cu lupa pe restructurare
Rămâne doar să urmărim, de această dată mai atent, viitoarea propunere de restructurare și să sperăm că, până atunci, organigrama Primăriei va fi actualizată, astfel încât să putem face măcar comparații reale între structura de acum a instituției și cea propusă prima, dar și a doua oară. Vom reveni pe subiect în curând.
Trimite articolul
XSunt convins ca organe abilitate vor urmari si observa evolutia situatiei materiale a unor factori de decizie din administratie,locala si judeteana,pentru ca trei luni e o prioada critica pentru unii ce ar face(da)orice spre pastrarea postului.
Cine mai înghite gogoașa cu investițiiile din fondul de salarii? De fonduri europe ați auzit? Că nu știți să scrieți proiecte a altă poveste. Oradea are un buget mai mare decât Clujul anul acesta, majoritatea investițiilor fiind pe fonduri europene. Și nu puține! Inclusiv o nouă linie de tramvai. Asta în timp ce la Arad se reduce numărul de curse, dar se angajează încă 5 membrii în C.A! Angajații Primăriei nu trebuie dați afară ci ar trebui obligați să meargă la serviciu cu tramvaiul (de la vlădică la opincă, și fără locuri preferențiale de parcare) așa cum o fac cei mai mulți dintre noi.
Un articol care pune mai multe intrebari decat livreaza ceea ce ar trebui: informatie concreta. Asa ca articolul nu e nici de opinie si nici stire. Poate ar fi util ca autoarea sa nu mai scrie articolele din birou si sa mearga pe teren sa vorbeasca cu oamenii, caz in care ar afla mai multe si ar avea ce scrie pentru cetatenii interesati de subiect, Asa ar proceda un profesionist. Succes!
CEI CARE PROPUN DISPONIBILIZARI SA PLECE EI PRIMII, CA EI SUNT PREA MULTI !
Auzi tu viceprimari si inca 2, mai e in plus e si city manager ce-o fi ala oare? + primar. Voi aveti putere suprema sa dati oamenii afara, dar voi cine sunteti de fapt?? Oare noi cetatenii de rand dorim atatia conducatori la Primarie, ca sa faceti ce?
Totusi cine e seful cel mai mare peste Arad? Ce studii are, v-ati gandit voi cetatenilor de rand care vreti sangele functionarilor?
Fonduri europene nu stiti sa atrageti pentru dezvoltare?
Adica asteptati pasivi sa faceti investitii in Arad din fondurile de salarii ale celor dati afara, ingrosati somerii atata va duce capul!
Vai vai vai ce a ajuns Aradul, sa depindem sa ne dezvoltam ca si oras de niste nenorociti dati afara poate cu salariile cele mai mici de la stat, ca sefii peste sefi aia da raman si oricum nu duc ei greul, ei doar comanda si poate isi duc si noii angajati favoriti in locul celor dati afara, ca la noi se poate orice !
D-nule consilier,nu fi iepure,da dovada de curaj si posteaza cu numele tau,sau ti-e frica de Boca-teologu?!