Arad. 12,8 milioane de lei şi 15 luni de lucrări. Punctul final se va pune în septembrie 2014. Este vorba de pasarela peste râul Mureş, aflată în execuţie în aceste luni şi vizitată marţi de primarul Gheorghe Falcă. Edilul a indicat ieri, după vizita pe şantier, stadiul lucrărilor şi a punctat faptul că pasarela va fi finalizată în septembrie 2014, lucrările fiind în grafic. Potrivit primarului, lucrarea a început pe 3 iunie 2013, va fi finalizată pe 3 septembrie 2014, autorizaţia de construcţie fiind eliberată în 31 mai 2013. Organizarea de şantier a fost realizată în proporţie de 100%, infrastructura pasarelei în proporţie de 84%, în timp ce suprastructura are un procent de realizare de 10% (este vorba de prefabricatele din atelier). Alte date vorbesc de faptul că lucrările în albie sunt realizate în proporţie de 67%, refacerile la forma iniţială în proporţie de 6%, în timp ce investiţiile în instalaţii electrice încă nu au început.
La final de lucrări, pasarela va avea o lungime totală cu rampa de recordare ştrand de 231 metri, o lungime efectivă de 173,4 metri, cinci deschideri, o lăţime totală de 4,8 metri, o lăţime utilă de 4 metri, 1,6 metri va avea lăţimea pistei de biciclete, 2,2 metri zona pietonală, iar 6,9 metri gabaritul de liberă trecere pentru navigaţie.
„Aşteptăm ca în curând să se lucreze la suprastructură. Suntem însă mulţumiţi de faptul că am ieşit din zona Mureşului, pentru că toamna ar putea veni cu inundaţii”, a precizat printre altele Gheorghe Falcă.
O faleză şi două pasarele
Primarul a precizat ieri şi care vor fi noutăţile în legătură cu ştrandul şi faleza Mureşului, cea mai mare surpriză fiind cele două noi pasarele pe care edilul le doreşte ridicate tot peste râu. „Aşa cum avem prognozat, în zona ştrandului vom avea faleză atât spre podul Decebal, cât şi spre viitoarele bazine de apă termală iar în viitor municipiul Arad va avea încă două pasarele în zona Mureşului la nivelul celei de astăzi”, a declarat Falcă.
Care este motivaţia unor astfel de investiţii? Potrivit primarului, municipalitatea trebuie să facă legătura între cetăţeni, faleza Mureşului şi două obiective extrem de importante din punct de vedere turistic: cetatea şi ştrandul. „Accesibilitatea este importantă nu doar pe timp sezonier, ci tot anul, pentru că doar aşa dezvoltăm această zonă”, a conchis Gheorghe Falcă.
Cum va arăta pasarela
Suprastructura va fi alcătuită dintr-un tablier metalic (grinzi principale longitudinale şi grinzi transversale, respectiv placă metalică ortotropă), susţinut parţial de cabluri înclinate (hobane) ancorate de doi piloni (P2 şi P3), plasaţi la capetele deschiderii centrale de 85 metri. Hobanele vor fi plasate în sistem evantai, pe ambele părţi ale pasarelei. Tablierul va fi rigidizat în plan orizontal, sub placa ortotropă, cu diagonalele realizate din ţeavă.
„Sunt peste graficul pe care nu l-au făcut. Lucrările sunt mai avansate decât planul iniţial” – Gheorghe Falcă
Citiți principiile noastre de moderare aici!