Pentru a veni în întâmpinarea arădenilor care au cărţi de identitate expirate, deteriorate sau pierdute, dar care vor să îşi exercite dreptul de vot, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad anunţă că, pentru următoarele trei săptămâni, toate serviciile de evidenţă a persoanelor din judeţul nostru îşi vor desfăşura activitatea 7 zile din 7.
„Având în vedere faptul că în datele de 24.11.2024, 01.12.2024 și 08.12.2024 va avea loc procesul electoral al alegerilor pentru Președintele României, respectiv pentru Senat și Camera Deputaților, în scopul asigurării condiţiilor optime de desfășurare a scrutinului electoral, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi cele 20 Servicii locale de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului, respectiv, municipiul Arad, orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș și comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu, Ghioroc şi-au adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât să asigure deservirea cât mai promptă în activitatea de eliberare a actelor de identitate, a tuturor cetățenilor, cu sau fără programare prealabilă, telefonică sau online. În acest context, toate Serviciile de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului îşi vor desfăşura activitatea atât în zilele de sâmbătă 23.11.2024, 30.11.2024 și 07.12.2024 în intervalul orar 8:00 – 16:00, cât și în zilele de duminică 24.11.2024, 01.12.2024 și 08.12.2024 în intervalul orar 7:00 – 21:00”, anunţă reprezentanţii DJEP.
Documente necesare
Documentele pe care cetățenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt: Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate; Certificatul de naştere, original; Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original; Certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original; dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; Certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, în original; Extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original; extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic; Documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate, respectiv 7 lei pentru cartea de identitate și 1 leu pentru cartea provizorie de identitate.
„În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă acestea nu constituie și documente de călătorie”, au mai transmis cei de la DJEP.
Citiți principiile noastre de moderare aici!